המירוץ לרבנות ירושלים: הרב חיים אמסלם הגיש מועמדות

הרב חיים אמסלם, יו"ר תנועת 'עם שלם', הגיש הבוקר את מועמדותו לתפקיד רבה של ירושלים • זהו המתמודד השני המגיש את מועמדותו בפועל, אחרי הרב אריה שטרן
שלוימי צור
כ' אלול התשע"ד / 15.09.2014 12:21

הרב חיים אמסלם הגיש הבוקר (שני) את מועמדתו לתפקיד רבה הספרדי של ירושלים.

הרב אמסלם הוא המתמודד השני המגיש את מועמדותו בפועל, אחרי הרב אריה שטרן, מועמד הציונות הדתית לתפקיד הרב האשכנזי.

אם לא יהיו עיכובים נוספים, ובג”ץ ידחה את כל העתירות שהוגשו על ידי סיעת יהדות התורה, צפויות הבחירות לרבנות העיר להתקיים בעוד קצת יותר מחודש – בכ”ז תשרי תשע”ה.

לפני שהצהיר על התמודדותו, התפרסם בדף הפייסבוק של תנועתו: “לאור פניות רבות בימים האחרונים מאישים שונים, שוקל הרב חיים אמסלם בחיוב להיענות ולהגיש את מועמדותו לתפקיד רבה של ירושלים.

לעת כזאת זקוקה העיר ירושלים למנהיגות רבנית ציונית, מאחדת ומקרבת את הלבבות, ברוחו ובדרכו של רבה הראשי האחרון של ירושלים ומנהיג יהדות מרוקו מורנו ורבנו רבי שלום משאש זצ”ל.

אנו מקורבי ותלמידי הרב מעריכים כי סיכוייו להיבחר כרב העיר מצויינים, וכי הרב אמסלם כפוסק הלכה מובהק בעל הסמכה לרבנות עיר, אשר חיבר עשרות ספרים ושו”תים בכל תחומי התורה, וכמי שכיהן בתפקידים רבניים שונים בעבר, הנו האדם הראוי לתפקיד”.

הרב חיים אמסלם כיהן כח”כ מטעם תנועת ש”ס – עד שהודח מהתנועה על ידי הגר”ע יוסף זצ”ל, בשל שורת התבטאויות מעוררות מחלוקת.

בבחירות האחרונות לכנסת התמודד בראש רשימה עצמאית – ‘עם שלם’, וקיבל למעלה מ-40 אלף קולות, מה שלא עזר לו לעבור את אחוז החסימה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות