הלווית הגיורת הי”ד: “נרצחה כי הייתה יהודיה בירושלים”

מאות בני אדם השתתפו הלילה בהלווית הגיורת שנרצחה בפיגוע הדריסה - ימימה מוסקרה בררה הי"ד • הגר"י אזרחי ספד: "ימימה נולדה לאמא שידעה שמוצאה מן האנוסים ו-500 שנה לא הצליחו לטשטש את הייחוס שלה" • ברקת: "לא ננוח ולא נשקוט עד שישוב השקט לירושלים" • אמה: "הבת שלי נרצחה רק בגלל שהיא הייתה יהודיה".
נחמן וייס
ג' חשון התשע"ה / 27.10.2014 03:18

מאות בני אדם השתתפו הלילה (שני) אחרי חצות, בהלווית הגיורת שנרצחה בפיגוע הדריסה – ימימה מוסקרה בררה הי”ד.

ימימה, צעירה בת 21, שעלתה ארצה לפני שנתיים מאקוודור בכדי להתחיל בהליך הגיור אותו סיימה רק לפני כשמונה חודשים, נפצעה אנושות בפיגוע הדריסה שאירע ביום רביעי שעבר בירושלים.

בבית החולים הדסה בעיר, נאבקו הרופאים על חייה, אך ביום ראשון בערב היא נפטרה מפצעיה.

ההלוויה, כאמור התקיימה אחרי חצות, והחלה בבית ההלוויות שמגר, שם ספדו לה רבנים, אישי ציבור ורבני המכללה בה למדה, ומשם יצאה להר הזיתים.

הגר”י אזרחי, מראשי ישיבת מיר, אמר בהספדו: “מי מילל ומי פילל שנפש שנמצאת בקצה המערב שואפת לבא לארץ הקודש ולהצטרף לעם היהודי, ימימה נולדה לאמא שידעה שמוצאה מן האנוסים ו-500 שנה לא הצליחו לטשטש את הייחוס שלה. האנוסים בספרד נשרפו ונהרגו על קידוש השם  וקארן נרצחה בשל חטאה היחיד – היא הייתה יהודיה שבאה לירושלים”.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת אמר: ”היא הייתה נפש עדינה ושומרת שלום שלחמה להיות יהודיה. כרבים לפניה, גם היא התאהבה בירושלים. לפני שבעה חודשים הצטרפה אלינו והלילה, בכאב בלת ינתפס, היא נפרדה מאיתנו.

כראש העיר ירושלים אני אומר שהמצב לא יימשך. לא ייתכן שמי שחייהם את כל חייהם לשלום, יפלו קורבן לאלו שמאדירים את המוות. לא ננוח ולא נשקוט עד שישוב השקט לירושלים. נמשיך את זכות המשפחה היקרה. ברגעים כאלה אין לי מילים לנחם אתכם, אך תסתכלו על הקהל הרב שבא הנה, תראו את כל מי שבא ושמעת את סיפורה של קארן ולבו נשבר בקרבו”. דברי ברקת.

כן ספדו לה, ראש ישיבת התפוצות הגר”א גולדשטיין, הגרב”ד סורצקין, וראש המכללה בה למדה הרב יצחק אבלסון, ועוד מרבני המכללה.

כמו כן השתתף בהלוויה קונסול אקוודור בישראל, אך אף לא נציג אחד של ממשלת ישראל, כמקובל בהלוויות נפגעי טרור.

מוקדם יותר ספדה לה אמה, רוזה ססיליה, שהגיעה אמש יחד עם אחותה לשהות ליד מיטתה, ואמרה: “הבת שלי מתה על קידוש השם. אני לא רוצה שהמוות שלה יהיה לחינם. החלום של הבת שלי היה להגיע לישראל ולהתחיל כאן את החיים שלה. הלב שלי שבור מכאב. אף אחד לא יוכל לרפא את הצער שלי. רציתי להיות סבתא והיא כבר לא תוכל להביא לי נכדים”.

ססיליה הוסיפה כי “כואב לי הלב שכל המחבלים מלאים בשנאה וכל המטרה שלהם היא לרצוח אנשים חפים מפשע. הבת שלי הייתה ילדה טובה שלא הזיקה מעולם לאף אחד. הבת שלי נרצחה רק בגלל שהיא הייתה יהודיה”.

כזכור, בפיגוע הדריסה שארע ביום רביעי שעבר בתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת, עלה המחבל עבד אל רחמן שלודי, שגופתו נקברה אמש, עם רכבו על המדרכה ודרס את העומדים.

בפיגוע נרצחה התינוקת חיה זיסל ברון הי”ד, ונפצעו עוד 6 אנשים.

כאמור, גופתו של המחבל נקברה היום, במהלך הלוויה יידו ערבים מסילוואן אבנים וירו זיקוקים לעבר כוחות הביטחון שהיו במקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עצוב כ
    27/10/2014 03:30
    א
  1. עצוב כ”כ