הבשורה הטובה: בב”ב לא מעשנים ואין עבריינים • ומה הבשורה הרעה?

על פי נתוני הלישכה המרכזית לסטטיסטיקה בני ברק היא העיר עם השיעור הנמוך ביותר של האנשים המדווחים על בדידות • גם במדדים - עישון, תאונות דרכים, ועבריינות מובילה בני ברק עם שיא חיובי
אליעזר היון
ז' תשרי התשע"ה / 01.10.2014 17:19

בני-ברק אינה רק עיר התורה והחסידות אלא גם העיר בעלת איכות החיים הטובה בישראל. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום.

על פי הנתונים, בבני ברק נמצא האחוז הנמוך ביותר של מעשנים, שעומד על 8% בלבד, בעוד שבתל אביב נמצא האחוז הגבוה ביותר של מעשנים – 30% מכלל תושבי העיר. גם באשדוד ובראשון לציון נמצא אחוז גבוה של מעשנים – 28% מכלל האוכלוסייה.

בני ברק היא גם העיר שבה נרשם המספר הנמוך ביותר של נפגעים בתאונות דרכים ב-2012: במהלך השנה כולה נפגעו 228 בני אדם בתאונות. לעומתה, השכנה תל אביב הייתה זו בה נרשם המספר הגבוה ביותר של נפגעים בתאונות, שעמד על 1,830. ואיפה גרים הכי הרבה נהגים שהיו מעורבים בתאונות קטלניות? ובכן, בנתניה.

גם האנשים שהוגדרו כבעלי נזקקות מוגדרת היו בשיעור נמוך במיוחד בעיר החרדית: 76.6 ל-1,000 נפש (בבני ברק) לבין 137.5 ל-1,000 נפש (בנתניה), פער של 80%.

כך גם כלפי שאלת הביטחון התעסוקתי: מבין כלל המועסקים בבני ברק למעלה מ-70 אחוזים לא חוששים לאבד את מקום עבודתם. בפתח תקווה לעומת זאת רק 53 אחוזים ענו תשובה זהה.

 שאלת בדידות ותחושה ש’אין על מי לסמוך’ נמוכה היתה גם כן בבני מאשר בשאר הערים.

בשאלת העבריינות מובילה גם כן בני ברק עם שיא שלילי, המהווה למעשה נתון חיובי ביחס לשאר הערים בארץ.

בני ברק מובילה בשיא שלילי אחד: אחוזי תמותה. בערים בת ים, בני ברק, ותל אביב גבוהים אחוזי התמותה פי 1.1 מהממוצע הארצי. ברמת גן הסמוכה, אגב, נרשם שיעור התמותה הנמוך ביותר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות