בהשראת חג הסוכות: איך כדאי לעצב בירוק • טיפים

השרשראות המשתלשלות מגג הסוכה, הכוכבים הצבעוניים, הפלקטים - כל אלו ועוד מפעילים את חוש האסתטיקה ו'עושים חשק' לעצב • אז אם כבר עיצוב, למה לא גווני הירוק של הסכך?
תמי גיל
י"א תשרי התשע"ה / 05.10.2014 20:18

“ירוק על כל גווניו, משדר משהו טבעי, אוורירי, קליל, עם הרבה שמחה. סקאלת הירוקים רחבה מאוד ונעה בין הירוקים הלימוניים, כאלה המעורבבים עם צהוב, דרך ירוקים חומים, בהמשך כמובן ירוקים תפוחיים, ירוקים עזים ‘דשא’ ועד הגוונים הכהים ביותר של ירוקי הזית”, אומרת אורנית בכור ליבנה, מנהלת תחום אדריכלות והשראה בצבע בחברת נירלט.

איך הכי נכון להשתמש בו על מנת ליצור את אותה אוירה רעננה ושמחה?

ירוק, נירלטירוק, נירלטירוק, נירלטירוק, נירלט

לאורנית, כמה טיפים:

 1. כדאי להשתמש בו כגוון על קיר אחד בחלל, זה יכול להתאים כמעט לכל חדר בבית (אבל לא בכל החדרים), כיוון שקשת גווניו באמת רחבה ויכולה להיות אלגנטית או ילדותית, תלוי בירוק שנבחר.

חשוב שלא נעמיס בגוון ירוק על מנת לא להקטין את החלל, ולכן קיר אחד ירוק בין קירות לבנים ימשוך הרבה תשומת לב, יותר מאשר חלל שלם צבוע ירוק.

 2. מצאו את הירוק הנכון לכם. לדוגמא, אם מדובר בחדר שינה אפשר לבחור בגוון זית שקט שיכול להראות נפלא עם קירות צבועים שמנת, ריצפת עץ בגוון אדמוני, וטקסטיל לבן עם דוגמאות עדינות.

אם נרצה לשלב ירוק בחדר ילדים, ניתן לבחור בגוון ירוק תפוח מרענן, שיראה עליז ושמח לצד גווני קיר משלימים של צהוב ולבן. וריהוט בגוון אורן טבעי.

לאווירה יותר מודרנית וקרירה התאימו ירוק עוצמתי לצד ריהוט אפור כהה וקירות בלבן בוהק.

 3. כמובן שנגיעות ירוקות לא חייבות להיות על קירות. ניתן לשלב הרבה נגיעות של סטיילינג ירוק, כריות ירוקות, חפצי נוי בגווני ירוק עמוקים, כמו כד קרמיקה גדול ומבריק. והכי פשוט ואולי הכי מתבקש להכניס צמחייה ירוקה ורעננה לחלל, כאן הירוק יהיה הכי טבעי והכי אמיתי שאפשר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות