ראובן הכהן אוריה, אינך אחי!

במאמר המזכיר את ז'אנר העיתונות הרוסית פונה ראובן הכהן אוריה ב'מקור ראשון' אל אחיו החרדי ותוקף אותו על אי שירותו בצה"ל • חבל רק ששנאתו של הכהן לא מאפשרת לעובדות לבלבל אותו
מרדכי אדלר
כ"ב אב התשע"ד / 18.08.2014 19:54

בן גוריון, על כל מעלותיו וזכויותיו ידע מה נדרש כדי שהוא והשמאל יישארו בשלטון. עוד בימי ההסתדרות, הנציגים נבחרו/מונו על בסיס מפלגתי. בן גוריון ושאר ראשי ההסתדרות דאגו שתמיד תהיה מריבה ומדון בין המפלגות השונות, דתי/חילוני, ימין/שמאל, דמוקרטי/סוציאלי, אשכנזי/ספרדי וכו’ בשיטה סטאליניסטית קלאסית המכונה “הפרד ומשול”.

הסוכנות שימשה כמועצת העם שהפכה באופן קסמי להיות האסיפה המכוננת, ותפקידה היחידה הייתה לכונן חוקה למדינת ישראל. במקום זאת, בהליך בלתי חוקי בעליל, בעיוות צדק ודריסה גסה של הדמוקרטיה, בן גוריון תמך בהפיכת ה”אסיפה המכוננת” ל”כנסת הראשונה” מבלי שתבצע את התפקיד היחיד שהוטל עליה, לכונן דמוקרטיה במדינת ישראל.

מאז, השיטה נשמרת וכל הדרכים כשרות כדי לדאוג להישארות השמאל ליד מושכות השלטון, כולל שימוש ציני במערכת המשפט, התקשורת, העובדים והון. החשש הגדול ביותר של השמאל תמיד היה ותמיד יהיה שיום אחד הימין, הדתיים והחרדים יתאחדו יחדיו ויהפכו את המדינה למדינה דמוקרטית אמתית, ובמלחמה כמו במלחמה, כל הדרכים כשרות.

אחת מהדרכים שפותחה על ידי לנין וסטאלין ושוכללה על ידי השמאל הישראלי עד כדי אומנות היא השימוש ב”אידיוטים שימושיים”, אותם אלו שבאים כאילו בטענות צודקות בשם רעיונות נשגבים כמו שיוויון, צדק, שלום, אחדות וכו’. ברוב המקרים הם מעצמם אינם מודעים לכך שהם מנוצלים כדי להמשיך המריבה ומדון בין הפלגים השונים, ולמען המטרה הנעלה של הישארות השלטון בידי השמאל.

במהלך מבצע “צוק איתן” הייתה התקרבות בין כל פלגי העם, כמדומני אחדות שטרם נראתה כמותה מאז קום המדינה ואולי אפילו מאות שנים קודם לכן.

כעת, רק תארו לעצמכם עד כמה פוחדים השמאלנים שאחדות זו תהפוך למשהו ממשי, מה שיכול לאיים על ההגמוניה שלהם. גם השיטות הישנות לא כל כך הצליחו, ההפגנות הריטואליות של השמאל בזמן מלחמה לא קבלו היחס הראוי, הקריאות לעולם הנאור לשפוט את ישראל על פשעים בינלאומיים נפלו על אזניים ערלות, ולא נותר לשמאל אלא למצוא את ה”אידיוט השימושי” התורן לבצע לו את העבודה.

מכתב לאחי הסובייטי

והם הצליחו: הפעם הוטל הפור על ראובן הכהן אוריה, מי שטוען להיות תלמידו של הרה”ג ישראל זאב גוסטמן זצ”ל, אבל הרב מתהפך בקברו מדברי הבלע ושטנה היוצאים ממקלדתו של תלמידו. אף אוריה עצמו מרגיש לא נוח עם טיעוניו ומזכיר כמה שהתאפק לאורך המבצע עד שלא יכול להתאפק יותר, וחבל.

המאמר שזכה להופיע בעמוד הראשון של מקור ראשון מפאת חשיבותו בשירות התעמולה הפראבדאית, נושא את הכותרת, “מכתב לאחי החרדי” והיה ראוי שייקרא “מכתב לחברי הסובייטי”. במאמר עצמו, שסגנונו ראוי יותר להארץ, דואג המחבר לשתול בתוכו חצאי פסוקים כדי להצדיק את דבריו, בהסתמכו על כך שרוב הציבור התורני בין כך כבר עזב את העיתון מקור ראשון, ומן הסתם לא יהיה מי מבין הקוראים שישים לב לעיוותים.

האם יש הצדקה להפיכת דברי דרוש להלכה תוך כדי התעלמות מוחלטת מפסוקים וממפרשי היסוד? נכון כתוב בפרשת פנחס (במדבר ל”א, ד) “אלף, למטה, אלף, למטה–לכול מטות ישראל” לרבות שבט לוי, אבל מייד בפסוק ה’ כתוב, “אלף למטה–שנים-עשר אלף” ולא שלושה עשר אלף? האם המחבר לא ראה דברי הרא”ם, המהר”ל ועוד מפרשים רבים וטובים שמתחבטים ביישוב הסתירה בין השני פסוקים, או אולי הוא בחר להתעלם מהם בניסיונו הנלעג למצוא חן בעיני השמאל?

אינך חייל בצבא ה’

אלוף ווינטר, כשנשאל אודות מבקריו ענה, “מי שתקף אותי בגין המכתב ראה כנראה כלי נשק רק בתמונות, לא היה בחיים שלו בקרב ואינו יודע מהי רוח לחימה”. ואני אומר שמי שרואה לנכון לנצל כמה ימים של הפוגה (כי אנחנו עדיין במלחמה, ופתי מי שחושב אחרת) כדי לתקוף את לימוד התורה של הציבור החרדי אינו חייל בצבא ה’, אינו אוהב ישראל, אף לא מדינת ישראל ובוודאי שאינו אחי!!

בני בישיבות למדו במסגרת “אלף למטה” עבור בני דודיהם, אחד מפקד סיירת אגוז והשני בפלוגת הסיור של השריון, והם העריכו, הבינו והודו על זה, ורק לאוריה יש בעיה עם לימוד התורה של החרדים. בטוחני שגם לבניו שהוא טוען שהם משרתים בקרב במבצע, לא נוח עם דברי הבלע של אביהם.

אלוף דובדבני ממקימי חטיבת הגבעתי וגדוד נחל חרדי סיפר בערוץ 20 שגדוד נצח יהודה החרדי התחנן לעבור מג’נין לעזה, במיוחד לאור העובדה שלחימה באזורים בנויים זו המומחיות שלו ואף על פי כן לא נקרא. אף הבן שלי, חופ”ל קרבי ששירת שלוש שנים בנצח יהודה ביקש מקצינת הקשר שלו להתנדב ונאמר לו שיש מעל 400,000 מתנדבים, אין כל צורך בך. את כל זה מר אוריה מבטל בהינף יד. הצבא העביר את החרדים לכפיר, ומכל החי”ר, רק כפיר לא נקראה להילחם. תגובת אוריה לזה מסתכמת בשורה בסוגריים, “מועט הכמות, מתקבל בדיעבד”.

לא נותן לבלבל אותו עם העובדות

אבל מר אוריה לא ייתן לעובדות לבלבלו. כמי שלאורך המלחמה מצא לנכון לחקור לעומק הציבור החרדי ותגובותיו, “מצאתי את עצמי מהלך בעיר חרדית”, כמי שמתמצא בפרטיו של כל ישיבה חרדית בדרום, “אף שהישיבות בדרום התפזרו לצפון”, לא יעזור לבקש ממנו להגיע לישיבת תושיה על 850 בחורים הלומדים בה במושב תפרח, וכן ישיבת הנגב בנתיבות, ישיבת אופקים, שדרות ועוד המונות אלפי בחורים שלא זזו מילימטר ואף נשארו בשבתות ובבין הזמנים, כי לא האמת והשלום הם נר לרגליו, אלא לקנטר ולקטרג. האם זו הייתה הדרך של מורו ורבו הרה”ג הרב גוסטמן זצ”ל? לחפש את הרע בין כל הטוב, כמו שמחפשים מחט בערימת שחת?

ואל תטעה לרגע לחשוב שאין “אידיוטים שימושיים” בציבור החרדי. דוגמא קלאסית היא עו”ד הלברטל שמצא לנכון עכשיו לתקוף את ההתנחלויות כסיבה למלחמההוא לא היחיד. כמה חבל שעדיין יש גופי תקשורת שאמורים להוות במה לציבור היראים – תורניים, המשרתים בסופו של יום את הפילוג והפירוד.

• הכותב הינו יועץ עסקי בתחום הנדל”ן ופעיל בתחום גיוס חרדים ותעסוקת חרדים

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כל הכבוד מורדכי - מסכים עם הנאמר על ידך
    19/08/2014 15:50
    שלמה
  1. רק לא הייתי מקצין בעניין האח
    הוא כן אח שלך

  2. לא תואם
    19/08/2014 20:19
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. הוא טען טענות רציניות התשובות כאן קצת עלובות

    • המחבר   20/08/2014 02:37

      אשמח שתפרט! אבל ראוי להדגיש שלא באתי להתגונן על אף אחד רק שעצם העיתוי והסגנון חושפים חוסר כנותו. ולדוגמא, הוא מגייס את מורו ורבו שישב בעת מלחמה עם כל תלמידיו מסביביו – כשבאופן אובייקטיבי אין כל הבדל בינם לבין הישיבות של היום – וקובע ששם זה היה לימוד אמיתי ובעולם החרדי הכל מזוייף. למה? ככה!! כי כך הוא קבע. וכדי לחזק את דבריו הוא מכניס כספים ייחודים, והעלמות מס, וכו’ כדי להשמיץ את הציבור כשאין בין זה לעיקרי דבריו ולא כלום. אבל זו היא דרך של משמיצים………

  4. תשובה למרדכי
    21/08/2014 09:44
    יהודה
  5. אני רוצה לשאול מספר שאלות. אני מבקש שלא תתחיל לצטט לי תירוץ של פרשן על סתירה בין פסוקים כהדרכה לחיים של ציבור שלם. הציבור החרדי, שאני מכיר אותו לפני ולפנים, מאומן במציאת תירוצים לאין סוף בכל מקרה שהמציאות אינה מתאימה להם. גם אתה עוסק באינטרנט, למרות האיסורים שהטילו רבותיך על המכשיר ‘הטמא’ הזה. יש לך תירוץ. לכל אחד יש תירוץ לעשות מה שנוח ובלתי מסוכן.

    הנה כמה שאלות:
    א. אתם באמת מאמינים שלימוד תורה מציל?
    דוגמה: היה לי שכן, בן תורה, שלא עבד מימיו. בביתנו עבד נער ערבי כשוטף רצפות. הוא ביקש ממני שאפטר את הנער, כי הוא פוחד שהנער יפגע בו. הייתי עסוק, ואישרתי לו לפטר את הנער. והנה, לא קרה דבר. שאלתי את אשתו מדוע לא פוטר הנער, והיא החווירה ואמרה שהם מפחדים ושאשאל את בעלה. והבעל ענה בפשטות: אני מפחד ממנו. אתה תפטר. שאלתי: הרי לימוד התורה שלך מגן על עם ישראל מכל צבאות ערב. מנער בן 16 הוא לא מגן?
    באחת השנים הייתה התראה על פיגוע. בבית הכנסת שלנו הביאו כל נושאי נשק את נשקם לתפילות החגים. היו כעשרים אקדחים בשקיות הטלית של המתפללים. נציגים של מניין ‘חניכי הישיבות’, בקשו שנשלח אליהם שומרים, כי אין ביניהם אף לא אחד נושא נשק. ואנו התלבטנו אם זו חובתנו. הרי התורה מגינה עליהם!
    יש לך תירוץ. הרד”ק בספר שמואל אומר משהו על ‘שכיחא היזקא’, ויש גם מדרש כזה, והסטייפלר אמר שצריך לרדת למקלט, ועוד מישהו אמר משהו. אם זה נותן מנוח לנפשך, אשריך.

    ב. אמונה בכוחה של תורה אינה יכולה להיות נקודתית: התורה מצילה אותנו כאשר אחרים יוצאים למלחמה. בלי גיבוי של אחרים, אתם מתגלים כחסרי אמונה. הנה ההוכחה: כיצד מתנהג הציבור החרדי בענייני מחלות? רצים ל”פרופסור גדול, שעל הכתף שלו יושב המלאך גבריאל”, עם מעטפה של דולרים. הולכים לרב פירר. נוסעים לחו”ל, על חשבון הציבור או מכסף נדבות. היכן האמונה? לו הייתם מאמינים בכוחה של תורה, הייתם עושים כמו החזון איש: הולכים לרופא פלוני ולוקחים סם פלוני, ועוסקים בתורה.

    ג. שאלה אחרונה: כאשר מגיע הגיל, והצבא פוטר את לומד התורה מלימוד בישיבה, זה שהאמין כי העולם קיים בגלל תורתו, מפסיק לקיים את העולם, והולך לקיים את עצמו. כמה לומדי תורה הלכו ללמוד משפטים? כמה עוסקים בנדל”ן, כמוך אתה? מדוע הפסקתם ללמוד תורה? רק עד גיל 26 התורה מגינה?
    אשמח לקבל את תשובתך. נסה לכתוב בלא שנאה.