חותנו של אברהם וואלעס הי”ד הותקף בשטיבלאך: “לך לעזה”

שמוליק אברהם
|
י"א אב התשע"ד / 07.08.2014 12:54
ר’ יעקב חאנון, חמיו של ר’ אברהם ואלעס הי”ד תקף במהלך הספדו בהלוויה את המדינה: “הם הרוצחים” • הבוקר הותקף על ידי מתפלל בשטיבלאך:” לך לנאום את הנאומים בעזה”

משפחת וואלעס עדיין יושבת שבעה על הירצחו של הבעל והבן אברהם הי”ד, שנרצח על ידי מחבל ביום שני, אך הרוחות סביב הספדו של חמיו, ר’יעקב חאנון, בלוויה עדיין לא נרגעות.

במהלך הלוויה, הספיד חותנו של הנרצח, הנמנה על הפלג היותר קנאי ב’העדה החרדית’, ותקף במילים חריפות את היישות הציונית: “ההתגרות הזאת היא הגורמת לכל הצרות. ‏אין לנו שייכות עמם. מה זה ‘אנחנו, אנחנו’ הגאווה הזאת, ‘אנחנו עשינו, אנחנו ניתחנו’, כוחי ועוצם ידי ממש. זו אפיקורסות ומינות שחושבים שאפשר ללכת בכוח הזרוע”.

בהמשך אמר: “הם הרוצחים. רוצחי הנפש. שלא יודעים לומר ‘שמע ישראל’ רחמנא לצלן. כואב הלב לומר זאת, אבל צריך לדעת שזו האמת וזו דרך התורה האמיתית”. עוד אמר: “כל פסיעה ופסיעה, כל המלחמות שלהם, הינם באיסור ממש, דם יהודי ניגר, לא אכפת להם מדם יהודי, לא אכפת להם מכלום, הכל רק בכוח הזרוע”.

מהומה בשטיבעל

כבר בשעת הלוויה התרחשה נטישה המונית של משתתפים שלא הסכימו עם דבריו החריפים של האיש.

הבוקר עלתה ההתנגדות לדבריו מדרגה: כאשר חאנון נכנס להתפלל שחרית בשטיבלאך מאה שערים, ניגש אליו אחד המתפללים ותקף אותו, כשהוא קורא לעברו: “לך לנאום את הנאומים האלו בעזה, לא כאן, באמצע הלוויה של נפגע פעולות איבה על ידי טרוריסט צמא דם שכולנו, כל הישראלים הציונים וגם אלו שלא, מרגישים את נחת זרועם”.

המתפללים במקום מנעו מהוויכוח לגלוש למחוזות של אלימות.

יצוין כי בשכונת מאה שערים נשמעים קולות רבים, הכוללים אנשים השייכים לעדה החרדית ולחסידות תולדות אהרון, שהנרצח וואלעס נמנה על קהלם, נגד הספדו של ר’ יעקב חאנון.

חמישה יתומים

אברהם וואלעס הי”ד נרצח ביום שני האחרון, ערב ט’ באב, כאשר המחבל מוחמד ג’עביס, דרס אותו באמצעות דחפור באתר בנייה ליד בכיכר זוועהיל בירושלים. זמן קצר לאחר מכן חוסל המחבל על ידי שוטר שהיה במקום.

וואלעס, בן 29, חסיד תולדות אהרן, שימש כמשגיח על החפירות שבוצעו באתר הבניה של איש העסקים הערשי פרידמן, מטעם ארגון ‘אתרא קדישא’. כמו כן, עבד במפעל הציציות המפורסם ‘וואלעס’ בירושלים.

הנרצח הי”ד הותיר אחריו אשה וחמשה יתומים קטנים.