חוזרים לבית הספר? כך תעצבו את חדר הילד • טיפים

עולים לכיתה א'? לתיכון? לסמינר? • זה הזמן לעצב לעצמכם פינת למידה בחדר הילדים • מעצבי איקאה מעניקים מגוון טיפים לסידור החדר ולעיצוב מגוון פינות למידה
תמי גיל
כ"ד אב התשע"ד / 20.08.2014 16:07

המעבר לכתה א’ מהווה שינוי משמעותי בסיטואציית החיים של הילד.

“מאזור משחק ויצירה של “קטנים”, ילדינו עוברים לשולחן כתיבה ועבודה כמו של “גדולים” ונאלצים להתרגל לביצוע משימות שונות ושיעורי בית.

עיצוב סביבת למידה לילדים כל כך קטנים צריכה להיות הדרגתית על מנת לסייע ולהקל עליהם במעבר זה. מומלץ ליצור עבורם חדר שישלב בין עולם הגן ובו צבעים, משחקים, כיף ועוד לעולם בית הספר במסגרתו ישנו צורך לשבת ולמלא משימות לימוד.

יש לזכור כי על מנת לחסוך בהוצאות חוזרות מומלץ לתכנן פתרון שיתאים לאורך מספר שנים.

בחרו שולחן עבודה עם אחסון מובנה, בצד ימין או שמאל, המאפשר ניצול חלל החדר ביעילות טובה יותר וחוסך מקום. התאימו את צבע הכיסא לצבע השולחן והוסיפו אביזרים בצבעים מאותה פלטת צבעים, כגון קלסרים, מחברות, מעמדים לעטים וכו’.

על מנת לשמור על סביבת למידה “שקטה”, מומלץ להתמקד בשניים שלושה צבעים, כאשר את הצבע הדומיננטי יש להוסיף בנגיעות קטנות.

במידה ותצטרכו מקומות אחסון נוספים, תוכלו לנצל גם את שטח הקיר שמעל לשולחן הכתיבה ולתלות עליו יחידת אחסון פתוחה, המאפשרת נגישות לכל הדברים החשובים שצריכים להיות בהישג יד או לתלות ווים מעל השולחן, עבור אביזרים כגון צמידים, פנקסים ועוד.

פינת למידה עם יחידת מגירות / תאים מובנים:

בפינת הלמידה ישנם הרבה פריטים שיכולים לשמש אותנו למספר פונקציות בו זמנית: לוח המודעות למשל הוא אלמנט דקורטיבי עליו אפשר לתלות תמונות ומנגד יכול להיות פונקציונאלי כשתולים עליו תזכורות למיניהן.

גם יחידת מגירות תואמת בגובה השולחן יכולה לשמש מחד כמקום אחסון ומאידך כמעמד למדפסת. מומלץ לבחור יחידת מגירות על גלגלים, הנוחה במיוחד וניתנת להזזה במידת הצורך.

חשוב לציין כי גם תאורה היא פריט פונקציונאלי המשמש ליצירת אווירה, אך גם להאיר את פינת הלימוד באופן נקודתי. רצוי להאיר את שולחן הכתיבה באמצעות תאורה מתכווננת הניתנת למיקוד בהתאם לצרכי הקריאה והכתיבה באופן שאינו מצריך לאמץ את העיניים.

איקאה, חדר ילדים

פינת למידה פינתית:

בחדרים קטנים מומלץ לנצל כל פינה, ולכן מומלץ לבחור בשולחן כתיבה בצורת “ר” הכולל יחידות אחסון מובנות. כמו כן, חשוב לזכור כי רהיטים בצבע לבן ניטראלי מאפשרים שימוש בהדפסים ברהיטים נלווים, כגון מושב כיסא בהדפס שחור-לבן.

לכסא התלמיד השפעה רבה על מידת הנוחות של הילד ותנוחת ישיבה נכונה המונעת בעיות גב, לכן בחרו כסא על פי ההמלצות הבאות: בחירת מושב- רצוי שהמושב יהיה מעוגל בקצותיו למניעת לחץ על הירכיים, חשוב שיהיה מנגנון לשינוי גובה המושב כדי שאפשר יהיה להתאים בין גובה הכיסא לגובה השולחן ובנוסף חשוב שמנגנון הכוונון יהיה פשוט וקל לתפעול על ידי הילד.

בחירת משענת גב – יש להקפיד על משענת גב גמישה, עם אפשרות להטיית זווית המשענת לאחור כאמצעי להפחתת הלחץ מהמותניים, כאשר הזווית המומלצת הינה כ-100 מעלות בין המושב למשענת. וכן, יש לוודא שקיים מנגנון המאפשר את התנגדות הנדנוד ביחס למשקל הילד היושב עליו.

בחירת ריפוד – מומלץ לבחור ריפוד מבד נושם ואוורירי, עור או דמוי עור עלולים לגרום להזעה בעת ישיבה ממושכת. והכי חשוב, תנו לילד להיות שותף בהחלטה ולבחור את הצבע של הכיסא או את דוגמא של הריפוד, בהתאם לטעמו האישי או בהתאם לעיצוב הכולל של החדר.

פינת למידה בעיצוב אישי:

אם אתם אוהבים ליצור בעצמכם, סדרת המשטחים LINNMON היא האופציה בשבילכם ליצירת פינת למידה ייחודית. בעזרת מוצרי הסדרה שמגיעה במגוון גדלים וצבעים ניתן לעשות מיקס אנד מאצ’ עם מגוון רחב של רגליים ויחידות אחסון, וכך לעצב שולחן ייחודי לפי טעמכם האישי ולפי צרכיכם.

מעל השולחן שתעצבו, תלו מדפים לאחסון, אשר יפנו מקום ממשטח העבודה. סדרו וארגנו את המסמכים והניירת במעמדים לכתבי עת, אשר משרים אוירה רגועה בפינת הלמידה.

איקאה, חדר ילדים

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות