אברי גלעד מפגין בורות: “ממתי יש קדושה בחדר של בית מדרש?”

המגיש אברי גלעד, התייחס בתוכנית המילה האחרונה בגלי צה"ל להכנסת מכשירי הכושר אל תוך היכל ישיבת עוד יוסף חי ביצהר ולדרישת ארגון חוננו להוציאם: "אני חושב שמדובר בשימוש לרעה במילה קדושה כדי להציק"
שלומי צור
כ"ט תשרי התשע"ה / 23.10.2014 17:54

בית מקדש מעט: העיתונאי אברי גלעד, חושב כי להיכל בית כנסת וישיבה אין קדושה.

אחרת קשה להבין את הדברים שאמר גלעד בתכניתו ‘המילה האחרונה’ המשודרת בתחנת הרדיו הצבאית גלי צה”ל, כשהתייחס להוצאת מכשירי הכושר שהוכנסו על ידי הצבא להיכל ישיבת ‘עוד יוסף חי’ ביישוב יצהר. 

“חוננו הגישו תלונה שמבזים את הקודש, שנותנים לחיילים לעשות כושר בחדר בית המדרש, צה”ל נכנע והתקפל והוציאו את מכשירי הכושר ממה שהיה חדר בית המדרש”, אמר גלעד. “עכשיו אני שואל, ממתי יש קדושה בחדר? האם זה שייך לדת היהודית או שזה ייבוא ממקום אחר?”

ג’קי לוי, המגיש הדתי לצדו של גלעד ניסה להסביר את הדברים ואמר: “אנחנו דוגלים בתפיסה של מעלים בקודש ולא מורידים”.

אולם גלעד לא השתכנע וטען: “אני חושב שמדובר בשימוש לרעה במילה קדושה כדי להציק”.

בתגובה לדברים אומרים בארגון ‘חוננו’, כי הם תמהים מהיכן מגיע הזלזול הבוטה של אברי גלעד, שלדבריהם לא היה ממהר להגיד דברים דומים על מסגד או כנסייה. “האם כל כך קשה למר גלעד לכבד ולהבין את רגשות ציבור שומרי המסורת היהודית, שהפיכת בית מדרש לחדר כושר פוגעת בהם? אנו מציעים לו לעיין בסימן קנ”א בשולחן ערוך, בהלכות בית מדרש, מתוך תקווה כי הוא סובר שלכל הפחות לספר ההלכתי היסודי ביותר, השולחן ערוך, ישנו קשר ליהדות”.

כזכור, בחודש שעבר הכניס צה”ל מכשירי כושר לתוך היכל הישיבה ש’כבש’ ביצהר, והשבוע, לאחר דרישת ארגון חוננו, הודיע שר הביטחון משה בוגי יעלון, כי המכשירים הוצאו מהמקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות