חוקרים: הצלחנו להעביר הודעה בין שני אנשים באמצעות מחשבה

לראשונה בהיסטוריה: מדענים בהרווארד הצליחו להעביר הודעות בין שני אנשים ששהו במרחק 5000 ק"מ זה מזה בעזרת המחשבה בלבד • "כעת אנו עדיין נעזרים באינטרנט להעברת התדרים, בעתיד ננסה לייצר חיבור ישיר"
אליעזר היון
ט' אלול התשע"ד / 04.09.2014 20:41

לדבר בעזרת המחשבה: בפעם הראשונה הצליח צוות חוקרים מאוניברסיטת הרווארד לייצר שידור בין שני אנשים – ממח למח כאשר ביניהם מפריד מרחק של 5000 ק”מ – ללא כל מניפולציה פולשנית, כך מדווח האתר סקיי-ניוז.

במחקר השתתפו ארבעה נבדקים בגילאים שבין 28-50 והם שהו בצרפת ובהודו. שלשה היו בצרפת והם נבחרו לקבל את השדר, ואחד מוקם בהודו והוא נדרש להעביר את המחשבה.

למשתתף שישב בהודו הוצגו מילים ומשפטים והוא התבקש לדמיין פעולות עבור כל פיסת מידע שהוצגה בפניו. לדוגמא: “הם יכולים להזיז את הידיים או את הרגליים שלהם”.

החוקרים הצליחו בעזרת אלקטרודות חיצוניות להקליט את אותות המח ולתרגם אותן להודעות. את ההודעות הם שלחו דרך האינטרנט למשתתפים שהיו כאמור בצרפת.

למשתתפים בצרפת הוצמדה אלקטרודה אלקטרו-מגנטית שעוררה את קליפת המח שלהם ואיפשרה לשדר לעבור אל המח פנימה. הניסוי כאמור עבר בהצלחה והאנשים בצרפת הצליחו לזהות את מחשבותיו של האיש בהודו.

אחת החוקרות – אלווארו פסקואל לאונה אמרה: רצינו לברר האם יש אפשרות לתקשור ישיר בין שני אנשים על ידי קריאת פעילות המח של אחד מהם, גם כאשר הם נמצאים במרחקים גדולים. כעת אנו נעזרים באינטרנט, שולח את השדר, הצעד הבא שלנו יהיה לבדוק האם אפשר לעקוף את הטכנולוגיה הזו ולהגיע לתקשור ישיר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות