הנגבי במשרד החוץ? – “פגיעה קשה באמון הציבור”

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (יום א') לבג"צ כנגד ראש הממשלה, שר החוץ, ממשלת ישראל, היועמ"ש וח"כ צחי הנגבי בבקשה למתן צו על תנאי אשר יורה לנמק מדוע לא נשקלו מכלול השיקולים בטרם מינויו של הנגבי לתפקיד סגן שר החוץ בממשלת ישראל, ובכללם כשירותו של ח"כ הנגבי. זאת ועוד, צו על תנאי אשר יורה לנמק מדוע לא יבטלו את מינויו של הנגבי לתפקיד סגן שר החוץ בממשלת ישראל, משום היותו בלתי חוקי, ועומד בסתירה להוראות חוק יסוד: הממשלה. כל זאת נוכח הפגיעה הקשה באמון הציבור במערכת השלטונית ובטוהרו ויושרו של השירות הציבורי באם יכהן ח"כ הנגבי בתפקיד ציבורי בכיר, על אף הרשעתו בפסק דין חלוט בעבירה של עדות שקר, שבית המשפט קבע שיש בה אף קלון.

לטענת התנועה לאיכות השלטון, כפי שמוצגת בעתירה לבג"ץ היא כי המחוקק עצמו סבור שאין לאפשר למי שהורשע בעבירה שיש עמה קלון להמשיך ולכהן בתפקיד סגן שר בממשלת ישראל. זאת ועוד, החלטה על מינוי שכזה חייבת לשכלל את הרשעתו וקלונו של ח"כ הנגבי, וכי בשכלול האמור לא נותר מנוס מהמסקנה כי ההחלטה על מינויו היא בלתי סבירה במידה קיצונית.

זאת ועוד, התנועה לאיכות השלטון מדגישה בעתירה את ריסוק אמון הציבור עם מינויו של ח"כ הנגבי: "כל רגע בו אוחז ח"כ הנגבי בהגה השררה, בתפקיד בכיר ורם של שר בממשלת ישראל חרף העובדה כי הורשע בעבירה חמורה של מתן עדות שקר ודבק קלון במעשיו – מהווה פגיעה אנושה באמון הציבור ברשויות השלטון, פגיעה אשר יש לפעול להפסקתה המיידית."

ההחלטה למנות את ח"כ הנגבי לתפקיד סגן שר החוץ בממשלת ישראל, הינה בלתי סבירה במידה קיצונית. שר בממשלת ישראל אשר הורשע בעבירת עדות שקר שדבק בה קלון- הוא מחזה אבסורדי מאין כמותו, כזה המרוקן מתוכן את אמון הציבור בנבחריו.
שלמה בן חיים
י' סיון התשע"ד / 08.06.2014