הזנה בכפיה, דחיה בכפיה: הצעת החוק להזנת אסירים בכפיה נדחתה

חוק ההזנה בכפייה, שעורר סערה בקרב המפלגות השונות, לא עלה היום (ב') להצבעה, ועדיין הצליח להסעיר את הרוחות בקרב החברים. המפלגות החרדיות התעניינו בו פחות, אחרי הכול להן יש צרות משל עצמן.

בעקבות הלחץ שהופעל על לשכת ראש הממשלה נדחתה ההצבעה לשבוע הבא, אך לא נדחה הדיון שהתקיים היום כמתוכנן בוועדת הפנים. היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, תמך בחוק בנוסח המקורי שלו. "מדובר בחוק מדיתי ומאוזן, בין השאר נקבע בו כי פעולה כזו תיעשה רק באישור בית המשפט ובכל מקרה לא יכפו על רופא לעשות פעולה כלשהי בניגוד למצפונו אלא בית המשפט לאחר שיבחן את השיקולים הרלוונטיים יוכל לקבוע כי רופא רשאי לעשות כן. הסדרים דומים קיימים גם במדינות מתוקנות נוספות בעולם", אמר ויינשטיין.

בין המבקשים לדחות היה יו"ר יש עתיד, שביקש לנהל "דיון מעמיק" על עשרות ההסתייגויות אותן הגישה ח"כ יפעת קריב חברת מפלגתו ומובילת המאבק בחוק. שלא באופן רשמי היו מבין החברים שצוטטו כמי שמאיימים להצביע נגד החוק, תוך הפרת משמעת קואליציונית.

בין ההסתייגויות שהגישה ח"כ קריב – 25 במספר – היו גם כאלו שנועדו להקשות על שירות בתי הסוה לבצע את ההזנה בכפייה. בין השאר היא דורשת חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה לפני אישור לכל אסיר ואסיר, דרישה לאישור מצד וועדת האתיקה של בית החולים ועוד.

בין השאר מבקשת קריב להשעות את מימוש החוק בחצי שנה, לכל הפחות, וזאת כדי לוודא שלא ייווצר רושם כי מדובר בחוק שנועד להתמודד עם שביתת הרעב הנוכחית של העצירים.
שלמה בן חיים
כ"ו סיון התשע"ד / 24.06.2014