האסון בנפאל: הפצועים הוטסו לארץ • נמשכים החיפושים אחר הנעדרת

60 מטיילים ישראלים ששהו באזור האסון חולצו בשלום • שבעה פצועים הוטסו בטיסה מיוחדת לישראל • רופא ישראלי על הפצועים: "בסך הכל בהכרה, אך יש חשש לקטיעת אברים" • נמשכים החיפושים אחרי הנעדרת הישראלית מיכל צ'רקסקי
אליעזר היון
כ"ד תשרי התשע"ה / 18.10.2014 20:50

הישראלים שנפצעו במפולת השלגים בנפאל נמצאים כעת [שבת] בדרכם לישראל, החיפושים אחרי הנעדרת מיכל צ’רקסקי עדיין נמשכים.

בתום ימי חיפוש אינטנסיביים הסתיים חילוצם של 60 הישראלים שהיו לכודים במחנות הגבוהים באנאפורנה בנפאל ובמננג. בכך הוצאו מהאזור כלל התרמילאים שנלכדו על ההר בשל מפולת השלגים.

שבעה ישראליים נפצעו בסערה ואושפזו בבית החולים שבבירה קטמנדו. כעת כאמור על מטוס בדרכם ארצה.

“הפצועים בסך הכל בהכרה, יש להם כוויות קור קשות ביותר שטופלו ויטופלו בבתי החולים בארץ טיפול מיוחד וספציפי, עתיד האיברים הפגועים עדיין לא נקבע ויש חשש לקטיעה. כרגע אנחנו לא לוקחים החלטות בנושא” סיפר לחדשות 2 פרופסור ריבקינד ראש אגף הטראומה בבית החולים הדסה שהגיע לקטמנדו במטוס מיוחד.

עוד אמר הרופא הבכיר כי בבית החולים בקטמנדו קיבלואת פניהם בכבוד אך הטיפול המקומי לא היה מושלם “בהתחלה הם טופלו בבית החולים הצבאי, טיפלו בהם בשטיפות, לא טיפול מאד מקובל, אבל אחר כך הם העבירו אותם לבית חולים. אז התחילו לטפל בהם כמו שצריך, אבל הפסדנו זמן מהבחינה הזאת, נשלים את החסר”.

בתוך כל מוגדרים עוד 36 ישראליים כ’מנותקי קשר’ אם לא נשקפת סכנה לחייהם.

חיפושים אחר הנעדרת

בתוך כך נמשכים החיפושים אחרי מיכל גילי צ’רקסקי שעקבותיה אבדו במהלך המפולת.

“ב-8 באוקטובר יצרנו איתה קשר בפעם האחרונה”, סיפר ליאור קורן, אחיה של מיכל לחדשות 2 . “היא יצאה לטרק והעבירה תמונות, אך בימים האחרונים לא שמענו ממנה דבר, אנחנו נמצאים באי ודאות מטורפת”.

 “אף אחד לא פנה או הודיע לנו”, אמר. “התקשרנו לחדר המצב ואז אמרו לנו שהיא נעדרת. מאז עברו עלינו ימים ארוכים מלאי דאגה, ולילות ללא שינה. התקשרנו לחברים שידענו שהיא טיילה איתם. מהשיחות עמם הבנו שהיא היתה באזור שבו היכתה הסופה, אך לדברי המטיילים האחרים – חלק מהם הצליחו לרדת מפסגת ההר ומשם דרכיהם התפצלו”.

עד כה אותרו 43 גופות ולמעלה מ-60 עדיין נעדרים. 12 מסוקים משתתפים בחילוץ ועשרות חיילים נפאליים המשוטטים בשטח.  גורם צבאי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי לחיילים נמסרה ההוראה לחפור בשלג על מנת למצא את כולם – עד לנעדר האחרון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות