ארגון חוננו: שערוריה, ערבי תקף והמשטרה מיהרה לחקור את הפצוע ביחידה לטיפול נמרץ

צעיר יהודי הותקף בידי ערבי כשעשה את דרכו לכותל המערבי. הוא פונה לבי"ח במצב קשה ואושפז במחלקת טיפול נמרץ. אולם הדבר לא הפריע למשטרה אשר החליטה לחקור אותו בעיצומו של חג כחשוד בתקיפת הערבי

קבוצת צעירים יהודים הותקפו בערב חג השבועות סמוך לשער האשפות בידי ערבים. אחד מהם נפצע באורח קשה, אך הדבר לא מנע מהמשטרה להסיק במהרה כי הוא חשוד בתקיפה.
לדברי הצעירים, הם צעדו לעבר רחבת הכותל המערבי של הר הבית, כאשר בירידה מהר ציון לשער האשפות, אחד מהם עצר להתפנות בצד הדרך. החבורה המשיכה אך לפתע הבחינה כי ערבי כבן 35 תוקף את הבחור שעצר. הצעירים חזרו לעזור לחברם, אולם למקום הגיעו מספר ערבים נוספים, חלקם חמושים באלות. בשלב זה היכה אחד הערבים באלה את אחד הבחורים היהודים ופגע בראשו.
הצעיר שנפצע הובהל לבית החולים הדסה עין כרם כאשר הוא סובל משבר בגולגולת ודימום פנימי כתוצאה ממכת האלה, ואושפז במחלקת טיפול נמרץ, שם עליו לשהות עוד מספר ימים והרופאים אף שוקלים לנתחו.

התברר כי הערבי החל לצעוק על הבחור שהתפנה, טען כי מדובר בשטח השייך לו, והחל לחנוק אותו. המשטרה עצרה את הערבי התוקף ומעצרו הוארך, אולם זה טען בחקירה כי הנערים נכנסו לשטחו הפרטי.

אולם על אף הפציעה החמורה, במשטרת מרחב דוד החליטו שלא להמתין אף רגע ומיהרו להגיע לבית החולים הדסה עין כרם שם אושפז הפצוע. תחילה גבה חוקר משטרה עדות מהבחור אשר תיאר את התקיפה וטען כי לא נכנס לשטח פרטי.
אולם כעבור מספר שעות, בעיצומו של חג השבועות, הגיעו שוב חוקרי המשטרה למחלקת טיפול נמרץ, הפעם בכדי לחקור את הפצוע באזהרה בחשד שתקף את הערבי באמצעות גז פלפל, וזאת לאור טענת התוקף.

יש לציין כי חלק מהאירוע תועד בידי אחד הצעירים בסרטון, בו נראה הערבי התוקף מכה באלה ללא כל תקיפה מצד הנערים היהודים, ונשמעים חילופי דברים בין הצדדים.

אמש, במוצאי החג התייצב בתחנת המשטרה הבחור אשר הותקף תחילה בידי הערבי והגיש תלונה על התקיפה והיום נמסר לידי המשטרה הסרטון המתעד את האירוע.
בארגון חוננו המעניק סיוע משפטי לבחור הפצוע והנערים שהותקפו, רואים בחומרה את העובדה כי במשטרה בוחרים באופן אוטומאטי להאשים את היהודים בתקיפה, על אף שמהעדויות עולה תמונה ברורה של תקיפה על רקע לאומני כנגד יהודים שבסך הכל ביקשו להגיע לתפילה בכותל.
"לא יתכן כי בכל עימות בין יהודים לערבים, המשטרה מיד מאשימה את היהודים, כביכול אנחנו עדיין בתקופת המנדט הבריטי", אמרו הבוקר בחוננו. "חוסר הרגישות זועק לשמיים כאשר לא ממתינים אף רגע וחוקרים באזהרה פצוע המאושפז במחלקת טיפול נמרץ, והכל בשל טענות שווא של ערבי שכמעט גרם למותו ח"ו".
עו"ד איתמר בן גביר המייצג את אחד המותקפים אומר בתגובה: "אם היה מדובר במקרה הפוך, סדר היום בישראל היה עוסק רק בנושא הזה, התקשורת היתה מורחת כותרות אדומות, המשטרה היתה מבצעת מעצרים וציפי לבני שמעון פרס ואפילו ראש הממשלה היו מגנים. אבל כשמדובר ביהודי שסופג אלה בראש, הצביעות חוגגת והתקשורת שותקת. אנו דורשים מהמשטרה למצות את הדין להגיש כתב אישום ולבקש את מעצרו של התוקף עד לתום ההליכים".
שלמה בן חיים
י' סיון התשע"ד / 08.06.2014