הבחירות בנתניה • צפו: הגר”ע יוסף זצ”ל תמך ברב קלמן בר • וש”ס?

במי תמכה ש"ס בבחירות לתפקיד רבה הראשי האשכנזי של נתניה? מאחורי הקלעים נפוצו שמועות על שליחים הפועלים, שלא באופן רשמי, לטובת הרב לאו • בש"ס טוענים: "לא התערבנו" • צפו בפגישה של הרב קלמן בר עם הגר"ע זצ"ל
י"ב אלול התשע"ד / 06.09.2014 22:25

במי תמכה תנועת ש”ס במערכת הבחירות שהתקיימו ביום חמישי לתפקיד רבה הראשי האשכנזי של העיר נתניה?

המתמודדים היו הרב קלמן בר, הרב הנבחר, ר”מ בישיבת ‘כרם ביבנה’ ורב מכללת ‘תלפיות’ בתל אביב, והרב משה חיים לאו, רב שכונה בעיר ובנו של רבה האשכנזי הקודם של העיר והרב הראשי לישראל לשעבר, ואחיו של הרב הראשי האשכנזי המכהן.

באופן רשמי שידרה ש”ס, כמו גם העומד בראשה ח”כ אריה דרעי, כי הם אינם מתערבים.

אולם, מאחורי הקלעים נפוצו שמועות על שליחים המגיעים אל חברים בגוף הבוחר, שלא באופן רשמי, ומביעים תמיכה ברב משה חיים לאו – שהפסיד בבחירות בסופו של יום למועמד של ראשת העיר מרים פיירברג, איש הציונות הדתית, הרב קלמן בר.

אין זה סוד כי למשפחת לאו, ובפרט למחותנת – הרבנית הדסה רלב”ג, קשרים מצוינים עם אריה דרעי. אך למרות זאת, בשיחה עם מקורביו של יו”ר ש”ס, הם טוענים חד משמעית: “לא התערבנו”.

המעניין הוא לצפות בסרט המצורף, ממנו עולה כי הגר”ע יוסף זצ”ל העניק תמיכה נחרצת, חד-משמעית ובלתי מסויגת ברב הנבחר – הרב קלמן בר.

וכך התנהלה הפגישה:

הרב עובדיה זצ”ל: ברוך הבא. היית אצל ראש העיר? מה אמרה ראש העיר?

הרב בר: קודם כל באריכות ימים ושנים טובות ושכל עם ישראל זקוק לרב.

הרב עובדיה זצ”ל: אני מוכן להעיד עליך שראש העיר תתקשר אתי ואני אגיד מי אתה. אתה ברוך השם עוסק בתורה, עוסק בהלכה, לא רק בתורה סתם, בהלכה זה העיקר, שאם שואל אותך שאלה אתה תלמיד חכם, אתה רב הקהילה, שואל אותך שאלה מה תעשה? מחלקות אביי ורבא, אבל מה ההלכה?

ללמוד תורה הרבה, ללמוד הלכה הרבה. גם בספרים שלי, יש שם בקהילה, הרב גבאי ואחרים, שבקיאים בספרים שלי, ולכן שלא יהיה רב הקהילה נופל מהם.

הרב בר: אנחנו עושים מבחן כל חודש על הספרים של הרב.

תבורך מפי עליון, תגיד לה [לראש העיר] שתתקשר אתי ואני אומר לה. תבורך מפי עליון, כל טוב, תצליח יהי רצון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב הנכון במקום הנכון
    07/09/2014 00:07
    תושב העיר נתניה
  1. הרב בר אדם ראוי בזכות קישוריו ויכולותיו הרבות.
    אדם כריזמתי ומוצלח. יוביל את הרבנות בעיר קדימה בעז”ה.
    כנראה שלא סתם מרן הרב עובדיה זצ”ל תמך בו.