עוד קרב שליטה הוכרע: חברי בד”ץ חדשים ב’שארית ישראל’

אנשי הנהלת הכשרות של 'שארית ישראל' צירפו, בברכת הגראי"ל שטיינמן, רבנים חדשים כחברי בית הדין • נוצר רוב להנהלה הכפופה למועצת גדול התורה של 'דגל התורה'
נחמן גור
ז' אלול התשע"ד / 02.09.2014 10:01

חברי בד”צ חדשים מונו במערכת הכשרות של ‘שארית ישראל’: הגאונים רבי ישראל זיכרמן רבה של שכונת ברכפלד במודיעין עילית, רבי אברהם הכהן רובין מרחובות, ורבי יחיאל יוסף במברגר, רב הקהילה החרדית בחיפה.

החברים החדשים מצטרפים לחברי הבד”ץ הוותיקים הגאונים רבי אליעזר דינר רב קהל עדת ישראל, רבי עזריאל אוירבך רב שכונת בית וגן, רבי מרדכי גרוס גאב”ד חניכי הישיבות, רבי צבי וובר רב שכונת נווה יעקב, ורבי צבי שינקר.

מינוי חברי הבד”צ החדשים, שבאופן רשמי מונו לקראת שנת השמיטה הקרבה, קיבל את ברכת גדולי ישראל ובראשם הגראי”ל שטיינמן.

‘שארית ישראל’, שהוקמה על ידי הגראמ”מ שך זצ”ל והגאב”ד הגרח”ש קרליץ זצ”ל, נשלטה במשך שנים רבות על-ידי גורמים המזוהים כיום עם ה’פלג הירושלמי’.

המינויים החדשים, כמו מהלכים נוספים שבוצעו על ידי חברי ההנהלה רפי מנת וגבריאל שרמן מנכ”ל מערכת הכשרות, משלימים מהפך גם בגוף זה, כמו בעיתון ‘יתד נאמן’, ומחזקים את השליטה של גדולי ישראל, כאשר נוצר רוב להנהלה הכפופה למועצת גדול התורה של תנועת דגל התורה.

מאז הפילוג בציבור הליטאי נקלעה מערכת הכשרות ‘שארית ישראל’ לשיתוק ומעמדה ירד מאוד. במערכת נמנעו עד כה מלנקוט צד גלוי במחלוקת ובין היתר לא פרסמו מודעות בעיתונים ‘יתד נאמן’ או ב’הפלס’.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות