ילד ישן ברכב כדי לראות את הרב הראשי, נדחף – וקיבל פיצוי

ילד חרדי מהדרום ישן ברכב כדי לראות את הרבנים הראשיים בברכת הכהנים בכותל המערבי - אך החלום לא התגשם. הרב דוד לאו שמע על הסיפור, התרגש - והזמין ללשכתו את הילד לפגישת פיצוי
יוני גרין
ל' תשרי התשע"ה / 23.10.2014 23:23

במכתב מרגש שהגיע ללשכתו של הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, כתבה אמו של ילד חרדי בן תשע, תושב דרום הארץ, כי בחול המועד ישנו בני משפחה ברכב כל הלילה רק כדי לזכות ולראות את הרבנים הראשיים במעמד ברכת הכהנים בכותל המערבי – אך החלום לא התגשם.

“מכיוון שאנו לא גרים באזור דתי, רציתי שילדיי יראו את ברכת הכהנים בכותל, בנוכחות הרבנים הראשיים לישראל. יום לפני כן ביקרנו את הסבא בבית החולים בירושלים ונשארנו לישון ברכב כל הלילה, כדי להיות נוכחים בבוקר בברכת הכהנים”, כתבה האם.

“לאחר ברכת הכהנים ראינו את הרכבים של הרבנים הראשיים ואמרתי לבן שלי, בהתרגשות, שיראה אותם”.

האם כתבה במכתב כי כאשר הילד התקרב לרכבים – שוטר דחף אותו. “האם זהו היחס שמגיע לילד יהודי בן 9 שבא להקביל פני רבו ברגל?”, שאלה בכאב.

הגר”ד לאו קרא את המכתב, התרגש ממה שקרה, וביקש להזמין את הילד ואביו אל לשכתו. הילד עלה עם אביו ואחיו אל ‘בית יהב’ בירושלים.

הרב הראשי קיבלו בלבביות ובירך אותו: “יהי רצון שתמיד תרצה לראות רבנים וגדולי תורה, ויהי רצון שגם עם ישראל בעתיד יזכה לראות אותך בין גדולי ישראל ותלמידי החכמים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות