אברכים במודיעין עלית נגד בר כל: להחזיר השגחת ‘שארית’

ועד השמיטה של בד"צ 'שארית': "הוסרה הכשרות ממחלקת הפירות והירקות של צרכניות בר כל" • הבעלים מנחם כרמל: בשמיטה - הכשרות תהיה של 'העדה' • עסקנים במודיעין עלית מחתימים אלפי אברכים: דורשים להחזיר הסחורה של 'שארית'
אליעזר היון
ו' תשרי התשע"ה / 30.09.2014 09:22

המהפך במערכת הכשרות ‘שארית ישראל’, והמאבק המתפתח כנגד רשת הצרכניות ‘בר כל’ שבבעלות איש העסקים מנחם כרמל, הגיע גם למודיעין עילית.

כרמל הודיע כי במהלך שנת השמיטה ימכור את הפירות והירקות ברשת שבבעלותו תחת כשרות של בד”צ ‘העדה החרדית’, תוך פיקוח הדיינים הוותיקים של בד”צ ‘שארית ישראל’, הגר”מ גרוס, הגר”ע אוירבעך והגר”א דינר – ועורר עליו את חמת עסקנים מקומיים בעיר החרדית מודיעין עלית, אשר בעקבות החלטתו מארגנים עצומה נגד רשת החנויות, בדרישה להשיב את הסחורה שבהכשר הכשרות הליטאית.

לדברי העסקנים, רשת ‘בר כל’ מחרימה גם את ההכשר המקומי של רב העיר, הגאון רבי מאיר קסלר, לאור העובדה שהבד”צ שבראשותו פועל תוך שיתוף פעולה עם בד”צ ‘שארית’, ובעקבות מינויו של הגאון רבי ישראל זיכרמן – מרבני ההכשר המקומי – כחבר חדש בבד”צ ‘שארית ישראל’.

ביממה האחרונה התארגנה בעיר עצומה, עליה חתמו כבר מאות אברכים, בדרישה להשיב את כשרות ‘שארית ישראל’ לרשת החנויות. מארגני העצומה אומרים, כי הם מתכננים להחתים אלפי אברכים, ולהגיש את המסמך לבעלי ‘בר כל’. “אם הוא יסרב – היד נטויה”, הם אומרים בשיחה עם חרדים10.

אחת מהאפשרויות העומדות על הפרק היא פנייה לרשת החנויות ‘יש’, בהצעה לשווק פרות וירקות תחת כשרות ‘שארית’.

יצויין, כי כיום הרשתות הגדולות ‘יש’ ו’שפע שוק’ אינן עובדות עם ‘שארית’, כך שרשת ‘בר כל’ הייתה הרשת הגדולה היחידה שהציעה פירות וירקות בהכשר הבד”צ הליטאי.

ברשת ‘בר כל’ מצויה הכשרות של ‘העדה החרדית’, האם היא איננה מספיקה?

“איננו באים לזלזל בהכשר של ‘העדה החרדית'” אומרים העסקנים. “אבל צריך לזכור שקיימים הבדלים הלכתיים מובהקים בין שיטת ה’חזון איש’ לשיטת ה’עדה החרדית’ בכל הנוגע להלכות שמיטה. למשל בשאלת גבולות הארץ. גם אם יהיו כשרויות של רבנים נוספים, אין ספק כי ההגמוניה הכשרותית תהיה של ה’עדה החרדית’ שתפיסתה ההלכתית שונה משלנו.

“אי אפשר גם להתעלם מן העובדה שצעד כזה הוא יציאה חוצצת כנגד גדולי ישראל. העיר מודיעין עילית מבוססת על ציבור ליטאי הנאמן לגדולי התורה – הגראי”ל שטיינמן והגר”ח קנייבסקי, הדבר בא לידי ביטוי גם בבחירות המקומיות, ואנו מצפים שרשת חנויות מקומית תכבד את הציבור המתגורר במקום ואת גדולי התורה שלו”.

בכוונתם של המארגנים לגבש את המסמך עם החתימות עד ליום הכיפורים, ולהגיש אותו אל רב העיר הגר”מ קסלר ולבעלים של הרשת, מנחם כרמל.

בתוך כך הבוקר (שלישי) מפרסם ועד השמיטה של ועד הכשרות של בד”צ ‘שארית ישראל’ מודעה בעיתון ‘יתד נאמן’ על הסרת הכשרות מרשת הצרכניות ‘בר כל’.

תחת הכותרת “הוסרה הכשרות”, נכתב במודעה: “הרינו להודיע בזאת כי החל מד’ בתשרי תשע”ה הוסרה השגחתנו ופיקוחנו ממחלקת הפירות והירקות בכל רחבי הארץ של צרכניות בר כל וכן מחנויות שוק האיכרים.

“אין לנו אחריות ופיקוח על הכשרות במקומות הנ”ל. ידע הציבור וייזהר”, מזהירים בוועד השמיטה של הבד”צ.

הסרת כשרות בר כל

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני מקבל על עצמי בל
    30/09/2014 21:57
    צדיק בסדום
  1. כי אנחנו בני תורה