חסידי הרב ברלנד הגיעו לאנטוורפן: “במצב נורא, בלי בגדים ובלי אוכל”

עשרות משפחות מחסידיו של מנהיג קהילת 'שובו בנים', עזבו את הולנד ועברו בהוראת רבם לאנטוורפן • תושב מקומי: "הם הגיעו מאוחר בלילה באוטובוסים, ופשוט נשכבו ברחוב" • "הבחורים מסתובבים ודופקים על דלתות לבקש אוכל"
יוני גרין
י"ג תשרי התשע"ה / 07.10.2014 18:07

אמש (שני) בשעת לילה מאוחרת הגיעו עשרות משפחות מחסידיו של הרב אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, אל אנטוורפן שבבלגיה.

קבוצת החסידים, הכוללת גברים נשים וילדים שהו בימים הנוראים במחיצת הרב ברלנד בהולנד, שם הוא הוא שוהה לאחר שנעצר בנמל התעופה של אמסטרדם ושוחרר בתנאים מגבילים.

שהות החסידים בהולנד גררה ביקורת רבה מצד הקהילה המקומית, ובהוראת הרב ברלנד החסידים יצאו מהולנד אל אנטוורפן הסמוכה.

“הם הגיעו לכאן מאוחר בלילה באוטובוסים, ופשוט נשכבו ברחוב – עד שיהודים סידרו איזה גרז’ לגברים ובית ריק לנשים וילדים”, מספר אחד מהקהילה היהודית. “המשטרה רצתה לעצור את כולם, אבל פשוט אין להם את היכולת לעצור קבוצה גדולה כזאת. עד כמה שזה נשמע מוזר, ככה זה בלגיה. אבל הם לא מתכננים להשאיר אותם ככה”, הוא מוסיף.

“זה נורא ואיום. חייבים להרעיש את המדינה על זה. הם סוחבים ילדים במצב נורא, בלי בגדים ובלי אוכל. הבחורים מסתובבים ודופקים על דלתות לבקש אוכל, והילדים מוזנחים במצב מעורר חמלה”.

בהקהילה היהודית עדיין לא יודעים כיצד להגיב על בואם של האורחים. חלק מאנשי הקהילה טוענים כי יש להדר במצוות הכנסת אורחים ולארח אותם בתקופת שהותם בעיר, בעוד אחרים חוששים מההשלכות וסבורים כי יש להרחיקם מהמדינה.

צפו: המיטות ובית השימוש של אנשי הקהילה באנטוורפן:

שובו בנים

שובו בנים

שובו בנים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות