רוצה עיצוב ‘מחמם’ לביתך לקראת החורף? טיפים ועצות

הלילות כבר קרירים והחורף או-טו-טו כאן • זה הזמן לעצב את הבית ולהתאימו לעונה הקרה • למושיק גלאמין, פריזנטור חברת אלוני, ולאורנית בכור ליבנה, מנהלת תחום אדריכלות והשראה בחברת נירלט, יש רעיונות מעניינים
תמי גיל
כ"ט תשרי התשע"ה / 23.10.2014 10:49

 בחודשי הסתיו ולקראת עונת החורף הקרה שבפתח, נרצה ל’חמם’ את חלל הבית, אם על ידי הכנסת אלמנטים נוספים כמו ריהוט, שטיחים וכו’ ואם על ידי שימוש בצבע, היכול, בקלות ובמהירות ליצור אוירה מחממת ונעימה בבית.

 הטיפים של מושיק:

  • לקראת החורף, הוסיפו מחמם מגבות לחדר האמבטיה. המחמם בדרך כלל מעוצב בצורת סולם שיוצר עניין בחלל חדר הרחצה ומעבר לכך, מגבות חמות כשיוצאים מהמקלחת מעניקות תחושת ספא, מה יותר מפנק מזה בימי החורף הקרים?
  • תוספת של אביזרי עץ בחדר הרחצה יכניסו את החוץ פנימה ויחממו את האווירה. החל מסולמות עץ, המשמשים לייבוש מגבות ותליית בגדים, מסגרות עץ שמתאימות לחדרי רחצה וכלה אמבטיה וכיור עשויים מעץ. 
  • הכניסו לחלל פריטים בצבעים חמים כמו חומים למיניהם, אדמדמים, חרדל וכו. תוספת צבע חם בחלל תגרום לו להפוך ליותר חמים ונעים. 
  • חיפוי קירות באריחים משעם יעניק מראה ייחודי ועדכני. בנוסף, חיפוי השעם שומר על טמפרטורה אופטימלית בחלל, מבודד מרעשים  וגם מאוד זול ( עלות דומה לעלות צביעת קיר). חיפוי השעם קל ונוח ליישום בהדבקה פשוטה על גבי הקיר ללא צורך באיש מקצוע. בנוסף, יכול לשמש בחדרי ילדים ובחדרי עבודה כמענה לצורך פונקציונלי לתליית מסמכים, ציורים, רשימות וכו המוסיפים נופח אישי בחלל. 
  • הוסיפו פריטים שמחממים במהותם. השתלבותם בחלל תיצור אוירה של חמימות לדוגמא: שמיכות פליז יפות, שטיחים, תנור חימום מעוצב בצורת אח, וכן כריות נוי, וילונות ועוד. 
  • לתאורה יש חשיבות רבה ביצירת אוירה. שימו דגש על תוספת תאורה לקראת החורף עם דגש על אור צהוב המעניק אוירה אינטימית. מנורת עמידה יפה יכולה למלא את החלל לא רק באור אלא גם לשמש כפריט עיצוב המוסיף נופח של חמימות לחלל. 
  • ריצוף וחיפוי הקירות הקירות באריחים דמוי עץ, עשויים מפורצלן יצרו שינוי של ממש בחדר הרחצה ויעניקו אוירה נעימה וחמימה.  אריחים אלו לא יקרים והתחזוקה שלהם קלה,  פשוטה ואינה דורשת טיפול מיוחד ( בשונה מעץ טבעי). 
  • פרקט עץ בבית מעבר לתרומתו הענקים ליצירת אוירה חמה,  היתרון שלו בכך שהוא מתאים עצמו לכל טמפרטורה, כלומר אם בבית מופעל חימום הרצפה תהיה נעימה וחמימה ודיירי הבית ייהנו בכל צעד…

ודבר אחרון שהייתי ממליץ בחום, לאחר שהושלם העיצוב, שימו על הגז מרק מהביל או בתנור עוגת תפוחים וקינמון – אלו יעניקו לבית ריח מזמין ומחם את הלב…

עיצוב, צבע, אלוניעיצוב, צבע, אלוניעיצוב, צבע, אלוני

צילום: יחצ חול.

הטיפים של אורנית:

“שילוב של צבעים חמים על כל הגוונים או במילים אחרות גווני חום/כתום/אדום/חרדל תחזק ותתמוך בבית וביושביו, הקשר של חום לאימא אדמה עוזר לתחושה התומכת שהעולם הסובב אותנו יכול לספק לנו ואת האנרגיה והכוח להמשיך ולהתקדם, צבעים חמים וחום בפרט מחזק את הקשר עם הקרקע.

הכנסת צבעים החמים תמיד יתרמו למראה ולעיצוב החלל, ניתן לשלב חלל בצבעי רקע סולידיים של לבן על גווניו השונים, כמו אוף-וייט עם תוספת גוון נועז וכהה יותר רק בקיר אחד באותו החדר ואולי אף במיקום נוסף באותו חלל. את הגוון הכהה יש לבחור בהתאם לקיים בחלל: גוון הריהוט והריפוד, השטיחים וכד’.. חללים הצבועים בצבעים חמים יהיו לרוב  מזמינים ויתנו תחושה של נוחות ורוגע.

בתחום הצבע מקובלת החלוקה לצבעים חמים וקרים, החמים מבוססים על טונים של גווני האדום-צהוב- כתום והקרים על טונים של ירוק וכחול.

חללים הצבועים בצבעים חמים יהיו בדרך כלל מזמינים ויתנו תחושה של נוחות ואילו חללים הצבועים בצבעים קרים יהיו מתוחכמים ו”רעננים” יותר וישדרו אווירה של שלווה ורגיעה.

כאשר  משלבים יותר משני גוונים חשוב להגיע לאיזון. בצבעים בוהקים וחזקים יש להשתמש כמינונים נמוכים, יש להתייחס להשפעה של צבע על צבע אחר, ישנם גוונים שיש להם נטייה להאפיל על כל הגוונים האחרים ולכן חשוב להתייחס בפרופורציות הנכונות, ניתן לראות שילובים מוצלחים יותר ופחות מאותם צבעים בדיוק כאשר ההבדל הוא במינון.

אחד המינונים המקובלים בעולם הצבע הוא החלוקה לאחוזים בחלוקת הגוון לפיו, הגוון הכללי (ובד”כ הרגוע יותר ) יקבל 60% הגוון הבינוני (מבחינת כהות ועצמת הצבע ) יקבל 30% ואילו הגוון הדומיננטי, המכונה “המקפיץ”, יקבל 10% נוספים שבדרך כלל ימוקדו בקיר אחד או בנישות, פסים, קוביות או כיד הדמיון הטובה.

להדגשת אלמנטים עיצובים אפשר להשתמש בקונטרסטים, אפקט זה מתקבל משימוש בצבע בהיר ליד כהה או חם ליד קר על-ידי שימוש בגוונים משלימים למשל אדום וירוק, כחול וכתום וסגול וצהוב מתקבלת צבעוניות דומיננטית ומלאת אוירה.

האפקט שנוצר על ידי ריבוי צבעים יתקבל בצורה הטובה ביותר אם תהיה תוצאה של תכנון נכון וראית התמונה המלאה בראש. צבע מורכב מגוון ומחומר. צבע אקרילי שונה לחלוטין מטיח גרגירי.

גם קיר שצבוע בטכניקת “ווש” שונה מקיר הצבוע חלק ולכן תוכנית הצבע צריכה לקחת בחשבון גוון, טקסטורת החומר וטכניקת הצביעה. יש מספר חומרים בעלי טקסטורה אשר יכולים להעשיר את האווירה המחממת במרקם, נוסף על הגוון עצמו הבולט ביניהם הוא צבע טיח- צבע ייחודי המאפשר קבלת מראה של טיח טבעי, ביישום קל ומהיר .

שימוש באפקטים המעניקים מראה “מחמם”:

צבע טיח – ליצירת מראה טבעי: הטרנד הבולט של חזרה לטבע, לשורשיות, לחומרים ולטקסטורות המחוספסות והלא מעובדות, בזירות העיצוב, מקבל משנה חשיבות לקראת העונה הקרה, שכן המראה הטבעי יוצר הרגשה של חיבור מיידי וחמימות, חזרה למשהו מוכר וטוב.

לטובת חיבור לחוויית המראה הטבעי גם בקירות הבית, נירלט מציעה “צבע טיח” – צבע אקרילי על בסיס מים במרקם מחוספס, המעניק לקיר מראה של טיח טבעי (הנפוץ יותר בשימוש בסביבה החיצונית), ומיועד לשימוש בקירות הבית , מיושם כמו צבע, בצורה פשוטה ומהירה ומאפשר שדרוג של חדרי הבית והתאמתם לסגנון ולטעם האישי.

אפקט הקטיפה –ליצירת מראה קטיפתי מהודר: אפקט הקטיפה מעניק לקיר ברק רך ומעברי צבע עדינים ממש כמו בד הקטיפה החורפי והמחמם. אפקט הקטיפה יוצר אמירה עם הרבה סטייל ואידיאלי לצביעה על קיר אחד בחלל הסלון, חדר משפחה או חדר השינה, ליצירת מראה יוקרתי, קטיפתי במהירות ובקלות.

עיצוב, צבע, נירלטעיצוב, צבע, נירלטעיצוב, צבע, נירלטעיצוב, צבע, נירלט

צילום: יחצ

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות