פרעות בלוד: בתי כנסת ועשרות רכבים הוצתו, גדודי מג”ב הגיעו

כנופיות פורעים מסתובבות ברחובות לוד מנפצים שמשות, מבעירים מכוניות ובתי כנסת, תולשים דגלים - ומתנפלים על יהודים • בן 56 נפצע קשה לאחר שרכבו נרגם באבנים • ראש העיר: "איבדנו שליטה, זה כמו ליל הבדולח, ביקשתי להכריז מצב חירום" • נתניהו: "מזרים גדודי מג״ב ללוד באופן מיידי" • סמוטריץ': "אנשים מסתגרים בבתים בחרדה, רואים רכושם נשרף ונבזז, ומרגישים מופקרים‏. מחדל" • מהומות גם בעכו: מסעדה ומלון הוצתו
חיים טוויל
א' סיון התשפ"א / 12.05.2021 00:23

פורעים ערבים משתוללים הערב (שלישי) ברחובות העיר לוד, לאחר סיום הלווית הצעיר הערבי, מבצעים ונדליזם ברכוש של יהודים – ורוגמים יהודים באבנים.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

חינם: כמה כסף אתם מפסידים כי אתם לא יודעים מה הזכויות שלכם?

מה מברכים על שוקולד לבן עם שברי עוגיות? ומה על חטיף טעמי?

עשרות כלי רכב של יהודים, בתי כנסת, ובתים הוצתו.

כוחות משטרה חילצו תושבים יהודים המתגוררים בבניינים מעורבים, מחשש לחייהם.

גבר בן 56 נפצע באורח קשה לאחר שרכבו נרגם באבנים ברחוב תלמים בלוד.

חובשים ופראמדיקים של מד”א פינו אותו לבית החולים אסף הרופא במצב קשה עם חבלת ראש, כשהוא מורדם ומונשם.

פראמדיק מד”א ישי ראוכברגר סיפר: “כשהגענו למקום ראינו רכב עם שמשה מנופצת. נהג הרכב גבר כבן 56 היה מחוסר הכרה ולצידו אבן גדולה מאוד. הוצאנו אותו מהרכב כשהוא סובל מחבלה קשה בראשו. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים, הרדמנו והנשמנו אותו ופנינו אותו תוך המשך טיפול רפואי לבית חולים שמיר אסף הרופא כשמצבו מוגדר קשה”.

בבית החולים שמיר אסף הרופא עדכנו הלילה כי בסך הכול מהמהומות בלוד פונו אליו 12 פצועים, שניים מהם במצב קשה. השאר במצב קל.

בעקבות ההסלמה והקריאות הנואשות של ראש העיר, נתניהו שוחח עם שר הביטחון והשניים סיכמו להעביר גדודי מג״ב מיהודה ושומרון ללוד באופן מיידי. “גדודי מג״ב מיהודה ושומרון יועברו עכשיו ללוד באופן מיידי. נשיב את החוק והסדר בלוד ובכל חלקי הארץ”, צייץ נתניהו בחשבון הטוויטר.

מדוברות כבאות והצלה מחוז מרכז דווח על עשרות  אירועיי שריפות בערים רמלה לוד, כאשר בשעות האחרונות פועלים מעל 10 צוותי כיבוי וחילוץ בסיוע של צוותים מהמחוז בשריפות של מבנים, רכבים, ושטחים פתוחים.

• לוד רחוב החלוץ בית כנסת עולה באש.

• רמלה רחוב בר אילן מספר בתי כנסת עולים באש.

• רמלה רחוב הרצל שריפת בית פרטי.

• לוד רחוב ההדרים שריפת מספר כלי רכב לאורך הרחוב, בסמוך לבלוני גז ולמבני מגורים.

• לוד רחוב העמלים שריפה במחסן צמיגים, לוחמי האש הצליחו לתחם את השריפה למוסכים סביב. האירוע בשליטה.

• לוד שכונת גני אביב, מספר משאיות עולות באש.

בכבאות והצלה מציינים, כי עשרות כלי רכב עלו באש ברחבי הערים בשעות האחרונות, ולוחמי האש פעלו לכיבוי כלל השריפות. כמו כן הוצתו שריפות בשטחים פתוחים אשר מסכנים בתים בעיר לוד.

ראש עיריית לוד, עו”ד יאיר רביבו, התייחס לפרעות בראיון נסער לחדשות 12: “איבדנו שליטה, זה כמו ליל הבדולח, לדעתי אפשר להכריז על מלחמת אזרחים, אני קורא לראש הממשלה להכניס צבא לעיר ולהטיל עוצר”.

“לא יתכן מה שקורה פה, שריפת בתי כנסת, רכבים מוצתים, מאות פורעים ערבים משתוללים ברחובות. יש פה אירוע ענק, הכל נפיץ, אפשר להכריז שפרצה כאן מלחמת אזרחים”.

בגל”צ אמר ראש העיר: “פרצה בלוד מלחמת אזרחים, זה ייגמר רע מאוד. שוחחתי עם ראש הממשלה וביקשתי להכריז על מצב חירום. פניתי למשטרה בבקשה להזרים לכאן כוחות צבא מיד”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’: “מה שקורה עכשיו בלוד זה אבדן שליטה מוחלט. הצתות מבנים ורכבים, ביזה, ונדליזם מטורף. אבנים ובקת”בים לעבר בתים של יהודים ברמות אשכול. מענה משטרתי דל ומינימלי. אנשים מסתגרים בבתים בחרדה, רואים את רכושם נשרף ונבזז, ומרגישים מופקרים. על הלילה הזה צריכה לקום וועדת חקירה”.

בהמשך כתב: “‏מחדל לוד הלילה הוא מחדל יום הכיפורים. הרבה אנשים יצטרכו ללכת הביתה. עיוורון מול כתובת על הקיר באותיות קידוש לבנה. בבוקר קראתי להכניס כוחות צה”ל לעיר ולהטיל עוצר. הדרג הפוליטי והפיקוד הבכיר עדיין מתייחסים לאירועים כאל אירועי מחאה שקצת יצאו משליטה ולא מפנימים את עוצמתם ומסוכנותם”.

הפעיל החברתי מאיר ליוש, תושב לוד : “אני נמצא כאן בשטח. אין כאן הדדיות, יש כאן צד אחד, שמתחמק משוטרים, שורף מכוניות, בתים, בתי כנסת, מיידה אבנים יורה ירי חי לעבר שוטרים ואזרחים והוא ‘במקרה’ הצד הערבי. תמצאו מישהו אחר למכור לו את הנרטיב השקרי שלכם שהעימותים הם הדדיים” .

העיתונאי שילה פריד, תושב הגרעין התורני בלוד, כתב על המתרחש בעיר: “חוליות של צעירים בלוד מסתובבים להם חופשי בעיר. עוברים רחוב אחרי רחוב, מנפצים שמשות, מבעירים מכוניות, תולשים דגלים, מהלכים אימים. אף אחד לא מפריע להם. גם כשמגיעים לתחנת המשטרה בעיר – לא רואה אותם שוטר”.

העיתונאי זאב קם: “תגידו, למה מחכים? להכניס כוחות צבא ללוד. צבא! לא משטרה! אם צריך להחזיר את המשטר הצבאי על חלק מהיישובים הערבים בישראל אז זה מה שצריך לעשות. האויב הערבי שקם עלינו מבית להרגנו הוא גרוע וחמור פי כמה מכל טיל שמגיע מעזה. להכניס את הצבא לשם ומיד! בתי כנסת נשרפים ויהודים מופקרים לגורלם”.

העיתונאי עקיבא נוביק צייץ: “כל דקה שבה לא מגיעות פלוגות מג״ב ויס״מ להשליט סדר בפוגרום לוד היא פשוט פשיטת רגל של מדינת ישראל”.

פינוי המלון בעכו. צילום: דוברות המשטרה

בעכו התרחשו הערב גם כן התפרעויות של צעירים ערבים, שתוכננו מראש: מסעדת ‘אורי בורי’ ובית המלון הסמוך אליה הוצתו. מאות האורחים באכסניית אנ”א-עכו פונו לאחר שהפורעים יידו בקבוקי תבערה על האכסניה.

מהמשטרה נמסר על השריפה שפרצה במלון בעכו, כי  במקום ישנו ככל הנראה פצוע קשה וכן מספר פצועים קל משאיפת עשן.

ראש העיר עכו שמעון לנקרי: “בשעות האחרונות נערכה הפגנה אלימה של ערביי עכו בעיר העתיקה, במהלכה יידו אבנים ונגרם נזק רב לרכוש. אנו רואים בחומרה רבה את האירוע הקשה הזה ומצפים ממשטרת ישראל שנמצאת בעיר בכוחות מתוגברים לנקוט ביד קשה נגד פורעי החוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות