רבנות ירושלים: בנט מבקש למנות נציגים • יהדות התורה מערערת

בעקבות החלטת בג"ץ, הודיעה אתמול פרקליטות המדינה: בנט מבקש למנות נציגיו לגוף הבוחר בתוך 21 יום • יהדות התורה דורשת: להקפיא מינוי הנציגים עד לדיון בעתירה שהגישו • גורמים בציונות הדתית לחרדים10: "לדאבוננו הכל אצלם פוליטי"
שרי רוט
ט"ו אב התשע"ד / 11.08.2014 15:10

המאבק סביב רבנות ירושלים נמשך: השר לשירותי דת נפתלי בנט הודיע אמש לבג”ץ, כי הוא מתכוון למנות את נציגיו בגוף הבוחר לרבנות העיר, עד ל-1 בספטמבר – בעוד 21 יום.

את ההודעה מסרה לבג”ץ פרקליטות המדינה, וזאת בעקבות החלטת השופט יצחק עמית, בדיון שהתקיים לפני כחודש בעתירה שהגישה סיעת יהדות התורה בירושלים.

בעתירה טענה יהדות התורה, כי השר נפתלי בנט וסגן השר הרב אלי בן דהן, פועלים משיקולים לא עניינים ושינו את תקנות הבחירות לרבנות עיר, מתוך מטרה להביא לבחירת מועמד הציונות הדתית, הגאון רבי אריה שטרן.

השופט עמית דחה את הדרישה להעניק צו ביניים לעיכוב הליך הבחירה לרבנות הראשית בירושלים, וקבע כי דיון בעתירה יתקיים בפני הרכב עד לסוף חודש נובמבר.

יחד עם זאת קבע, כי המשרד לשירותי דת יודיע לבג”ץ 21 יום קודם שיבקש למנות את נציגיו בגוף הבוחר.

בכך הכשיר למעשה את התקנות החדשות לבחירת רבני עיר,  ואיפשר את המשך קיום הליך הבחירות לרבנות ירושלים.

כאמור, אתמול הודיעה פרקליטות המדינה לבג”ץ כי בכוונת השר למנות את נציגיו בתוך 21 יום. בתגובה, שיגר הבוקר בא כוחה של סיעת יהדות התורה, עו”ד רענן בר זוהר, מכתב לבג”ץ ובו בקשה דחופה להוציא צו ארעי, להקפאת הליך מינוי נציגי השר לגוף הבוחר, וכן להורות למשיבים להשיב על העתירה בתוך 45 יום, ולא לקיים את הדיון כמתוכנן רק בנובמבר.

לטענתם, בנט שינה “שינוי מהותי בהליך לבחירת רבני ערים והכנסת פוליטיזציה ופרסונליזציה להליך כאשר השר לשירותי דת הוא זה שהקנה לעצמו לראשונה את הסמכות להכריע את גורל הבחירות ולמנות את רבני הערים”.

במכתבו מציין גם עו”ד בר זוהר, כי משנת 2003 אין רבנים לעיר ירושלים, “עובדה המוכיחה כי לא קיימת דחיפות” למינוי רבנים.

העתירה מפרטת רשימת נימוקים ארוכה, הכוללת ציטוטים רבים, ומבקשת להוכיח כי המטרה של בנט היא אחת: להביא לבחירתו של מועמד הציונות הדתית הרב אריה שטרן.

בנוסף, טוענים ביהדות התורה, כי התקנות החדשות אינן מתאימות כלל לאופי ולהרכב האוכלוסיה בירושלים.

גורמים בכירים בציונות הדתית אומרים לחרדים10, כי הם נחושים להביא לבחירתו של הרב שטרן, וכי לדעתם בג”ץ לא יקבל את העתירה של יהדות התורה, כפי שדחה אותה למעשה בפעם הקודמת.

עוד הוסיפו אותם גורמים: “לדאבוננו אנו רואים כי בא כוחם של יהדות התורה מבהיר כי אין צורך ברב בירושלים. יהדות התורה הצטרפה למגמה של יש עתיד בעקירת התורה, זה מראה שהכל פוליטי אצלם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות