מאבק הכבאים הצליח: החרדי עם הזקן התקבל כלוחם אש

אחרי מאבק ארוך נכנעה נציבות הכבאות: שניאור, חב"דניק שסירב לגלח את זקנו - הוסמך לשמש כלוחם אש ואף קיבל את הקסדה עם שמו • כחלק מהמאבק כלל הכבאים קיבלו הוראה שלא לגלח את זקנם
יוני הראל
י"ט אלול התשע"ד / 14.09.2014 13:56

מאבק הכבאים: מאבקו של לוחם האש, החב”דניק, שסירב לגלח את זקנו – הצליח.

כזכור, לפני כחודש, התפרסם כני נציבות הכבאות, הוציא הנחייה חדשה, לפיה אסור לכבאים לגדל זקן. זאת בנימוק כי המסכה, שאמורה להגן מפני שאיפת עשן, לא אטומה כראוי בגלל הזקן.

אחד מהנפגעים מההוראה החדשה היה חסיד חב”ד בשם שניאור. הוא סיים קורס כבאות, אך מכיוון שסירב לגלח את זקנו, לא הוסמך כלוחם – והוצב בתפקיד מנהלתי.

באותו קורס היו שלושה בעלי זקן, ורק כמה שעות לפני טקס הסיום הציבו להם תנאי: או שיתגלחו או שלא יעלו לטקס. שניים מתוכם התגלחו מחוסר ברירה, אך החב”דניק שאל את רבותיו, שאסרו עליו להתגלח – והוא לא הוסמך כלוחם.

בתגובה לכך החליט יו”ר ועד הכבאים אבי אנקורי, להוציא הנחייה לכלל הכבאים בארץ שלא לגלח את זקנם, עד שהנציבות תחזור בה ותאפשר גם לבעלי זקנים לשמש כלוחמי אש.

אנקורי אמר אז לחרדים10: “הוקמה ועדה לדיון בעניין הזקנים, בשיתוף איתנו, אבל לפתע החליטו לבטל הכל, ולתת הוראה חד צדדית, אי אפשר לכפות דבר כזה על אנשים. שחר אילון צריך להבין שהוא כבר לא במשטרה ונותן פקודות, יש ועד וצריך לדבר איתנו”.

לטענתו, “ניתן לפתור את בעיית הזקן עם רכישת מסכה מיוחדת, שעולה מעט יותר כסף מהמסכה הרגילה”.

כאמור, אחרי מאבק ארוך, נציבות הכבאות נכנעה ושניאור הוסמך לשמש כלוחם אש מן המניין.

השבוע הוא אף קיבל את הקסדה ועליה שמו: “שניאור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות