הודו מזהירה: ישראלים על הכוונת של אל־קאעידה

ממשלת הודו מזהירה את הישראלים והיהודים השוהים במדינה מפני נסיונות פיגוע • מועדים לסכנה: שגרירויות, קונסוליות, בתי כנסת, בתי חב"ד, מרכזים קהילתיים וריכוזי ישראלים
י"ד אלול התשע"ד / 09.09.2014 11:55

הממשל ההודי מזהיר את התיירים הישראליים מפני נסיונות פיגוע של אל-קעידה נגד תיירים ישראלים בתקופת החגים, כך דווח אמש בחדשות 2.

על פי הדיווח, בהודו חוששים כי פעילי הארגון עלולים לפגוע במרכזים היהודיים והישראליים בהודו, בין השאר במומבאי, בדלהי ובדראמסאלה.

מן המטה ללוחמה בטרור של משרד ראש הממשלה נמסר, כי אין כל שינוי בסטטוס אזהרת המסע למדינה העומד על אזהרה חמורה מאוד בחבל קשמיר, בו מומלץ להמנע מכל ביקור, ולשוהים בו מומלץ לעזוב לאלתר; ואילו בשאר אזורי הודו בוטלה אזהרת המסע אך מומלצת השהייה ב’אתרים מאובטחים’ כלשון המל”ל.

בעקבות ההתרעה, המליצו השלטונות לתגבר את האבטחה על אתרים ישראליים וביקשו כי ישראלים ויהודים המתכוונים לשהות בהודו בשבועות הקרובים יינקטו בצעדי בטיחות הכרחיים. האתרים הישראליים המועדים לפורענות הם שגרירויות וקונסוליות, בתי כנסת, בתי חב”ד, מרכזים קהילתיים ואזורים בהם ריכוז גבוה של ישראלים.

כזכור, ב־26 בנובמבר 2008, החלה במומבאי מתקפת טרור בת ארבעה ימים, 173 בני אדם איבדו את חייהם במתקפה, בהם שישה יהודים ב”בית נרימאן”, מבנה בית חב”ד במומבאי שנחנך מחדש לאחרונה בטקס מרשים.

לפני כשנתיים, ניסו – על פי ההערכות – האיראנים, לבצע פיגועים נגד יעדים ישראליים באסיה, כולל בשגרירות הישראלית בהודו. הערכה היא שבאו כנקמה על הפגיעה במדעני גרעין איראנים, שחוסלו (לפי פרסומים זרים) על ידי גורמים שאומנו בידי ישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות