‘ישראל היום’ פרסמו המספר של ח”כ כבל • למי הוא עשה ‘עקוב אחרי’?

נחמן וייס
|
ד' חשון התשע"ה / 28.10.2014 16:07
מחר צפויה לעלות להצבעה בכנסת הצעת חוק ‘ישראל היום’ של איתן כבל, שנועדה למנוע מהחינמון לחלק עיתונים חינם • לקראת ההצבעה פרסם העיתון את מספרו של כבל – וביקש מהקוראים לומר לו את דעתם על החוק • מה הוא עשה?

מחר צפויה להגיע להצבעה בקריאה טרומית, הצעת החוק של ח”כ איתן כבל ואחרים נגד העיתון ישראל היום – ‘חוק ישראל היום’ – שנועד למנוע מהחינמון לחלק עיתונים חינם.

בישראל היום מנהלים בחודשים האחרונים מערכה כבדה נגד כבל וח”כים נוספים שחתמו על הצעת החוק, כאשר כמעט מכל סיעות הכנסת יש ח”כ שחתם על החוק.

הבוקר, לקראת הגשת החוק לאישור, פרסם העיתון כפולת עמודים כחלק מקמפיין שהעיתון מנהל נגד החוק, כאשר לצד ידיעה פורסם טור זועם וציני של גונן גינת – ובצעד מעניין גם מספר הטלפון והמייל של לשכת כבל.

כמו כן פרסמו בעיתון 5 תמונות של כבל, ויש לעיתון הסבר משעשע לזה:

“הגיעה השעה לספר בשבחו של הוגה החוק”, כותב גינת. “הוגה דעות, מהפכן ופורץ־דרך, ח”כ איתן כבל. צריך לדעת להתעלות מעל הוויכוחים, ולהכיר בגדולתו של יריב.

“לצורך זה נרחיק אל הימים שבהם ח”כ כבל התמודד מול עופר עיני על הנהגת ההסתדרות. בנובמבר 2011 התנהלה מלחמה קשה, עם הטחת האשמות והשמצות יומיומיות. לא היה קל לכבל להתמודד מול המנגנון המשומן ובעל הניסיון של עופר עיני.

“לכן ניסה ח”כ כבל לפנות לעזרתם של עיתונאים, בבקשה שיערכו תחקירים על התנהלותו של עיני. הוא היה בטוח שימצאו אצל עיני איזו שחיתות. הוא תלה תקוות ב’ידיעות אחרונות’, שלפי עדותו ערך תחקיר כזה.

“אלא שביטאון המושחתים התחמק. כבל לא היה מודע לכך שעופר עיני נמצא ברשימת ה’וי.אי.פי’ המוגנים, יקירי המערכת של ‘ידיעות’.

“אז ‘ידיעות’ לא עשה כלום, אבל איתן כבל לא ויתר – ופנה לעזרת ישראל היום. והוא לא רק פנה אישית, אלא הגיע לבניין המערכת – כן, לאותו עיתון שעכשיו הוא מנסה לסגור. הוא קיים שיחה ארוכה, שבמהלכה – כמובן – שיבח את ישראל היום, והביע התפעלות מהישגיו. וכמובן, ביקש עזרה בחשיפת התנהלותו של עופר עיני.

“אבל בסופו של דבר, קרה משהו אחר: ייתכן של’ידיעות אחרונות’ נודע על כך שכבל הגיע לבניין מערכת ‘ישראל היום, והם החליטו, אולי, שמדובר בטיפוס שיהיה קל לפתות: הם התחילו לעשות כותרות מכל גירוד שלו מאחורי האוזן בלוויית תמונות שהציגו אותו לציבור. שוב, ושוב, ושוב. כבל, אגב, לא שב לבית ‘ישראל היום’ וגם לא מסר חומר כלשהו.

“לפיכך, כדי לנסות לפנות אל ליבו של ח”כ כבל, הרינו מפרסמים בזאת לא צילום אחד שלו, ולא שניים, ולא שלושה – אלא חמישה. כן, חמישה צילומים של איתן כבל, שכל אחד ואחד מהם ראוי שיוגדל וייתלה כפוסטר על המרפסת, כמו שפעם היו תולים בימי העצמאות את הצילומים של הרמטכ”ל. וזה לא יסתיים בכך: אנחנו גם שוקלים חלוקת פוסטרים של כבל, מודפסים על נייר כרומו ריחני. אולי גם בתלת־מימד.

“מה יותר נאה מפוסטר של איתן כבל תלוי בכל בית בישראל?” עוקץ הכותב. ” הנה, ח”כ כבל, חמש תמונות. אם תבקש יפה, נצייר סביבן לבבות ורודים ונפזר עליהן זהבים כמו בכרטיסי ברכה. הולך?”

בתגובה למהלך, בלשכת כבל ביצעו ‘עקוב אחרי’ ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, יקיר ‘ישראל היום’, והפנו את כל השיחות בנושא היישר אליו.

לשכת נתניהו פנתה לכנסת, ששלחה הוראה ללשכת כבל לבטל את ה’עקוב אחרי’, אך הם סירבו לעשות זאת.

מלשכת כבל נמסר בתגובה לחרדים10: “תגובתנו למהלך של ישראל היום: שיאכלו את הדייסה שהם בעצמם בישלו, ושיספקו הסברים לביבי מדוע הוא לא יכול לעבוד היום בשקט”.

איתן כבל ישראל היום