סקר TGI: צניחה לעיתונים ולרדיו • ‘יתד’ מוביל; הפלס עקף את המבשר

סקר TGI שבדק את רמת החשיפה של התקשורת החרדית מוכיח שוב: העיתונות הכתובה ממשיכה לקרוס לטובת אתרי האינטרנט • גם הרדיו סופג מכה • חינמון 'יתד' של יום ג' הוא המוביל במגזר החרדי • בעיתונים היומיים: יתד סופג מכה קשה, אבל ממשיך להוביל • הפלס עוקף את המבשר - שנוחת גם בסוף השבוע • ומה קורה בגזרת השבועונים?
יוני גרין
כ"ג אלול התשע"ד / 18.09.2014 10:47

הקרב על הקורא החרדי: העיתונות הכתובה והרדיו החרדי ממשיכים לצנוח ולאבד קוראים לטובת אתרי האינטרנט החרדיים, כאשר גם בהאזנה לערוצי הרדיו נרשמת ירידה. כך עולה מנתוני סקר TGI החדש, המתייחסים לחציה הראשון של שנת 2014.

מהסקר עולה, כי חינמון יתד נאמן של יום ג’ הוא העיתון החרדי הנפוץ ביותר. לפי הסקר, העיתון מתחזק ומקבל 56.9 אחוז, לעומת הסקר הקודם בו הייתה רמת החשיפה של העיתון 55.5 אחוז. 

גם בעיתונים היומיים ממשיך הביטאון הליטאי להוביל, למרות ירידה חדה מ-26.6, כאשר שיעור החשיפה שלו הוא 19.3. אחריו ברשימה מופיע ביטאון חסידי גור המודיע – עם 15.6.

הפלס, ביטאון הפלג הירושלמי, מקבל בסקר 11 אחוז (עליה של 1.1 מהסקר הקודם) והוא עוקף את עיתון המבשר הוותיק של משפחת פרוש – שזוכה רק ל-8.3 אחוז חשיפה, ירידה חדה של 2.2 מהסקר הקודם.

לעומת הירידה בעיתונים היומיים, בסוף השבוע יתד נאמן עולה מ-15.2 בסקר הקודם ל-16.5 אחוז, השבועון בקהילה משנה מגמה ועולה מ-7.2 ל-8.1, בעוד המבשר רושם ירידה קלה מ-7.6 ל-7.0. שבועון שעה טובה הזניח עולה מ-1.4 בסקר הקודם ל-2.2.

שבועון משפחה וביטאון ש”ס יום ליום דורכים במקום: משפחה מקבל 19.6 אחוזי חשיפה (כמו בסקר הקודם) ושומר על מקומו בראש רשימת עיתוני סוף השבוע, ויום ליום נשאר עם 6.4 אחוז שקיבל בסקר הקודם

בקרב על החינמונים: קו עיתונות מתחזק בחצי אחוז ועומד על 25.3 לעומת 24.8 בסקר הקודם. המתחרה מרכז העניינים יורד מ-23 ל-20.2. הפלס המופץ חלקו בחינם וחלקו בתשלום בימי שישי יורד מ-17.2 ל-16.5.

בקרב בין שני ערוצי הרדיו נרשמת ירידה: קול ברמה יורד מ-27.8% ל-26.4% בעוד קול חי יורד מ-23.5% ל-22.9%.

מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע על-ידי קנטאר מדיה מחקרי טי. גי. אי. בע”מ ותחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום.

מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. סקר ™TGI בישראל נערך משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-30 מאז השקתו. התוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה.

IMG_9075.JPG

 

הדפס כתבה

6 תגובות

    השינוי המשמעותי ביותר הוא הירידה של יתד
    18/09/2014 11:54
    אבי
  1. ירידה של 7.3% היא ירידה של כמעט שליש מהקוראים וזה מעניין כיון שבחצי שנה האחרונה לא היו שינויים דרמטיים ביתד.
    שאר השינויים הם מינוריים סביב ה 2% כמעט בתחום סטיית התקן.

  2. ביטאון חסידי גור
    18/09/2014 12:21
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אהבתי

  4. הפלס מעת הקמתו במגמת עליה
    18/09/2014 13:34
    ציון
  5. לא ירחק היום והוא יעקוף את יתד

  6. כל הסקר לא הגיוני
    19/09/2014 01:58
    ישר
  7. א. כיצד יכול להיות שהמבשר עם כל מנויי הדוא”ל שיש לו שהם אלפים נמצא בחשיפה נמוכה כל כך
    ב. כל בר דעת יודע שלא היו שינויים כ”כ גדןלים ביתד והירידה הגדולה כ”כ ממש לא הגיונית
    ג. מי שנסקר יודע שהשאלות בסקר מאוד מטעות כגון מי שנשאל האם נחשפת לעיתון הפלס אם הוא עונה כן הוא נכלל באחוזי החשיפה של העיתון אפי’ שרוב מי שענה כן נחשף לעיתון אבל בד”כ הוא מציץ בעיתון לראות את מי תקפו היום או כדי לראות שעדיין אף אחד לא מפרסם שם וכדו’

    • מני   19/09/2014 04:21

      תהיה בטוח שמי שמציץ ב’הפלס’ כדי לראות שלא מפרסמים שם אינו חשוד שענה בסקר שמכיר את העיתון. וכל הנסקרים שהגיבו בחיוב על ‘הפלס’ זה אך ורק נאמני העיתון.

      דבר נוסף. תהיה בטוח שבסוקרים ישנם מספיק אנשים שלא מפרגנים ל’הפלס’ כי הרי הכל במימון חברות הפרסום שמחרימות את ‘הפלס’ והם עשו ככל שביכולתם לגמד את הצלחת ‘הפלס’ אך מה לעשות שא”א לשקר לגמרי

      • ישר   19/09/2014 09:02

        לא כולם כל כך משופשפים כמו שאתה כותב [הלואי אולי הכל היה נראה אחרת]
        וחוץ מזה אם אפשר לקרוא לאבי מימרן לשע”ח אפשר גם לדעת איך משפיעים על עוד אנשים [ולא נשכח שלבין וגרוסמן שנים רבות בסיפורים האלו]