הפעיל החברתי שהקדיש את חייו למאבק מען הנכים – נפטר מקורונה

איש החסד ר' אבנר עורקבי ז"ל, יו"ר ארגון אהב"ה - ארגון הנכים בישראל המיוחד - שהקדיש את חייו למאבק לטובת ציבור הנכים, נפטר לאחר שנדבק בנגיף • "הכנסת הייתה ביתו השני והכל על מנת להקל על סבלם של הנכים"
יוסף גרינבוים
ז' אלול התשפ"א / 15.08.2021 01:00

ברוך דיין האמת: הפעיל החברתי ואיש החסד ר’ אבנר עורקבי ז”ל, יו”ר ארגון אהב”ה – ארגון הנכים בישראל המיוחד – שהקדיש את חייו למאבק לטובת ציבור הנכים בישראל, נפטר הערב (מוצאי שבת), לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

איפה ניתן למצוא מידע מדויק על השקעות? בוא, שאל את המנכ”ל     

איפה תרצו לטייל? ריכזנו עבורכם הצעות שוות לנופש רק בישראל

על פעילותו סיפר: “בשנת 1985 נפגעתי בתאונת עבודה, כשמלגזה התהפכה על גבי ושברה חוליות בגב מתני ואת צלעות בית החזה. אושפזתי בבית לוינשטיין ושוחררתי כמוגבל בכיסא גלגלים עד עצם היום הזה ואני מוכר כנכה תאונות עבודה.

“מעת שחרורי מבית החולים בשנת 1994 כמחוסר קצבת נכות, התחלתי את המאבק על הוצאת הוועדות הרפואיות מהמל”ל באמצעות שביתת שבת מול בית השרה. שם, במצבים הקשים ביותר שעברתי, כאשר הייתי בודד מול מערכת אכזרית הפועלת ללא  רחם, הבטחתי לעצמי: ‘כשאסיים את מאבקיי מול הדינואזר האכזרי הזה אצא להגן על כלל האוכלוסיה להם מתנכל המימסד’.

“מאבקיי האישיים טרם הסתיימו , אך הסבל של חבריי הנכים, הביא אותי לצאת לפעולה אגרסיבית”.

הוא הפך לפעיל בנושא זכויות הנכים והחקיקה בכנסת, טיפל בפניות מנכים ונלחם על זכויותיהם.

בנוסף פעל כמנהל ארגון ‘תהילים ילדים’ ברמת גן, עיר מגוריו.

בהמשך אף התמודד במקום הרביעי ברשימת ‘יחד’ של אלי ישי לכנסת.

יו״ר ש״ס אריה דרעי ספד לו הערב: “בצער רב קיבלתי את הידיעה המרה על פטירתו של איש החסד מר אבנר עורקבי ז״ל, יו״ר ארגון אהב״ה (ארגון הנכים בישראל המיוחד) מנגיף הקורונה.

“הכרתי את המנוח במשך שנים רבות כפעיל נחוש למען זכויות הנכים ובעלי המוגבלויות. היה אורח קבוע בישיבות סיעת ש״ס בכנסת, עם חיוך תמידי על פניו ועם תחושת שליחות במאבק החברתי שלו.

“נזכור את דמותו היקרה ונמשיך בעז”ה את מאבקו. יהי זכרו ברוך”.

רוצה לבדוק באופן עצמאי את רמת הסיכון של משפחתך והקרובים לך?

שלישי כבר קיבלת? אם הגעת כבר לגיל 60 מגיע לך לקבל כעת תגבור

אציק אזרק ספד לו: “ברוך דיין האמת. לפני כשעה התבשרתי על לכתו של חבר ואח יקר אבנר עורקבי,  יו”ר ארגון אהב”ה שהיה פעיל ולוחם למען זכויות הנכים. בכל פעם שנכחתי בדיונים בכנסת, לא היה מצב שלא פגשתי את אבנר.

“הכנסת הייתה ביתו השני והכל על מנת להקל על סבלם של הנכים. יתרה מזאת, הארגון שהקים דאג לארגן מסיבות, אירועים, וטיולים לאוכלוסיית הנכים. קשה לי לדבר עליך בלשון עבר. זכרך לא ימוש מאיתנו לעד”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איש יקר. יהי זכרו ברוך
    15/08/2021 07:40
    אפרת
  1. נראה שכל המילים שיאמרו, לא יצליחו לבטא את כל הטוב, החמלה, הנתינה, הזמינות והאקטיביות של אבנר היקר. יהי זכרו ברוך ומנוחתו בגן עדן מובטחת.

    • מרים   19/08/2021 09:23

      קשה לחשוב על לכתו בטרם עת , אל מי אנו לחשב חשבונות שמיים
      איש של תעשיית חסד עם מאור פנים וחמלה
      תהא נשמתך צרורה בצרור החיים