המהומות בירושלים: חה”כ פייגלין ביקר בהר הבית

הר הבית נפתח וחבר הכנסת פייגלין עלה להר כשהוא מוקף במעגלי אבטחה כבדים • הארוע הסתיים לא ארועים מיוחדים • פייגלין: "אני קורא לעוד יהודים לעלות" • בימים האחרונים נרשמו הפרות סדר רבות מצד ערבים תושבי העיר שהגיעו לשיאם עם השלכת מטען צינור לעבר כח משטרתי • היום תקיים וועדת הפנים של הכנסת דיון סביב המהומות בעיר
אליעזר היון
ט' חשון התשע"ה / 02.11.2014 10:53

הר הבית פתוח שוב וכבר ביקור ראשון של אישיות ציבורית ישראלית: חבר הכנסת משה פייגלין הגיע הבוקר [ראשון] לביקור בהר הבית, והוקף במעגלי אבטחה רבים לצורך שמירה על הסדר במקום. הביקור הסתיים ללא ארועים מיוחדים.

ביקורו של פייגלין מגיע על רקע ההתפרעויות הקשות של ערבים תושבי ירושלים ביממה האחרונה. כזכור, הר הבית נסגר למבקרים בעקבות ניסיון ההתנקשות בפעיל הימין יהודה גליק. בימים האחרונים ניסו פעילי ימין, ביניהם איתמר בן גביר וברוך מרזל, לפרוץ למתחם הר הבית והתעמתו עם כוחות הביטחון. ביום שישי נפתח ההר למבקרים מוסלמים מגיל 50 ומעלה.

במהלך הביקור של חבר הכנסת נשמעו קריאות גנאי של נשים ערביות לעברו. פייגלין התייחס לקריאות ואמר: “מי שצועק בצורה כזו לא נרתע מכך שמקרבו יצא מרצח, והסיבה לכך היא המדיניות הישראלית. זהו למעשה היום הראשון בו מותר ליהודים לעלות להר מאז ניסיון הרצח”

עוד אמר פייגלין, “אני קורא לעוד יהודים לעלות כי רק כך אנחנו שומרים על הריבונות במקום. בלי אחיזה במקום הזה אין אחיזה באף מקום אחר בארץ. הפניית האצבע כלפי הצד המותקף במקום הטיפול הנחוש בערבים במקום מזמין את האלימות ומבהיר לצד התוקף כי יש שכר לאלימות שמזמין את המשכה”.

צינור מטען לעבר כח משטרתי

בימים האחרונים נרשמו הפרות סדר רבות מצד ערבים תושבי העיר שהגיעו לשיאם עם השלכת מטען צינור לעבר כח משטרה.

במקביל ניפצו אלמונים שמשות של רכבים ברחוב עין רוגל שבשכונת אבו טור וזיקוקים נורו לעבר כוחות משטרה ברחוב הגיא בעיר העתיקה.

17 מפרי סדר נעצרו.

וועדת הפנים של הכנסת תקיים היום [א] דיון חירום בנוע למצב הביטחון בבירה בנוכחות המפכ”ל, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, וראש עיריית ירושלים. מירי רגב, יושבת ראש הוועדה אמרה כי היא מצפה לשמוע מהמפכ”ל כי המשטרה תחזיר את הסדר לעיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות