740 נעצרו, 246 כתבי אישום הוגשו, 107 שוטרים נפצעו

את הנתונים הללו, הלקוחים מחודשים יולי-אוגוסט בבירה, הציג מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פרינטי בפני ועדת הפנים, שסיירה היום במזרח ירושלים והר הזיתים • יושבת ראש הוועדה: "צריך להוסיף שוטרים"
ט"ז אלול התשע"ד / 11.09.2014 19:00

ועדת הפנים, והגנת הסביבה, בראשות חברת הכנסת מירי רגב, סיירה היום [חמישי] במזרח ירושלים והר הזיתים, עם מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פרינטי ופיקוד מרחב קדם.

קציני המחוז סקרו את האירועים והמענה המשטרתי הניתן בכל תא שטח, והשיבו לפניות חברי הועדה ותושבים.

מפקד המחוז שטח את הפעילות המבצעית המתבצעת על ידי שוטרי המחוז ולוחמי מג״ב ואת התפוקות מהפעילות. ״בחודשים יולי אוגוסט התמודדה משטרת מחוז ירושלים עם הפרות סדר קשות שהחלו עם רציחתו של הנער מוחמד אבו חדיר ונמשכו בתקופת מבצע צוק איתן וחודש הרמדאן, בשיאם של האירועים התמודדנו עם 42 מוקדים של הפרות סדר במקביל, כאשר בכל מוקד היו בין עשרות למאות מתפרעים.

“השוטרים פעלו בנחישות רבה, מנעו את גלישת הפרות הסדר מחוץ לשכונות הערביות במזרח ירושלים והגנו בגופם על בתי היהודים במזרח העיר״. עוד הוסיף כי ״בחודשיים אלו נפצעו 107 שוטרים״.

מפקד המחוז ציין כי מתחילת יולי נעצרו כ-740 מפירי סדר והוגשו 246 כתבי אישום, מדובר בנתונים דרמטיים שהובילו, לצד הידברות שוטפת עם ההנהגה המקומית, לירידה משמעותית בהפרות הסדר. עם זאת אמר, “אנו קשובים לטענות התושבים ואנחנו נמשיך ונפעל להחזרת השקט והביטחון לתושבי ירושלים”.

יחד עם זאת הוסיף מפקד המחוז, כי יש לפעול בסיוע מערכת המשפט למיצוי מלוא הדין עם הפורעים.

מפקד המחוז חזר והדגיש:י ״טענה ששוטרי מחוז ירושלים אינם נחושים או חותרים למגע – עושה עוול לשוטרים שפועלים בחירוף נפש מדי יום ולילה. שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב נחושים וחותרים למגע כל העת״.

תושבת ״בית יהונתן״ ביקשה להודות לפיקוד מרחב קדם ומפקד המחוז שקשובים כל העת ובכל שעה ביממה לפניות התושבים. פירטה את הקשיים לאור הפרות הסדר והדגישה את החשיבות הביטחונית בהקמת מרחב קדם.

יושבת ראש הועדה סיכמה במהלך הדיון:י ״יש לפעול לתוספת בירה לשוטרי ירושלים שפועלים לא פחות קשה משוטרי יהודה ושומרון הזכאים לתוספת שכר״.

עוד הוסיפה כי מערכת המשפט צריכה להירתם ולטפל בתופעה  לשם הגברת ההרתעה, בנוסף הועדה תפעל לקביעת עונש מינימום בעבירות של ידויי אבנים ובקבוקי תבערה, כן ביקשה מהפרקליטות לבחון אכיפה כנגד הורי קטינים המעורבים בהפרות סדר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות