טיפים: כיצד לעצב את הבית בלבן ובאיזה חומרים וגוונים להשתמש

נירלט מציעה: איך צובעים לבן על לבן בלי לפספס? • עיצוב הבית בלבן מייצר אווירה רעננה של ניקיון והתחדשות, המתכתבת עם התחושה של כולנו בחגי חודש תשרי
תמי גיל
י"ז אב התשע"ד / 13.08.2014 20:56

כשבאים לחדש את הצבע הלבן בבית, לרוב יש הקושי להבחין היכן כבר צבענו והיכן עדיין לא. לצורך זה, השיקה חברת נירלט, סדרת מוצרים חדשנית ראשונה מסוגה בישראל: SMART WHITE.

כאשר רוצים לחדש את הגוון הלבן על הקירות והתקרות, במהלך הצביעה, לא תמיד ברור היכן כבר צבענו והיכן עדיין לא, ולפעמים חוזרים על צביעת האזור מספר פעמים “רק ליתר בטחון”. באמצעות SMART WHITE הצבע נצבע בגוון ורוד ולאחר כ-15 דקות הופך ללבן. כך נחסכים צבע וזמן ותהליך הצביעה קל ונוח יותר.

הסדרה כוללת צבע לתקרות וצבע לקירות שהבשורה הגדולה היא: הצבע נצבע בגוון ורוד והופך לאחר 15 דקות ללבן, כך שלא ניתן לפספס ונחסכים צבע, אנרגיה וזמן. תהליך הצביעה הופך לקל ונוח.

עיצוב הבית בגווני לבן :

לדברי אורנית בכור ליבנה, מנהלת תחום אדריכלות והשראה בחברת נירלט: “לכל לבן עם נגיעת צבע זו או אחרת השפעה שונה על התחושה העיצובית בחלל”.

כך, למשל, לבן עם נגיעה של מוקה הוא הוכחה לכך שלבן אינו היעדר צבע והוא לחלוטין יכול להיות חם ומזמין, ומעניק אוירה רכה ואלגנטית.

לבן עם נגיעה של אפור אבן נתפס כלבן המודרני, התחושה בחלל היא קרירה, נקייה ומאוזנת ומזוהה עם העולם האורבני, המשלב טכנולוגיה מתקדמת, עם פונקציונאליות וקוים נקיים.

לבן עם נגיעת שמנת הוא הלבן הקרמי ובאופן מטאפורי כך גם המרקם שלו, והוא מייצר גוון זורם, רך, עוטף ומפנק והוא אידיאלי ליצירת אווירה רגועה בטוחה ונינוחה בבית”.

ליבנה מנדבת טיפים כיצד לעצב בלבן ובאיזה חומרים וגוונים להשתמש ליצירת האווירה הרצויה בחלל הבית:

התחילו מהלבן כבסיס – כלומר החלל הלבן הוא נתון, וממנו המשיכו הלאה עם חומרים וגוונים במינונים שונים.

• צרו לעצמכם סקאלת חומרים מעניינת – על מנת ליצור חדר נעים, מזמין ולא סטרילי, בחרו בחומרים שונים המרכיבים את העיצוב הכולל: קירות צבועים בלבן אפרפר, פרקט בלבן משופשף, ספת פשתן בגוון אוף וייט טבעי, שטיח ארוג בגוון טבעי ובהיר, וילונות שיפון לבנים ושקופים ונברשת מברזל שחור יצוק. כל אלה יוצרים תמהיל חומרים שישמור על חלל לבן ופשוט אך עם אופי מזמין ומעניין.

• שלבו פריטים שיבלטו מתוך הלבן – עיצוב בלבן הינו דרך מצוינת להדגשת פריט אחד או יותר בעל צבע ומראה ייחודי. שילוב של נקודות צבע בחלל לבן יראה טוב תמיד, ויוסיף הרבה עניין לחלל, גם אם מדובר בנקודת צבע אחת ויחידה. לדוגמא, זו יכולה להיות מנורת תקרה מיוחדת או שילוב מעניין של טקסטיל או מספר כריות בצבעוניות עזה מונחות על הספה.

• מצאו את הלבן הנכון – בעידן בו אנו מודעים לעובדה שגם ללבן תתי גוונים רבים, ונוהגים להשתמש במינוח כמו “לבן שבור” או “לבן עם נגיעה” חשוב למצוא את הלבן המתאים לאופי החלל, או לאווירה שאנו רוצים ליצור בחדר. למשל, לבן עם נגיעה של שמנת יעניק לחדר מראה רך עם ניחוח וינטג’י. לבן עם נגיעה של מוקה ייתן תחושה של חלל אלגנטי וחמים. לבן עם נגיעה של אפור יעניק תחושה קרירה יותר ואורבאנית.

• חפשו את הלבן המתאים לאופיו של החדר. יש אינסוף לבנים. לבן עם נגיעה של כחול, לבן עם נגיעה של ירוק. אולי מה שאתם מחפשים זה פשוט לבן נקי וצח, לתחושת נקייה וזכה.

• לבן בשתי קצוות הסקאלה – אם כך, כיצד עיצוב בלבן יוביל אותנו למראה אורבני, נקי וקר וכיצד עיצוב בלבן יעניק לחדר מראה כפרי וחם? הכל טמון בחומריות נכונה ובסקאלת צבעים מדויקת.

• ליצירת מראה נקי, יתאימו חומרים עם גימור חלק וקר. זכוכית, מתכת, ריהוט בגימור מבריק, מערכת ישיבה אחידה בעיצוב נקי עם קווים ישרים, ריצוף שיש או ריצוף עץ, כהה עם גימור של לכה מבריקה במיוחד. סקאלת הצבעים המתאימה היא לבנים, אפורים, שחורים ומה שביניהם. ניתן גם לשלב גוון נוסף לשבירת הסקאלה, כמו אדום מלא או צהוב עז.

• ליצירת מראה כפרי, בחרו בחומרים עם גימור מהוה (גימור בעל אופי דהוי ומחוספס), ושלבו טקסטיל רך. קירות בלבן שבור מצופים בטיח טבעי, ריהוט מעץ כבד ומשופשף, או ברזל עם אופי מיושן, ריצפת עץ או ריצוף באבן טבעית. הימנעו ממערכת ישיבה מלאה, “סט” ושלבו כורסא עם ריפוד כפרי כמו בד עם פסים כחולים ולבנים או בד עם טקסטיל פרחוני עמוס איורים בסגנון הולנדי, לצד ספה גדולה ורכה עמוסה בכריות.

סקאלת הגוונים מורכבת מלבנים, אפורים, כחולים וירוקים מעושנים. הגוונים כאן אינם מלאים. מדובר בטונים רגועים יותר מעורבבים עם אפורים היוצרים גוונים מעושנים ליצירת מראה כפרי.

• תנו לחלל לנשום – אחד הדברים החשובים כאשר מעצבים עם שימוש רחב בלבנים, הוא לתת לחלל “לנשום”. הכוונה כאן היא לא להעמיס בפריטים ובריהוט. זכרו כי בחרתם עיצוב בלבן על מנת להעניק לחדר תחושה רגועה, נקייה ונינוחה. אל תסתירו את האפקט של הלבן על ידי שימוש מוגזם בריהוט וחפצים משלימים. כך יהיה לכם נעים יותר, החדר ירגיש מאוורר ופתוח יותר.

היה מי שאמר כבר מזמן וכל כך נכון …Less is more

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות