משפחת יוסף תכננה ‘שבת אחדות’, אבל הרבנים יצחק ודוד לא הגיעו

הגאון רבי משה ויהודית יוסף חגגו השבת במלון רמדה בנתניה 'שבת חתן' לרגל בר המצווה לבנם • התכנית הייתה לאחד את כל המשפחה, אבל אז התברר שרבי דוד "נאלץ לארח בביתו אורחים" ולראשל"צ יש שבת מיוחדת בבת ים • האחדות תאלץ לחכות להזדמנות אחרת
ב' חשון התשע"ה / 26.10.2014 15:21

הגאון רבי משה ויהודית יוסף חגגו השבת במלון רמדה בנתניה ‘שבת חתן’ לרגל בר המצווה לבנם יצחק יוסף, ואיחדו את השבת יחד עם שבת אזכרה של ראש המשפחה – הגר”ע יוסף זצ”ל.

מלכתחילה תוכנן כי בשבת ישתתפו כל בניו בנותיו של הגר”ע, מלבד בני הגאון רבי יעקב יוסף זצ”ל, איתם מעולם לא היה קשר ליתר בני המשפחה. אבל מלבדם, כך תוכנן, תהיה זו שבת התאחדות מושלמת.

התוכניות תואמו גם מול הראשל”צ הגאון רבי יצחק יוסף, שאישר את השתתפותו. “אלא שאז, משום מקום, החליט מישהו לתכנן לרב שבת בבת ים”, מעיד אחד מבני המשפחה. בלשכת הראשל”צ טוענים כי השבת בבת ים, שאורגנה על-ידי איגוד בני תורה המקומי, תוכננה עוד קודם לכן. כך שמדובר בשתי גרסאות סותרות.

ניסיונות של משפחת רבי משה יוסף לבטל את האירוע בבת ים, כולל שיחות ישירות שלהם עם המארגן, הרב שמעון שמואלי, לא עלו יפה. למרות זאת, רעייתו של הראשל”צ, הרבנית רותי יוסף, הגיע אל השמחה המשפחתית בנתניה כשהיא מלווה בבתה. לרבנית רותי קשר טוב וחמים עם הגיסות לבית יוסף.

מלבדה הגיעו גם הגאון רבי עזרא  בר שלום ורעייתו עדינה בר שלום, הרב יעקב צ’יקוטאי – רבה של מודיעין ורעייתו רבקה, והאלמנה הרבנית יפה כהן. וכמובן גם האח רבה של חולון, הגאון רבי אברהם יוסף ורעייתו. 

כמו כן הגיעו המחותנים של משפחת יוסף, ביניהם רבה של פתח תקווה, הרב  בנימין אטיאס ורעייתו.

מי שלא השתתפו בשבת המשפחתית, מלבד הראשל”צ, היו הגאון רבי מרדכי טולידאנו ורעייתו, שלא השתתפו מסיבות טכניות, והאח – חבר ‘המועצת’, הגאון רבי דוד יוסף ורעייתו שנעדרו מאחר ש”נאלץ לארח בביתו אורחים מחו”ל”, על פי הסיבה הרשמית.

“במהלך השבת נערכו הסעודות במלוא הפאר, תוך שהרבנים מדברים בדברי תורה לעילוי נשמתו של הרב זצ”ל. בין השאר תובלו דברי התורה בעקיצות פוליטיות”, העיד אחד מהמשתתפים.

ומה הלאה?

מאחר והשבת הסתיימה עם בטן מלאה על כך שהראשל”צ רבי יצחק יוסף לא השתתף בשבת המאוחדת,  “באשמת אנשי הלשכה של הרב יצחק”, כפי שנוטים רבים להאשים, נראה שהשלום בש”ס רחוק.

אגב, שמועות שהופצו כספין במהלך סוף השבוע דיווחו על הזמנת הראשל”צ, רבה הנבחר של העיר ירושלים, הגר”ש עמאר אל ה’שבת חתן’. במשפחה הכחישו את השמועות והתעקשו כי מדובר בשבת משפחתית.

מכיוון שבמוצאי שבת ערכו המשתתפים מלווה מלכה וסיום מסכת של חתן בר המצווה במלון, כאשר חברי הלהקה החסידית ‘נרננה’ מנעימה את האירוע, לא הצליחו הרבנים אברהם ומשה, להגיע ל’עצרת השנה’ שנערכה בבית הכנסת ה’יזדים’ בירושלים, בהשתתפות נשיא ‘המועצת’, הגר”ש כהן.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב יצחק קידש שם שמים
    26/10/2014 18:52
    מ,א,ז
  1. מורנו הראשל”צ הגר”י יוסף היה עמנו כאן השבת בבת ים האמת שהשבת תוכננה הרבה זמן כבר מדברים על זה בבת ים מה לעשות לא היה אפשר לבטל את הגעת מרן הראשל”צ כיוון שמארגני הכנס הציפו את כל העיר במודעות עם פרסום המקומות תפילה והמסירת שיעורים שיעביר הראשל”צ בשבת היה קידוש ה” גדול רבנים ואנשים אוהבי תורה מהעיר חולון באו ברגל לשמוע את דברי מרן היה קידוש ה” גדול אם זה בעונג שבת שהשתתפו בו כ1000 איש לא היה מקום לזוז בבית כנסת היו דחיפות וכדומה כדי לשמוע את דברי קודשו של מרן גם הרב חיים רבי ראש מוסדות עטרת חכמים הגיע לעונג שבת בשיעור המרכזי שהוכיח בו הרב שהיתר מכירה מותר לכתחילה שהתקיים בשבת אחרה”צ גם השתתפו כ1000 איש ויותר אולי היה נוכח שם רבה הבא של בת ים הרב אליהו בר שלום הראשל”צ אמר קדיש על אביו מרן זצ”ל ונעשה גם אשכבה למרן זצ”ל כל זה קמעה ממה שהיה שם מי שלא בה פשוט הפסיד הראשון לציון מורנו הגדול הרב יצחק יוסף שליט”א שה” יאריך ימיו בטוב ושנותיו בנעימים מתוך בריאות היתנה ונהורא מעליה קידש שם שמים ברבים וחיזק את תושבי העיר ויהי רצון שיבוא אלינו עוד שבת מה שבטוח שהחיזוק הזה שנעשה בבת ים עשה נחת רוח למרן זצ”ל שבנו ממשיך דרכו חכם יצחק גם הוא מקטט רגליו להביא את דבר ה” לעם בברכת חזק וברוך למרן הרב יצחק אחתום ויהי רצון שנזכה לתחית המתים במהרה בימנו אמן אכי”ר

  2. אלמנה וגרושה
    29/10/2014 19:42
    ששון לוי
  3. יפה כהן כהן איננה אלמנה כי אם גרושה פעמיים, מהרב שלום כהן זצ”ל רבה של מחנה יהודה ומאמנון ניקריטין