חתן הגר”ע, הגר”מ טולידאנו – הגיש מועמדות לרבנות י-ם

מועמד נוסף הגיש רשמית את מועמדותו לרבנות ירושלים - הג"ר מרדכי טולידאנו הגר"מ הוא חתנו של הגר"ע יוסף, ומכהן כאב"ד ירושלים • על מכתב התמיכה בו חתומים חברים ממועצות חכמי וגדולי התורה
נחמן וייס
כ"ג אלול התשע"ד / 18.09.2014 19:01

המירוץ לרבנות ירושלים מתחמם: מועמד נוסף הגיש היום את מועמדותו לרבנות העיר באופן רשמי – הג”ר מרדכי טולידאנו חתנו של הגר”ע יוסף זצ”ל.

לפני כשבוע פורסם לראשונה, כי בכוונתו של הרב טולידאנו להתמודד לתפקיד, כשהוא מציג מכתב תמיכה מפתיע  במועמדותו עליו חתומים בין היתר: נשיא מועצת חכמי התורה הגר”ש כהן, חברי המועצת הגר”ש בעדני והגר”מ מאיה וחברי מועצת גדולי התורה הגרב”ד פוברסקי והגרב”מ אזרחי ועוד.

במכתב נאמר: “אנו החתומים מטה ביודעינו את גופי התורה שתלויים במעמד הרבנות, קוראים אנחנו לכל מי שבידו להרים קרנה של תורה ולעמוד בפרץ לשמור על עולם התורה ולעשות כל שביכולתו, ובזה אנו חותמים במועמדותו של ידידינו הגאון רבי מרדכי טולדנו, חתנו של מרן הראשל״צ זצ״ל, וממשיך דרכו, לכהן כרב ראשי וראב״ד עיר הקודש ירושלים. אנו קוראים לכל מי שיעזור ולסייע לו שחייב לעשות כן״.

הרב טולידאנו, הוא חתנו של הגר”ע יוסף זצ”ל, ומכהן כאב”ד ירושלים בבית הדין הרבני בעיר. כמו כן, משמש כראש בית המדרש ‘יביע אומר’, וחיבר מספר ספרים בענייני דיינות.

מי שלא חתומים על המכתב, הוא גיסו, חבר מועצת חכמי התורה הגר”ד יוסף, המבקש מזה שנים להתמודד לרבנות ירושלים, ואף מחזיק בהבטחות מפורשות של אביו הגר”ע.

גורם המעורה בפרטים אמר לחרדים10, כי נערכה גם פגישה עם גיסו, הראש”ל הגר”י יוסף, ונכון לעכשיו לא ידוע מה היה בפגישה ואם הגר”י יתמוך בו.

בשלב זה לא ברור עדיין אם מפלגת ש”ס ואריה דרעי יתמכו בו במירוץ, ובש”ס הרשמית מסרבים להגיב לדברים.

מוקדם יותר היום, הגיש רבה של שכונת גילה הגר”א שלזינגר את מועמדותו לתפקיד. עד כה הגישו מועמדות הגר”א שטרן מועמד הציונות הדתית והרב חיים אמסלם.

מועד הבחירות לרבנות נקבע לכ”ז תשרי תשע”ה, אך ישנם כמה עתירות נגד הליך הבחירות שצפויות לידון בשבועות הקרובים בבג”ץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות