המשטרה: להעמיד לדין את הרמטכ”ל לשעבר גבי אשכנזי

המשטרה ממליצה להעמיד לדין גם את מזכיר הממשלה דהיום אביחי מנדלבליט, דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו, אל"מ ארז וינר, וסא"ל בועז הרפז • גורם המעורה בחקירה: ייתכן שהיועץ המשפטי יקל עם אשכנזי ומנדלבליט
אליעזר היון
ו' אלול התשע"ד / 31.08.2014 23:30

רמטכ”ל על ספסל הנאשמים? המשטרה החליטה היום [ראשון] להמליץ להעמיד לדין את הרמטכ”ל לשעבר גבי אשכנזי לדין, בעקבות חלקו בפרשה המכונה ‘פרשת הרפז’.

ההחלטה הסופית נתונה בידיו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. לקראת סוף הסבוע צפויה ישיבה בין בכירי המשטרה, פרקליט המדינה שי ניצן, והיועץ המשפטי לממשלה בה תציג המשטרה את המלצותיה.

יצויין כי מלבד אשכנזי ממליצה המשטרה להעמיד לדין גם את דובר צה”ל לשעבר אבי בניהו, עוזר הרמטכ”ל אלוף משנה ארז וינר, בועז הרפז, ואת הפרקליט הצבאי הראשי דאז אביחי מנדלבליט המשמש היום כמזכיר הממשלה. כמו כן ממליצה המשטרה להעמיד לדין את אמיר קיין הממונה על הביטחון במשרד הביטחון.

בחדשות 2 מצטטים גורם המעורה בנבכי החקירה הסבור כי מרחב התמרון של מקבלי ההחלטות – קרי, של הגורמים בפרקליטות, גדול במיוחד. המשמעות היא שייתכן שלאחר שאלה ייבחנו את כל היבטי הפרשה יתברר שלא לכל האלמנטים שנבדקו יש משמעות פלילית, כך שחלקם של אשכנזי ומנדלבליט, לא נושא עבירה פלילית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות