יהודה אבידן: “משהה עצמי מקול ברמה עד שאקבל הנחיות ממרן”

שלומי צור
|
ב' חשון התשע"ה / 26.10.2014 09:29
בעקבות דבריו של הגר”ש כהן כי “אסור לשמוע” את רדיו ‘קול ברמה’, הודיע יהודה אבידן מאנשי ש”ס ופאנליסט קבוע בתחנה: “משהה עצמי עד אשר אעלה למרן ואקבל ממנו הנחיות כיצד עליי לנהוג”

סערת קול ברמה: בעקבות דבריו החריפים של נשיא מועצת חכמי התורה, הגאון רבי שלום כהן, נגד תחנת הרדיו ‘קול ברמה’, נשמעים קולות בש”ס שלא לעלות לשידור בתחנה.

אחד מאנשי ש”ס הבולטים הוא יהודה אבידן, המשתתף בקביעות בפינת ה’פרשנים’, בתכנית ‘שמונה עד עשר’ שמגיש השדרן מרדכי לביא.

אמש, נפוצו שמועות בקבוצות וואטס-אפ, כביכול בשמו של אבידן, כי הוא פורש מהתכנית ואף קורא למגיש התכנית לעשות זאת – דבר שאינו מדויק.

לאחר שביקשנו את תגובתו – הוא מסר: “ההודעה שפורסמה שאבידן התפטר מהפינה בתכניתו של מרדכי לביא ואף מבקש מלביא להצטרף אינה נכונה. יחד עם זאת, בשל דבריו של מרן נשיא המועצת, החלטתי להשהות את עצמי מכל פעילות בקול ברמה, עד אשר אעלה למרן ואקבל ממנו הנחיות כיצד עליי לנהוג בהמשך”.

אמש (מוצאי שבת) תקף הגר”ש כהן במהלך הדרשה השבועית בבית הכנסת ‘היזדים’ בחריפות את קול ברמה, ואמר :”קול ברמה שנשמע ביללה, שאסור לשמוע אותו! נכון שאסור לשמוע אותו? אתם מסכימים איתי?”

חכם שלום פנה לראשל”צ הגר”י יוסף, שישב לצידו: “כבוד הרב מסכים איתי?”

הגר”י ענה: “ודאי, ודאי”.

והגר”ש המשיך במתקפה: “בר מינן מה שהוא מקלקל אותנו”.

“פעם נסעתי עם נהג”, סיפר הגר”ש. “פתח את הרדיו, התחלתי לשמוע, שטויות והבלים, לוקחים את התורה, עושים ממנה… תשבו תלמדו את הספרים, יש לנו תורה שלא משתנה, מסכן זה שלוקח את התורה עושה ממנה ביזנס”.

כמה דקות לאחר מכן, הפסיקו בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’ להעביר את השידור החי מה’יזדים’, לטובת מהדורת החדשות של השעה 22:00 – ומיד לאחר מכן עברו לתוכנית ‘שבוע טוב’.

השדרן עמירם בן לולו אמר כי שידור הלווין נגמר מוקדם מהרגיל, והוסיף: “קול ברמה הוקמה בהוראת מרן”. בתחנה גם השמיעו בלופ את ברכת הגר”ע יוסף זצ”ל למאזיני התחנה: “אני מברך את כל המאזינים היקרים ששומעים לקול ברמה, זה קול התורה קולו של התורה וכל העם רואים את הקולות של התורה, ולכן לכו ותשמעו ותגידו גם לחברים שלכם, כל אחד שלא שמע שישמע. שיהיה מקום שכולו תורה, שיכולו להרביץ תורה הקטן יהיה לאלף והצעיר לגוי עצום”.

אין זו הפעם הראשונה שהגר”ש תוקף את קול ברמה.  לפני כשנה, גם אז בשיעור במוצ”ש, אמר: “כשהתחיל, התחיל על דברים טובים, רק להגיד דברי תורה, להגיד הרצאות טובות. בזמן האחרון, אתם יודעים קול ברמה, מה זה? קול ברמה נשמע ביללה. מפרסם דברים שקרנים נגד ש”ס, כמה שיכול להכפיש הוא מכפיש, צריך על כל דבר לעשות הכחשות. צריך לסגור אותו. האינטרסים הורגים אותנו”.