חותנו של אברהם וואלעס הי”ד הותקף בשטיבלאך: “לך לעזה”

ר' יעקב חאנון, חמיו של ר' אברהם ואלעס הי"ד תקף במהלך הספדו בהלוויה את המדינה: "הם הרוצחים" • הבוקר הותקף על ידי מתפלל בשטיבלאך:" לך לנאום את הנאומים בעזה"
שמוליק אברהם
י"א אב התשע"ד / 07.08.2014 12:54

משפחת וואלעס עדיין יושבת שבעה על הירצחו של הבעל והבן אברהם הי”ד, שנרצח על ידי מחבל ביום שני, אך הרוחות סביב הספדו של חמיו, ר’יעקב חאנון, בלוויה עדיין לא נרגעות.

במהלך הלוויה, הספיד חותנו של הנרצח, הנמנה על הפלג היותר קנאי ב’העדה החרדית’, ותקף במילים חריפות את היישות הציונית: “ההתגרות הזאת היא הגורמת לכל הצרות. ‏אין לנו שייכות עמם. מה זה ‘אנחנו, אנחנו’ הגאווה הזאת, ‘אנחנו עשינו, אנחנו ניתחנו’, כוחי ועוצם ידי ממש. זו אפיקורסות ומינות שחושבים שאפשר ללכת בכוח הזרוע”.

בהמשך אמר: “הם הרוצחים. רוצחי הנפש. שלא יודעים לומר ‘שמע ישראל’ רחמנא לצלן. כואב הלב לומר זאת, אבל צריך לדעת שזו האמת וזו דרך התורה האמיתית”. עוד אמר: “כל פסיעה ופסיעה, כל המלחמות שלהם, הינם באיסור ממש, דם יהודי ניגר, לא אכפת להם מדם יהודי, לא אכפת להם מכלום, הכל רק בכוח הזרוע”.

מהומה בשטיבעל

כבר בשעת הלוויה התרחשה נטישה המונית של משתתפים שלא הסכימו עם דבריו החריפים של האיש.

הבוקר עלתה ההתנגדות לדבריו מדרגה: כאשר חאנון נכנס להתפלל שחרית בשטיבלאך מאה שערים, ניגש אליו אחד המתפללים ותקף אותו, כשהוא קורא לעברו: “לך לנאום את הנאומים האלו בעזה, לא כאן, באמצע הלוויה של נפגע פעולות איבה על ידי טרוריסט צמא דם שכולנו, כל הישראלים הציונים וגם אלו שלא, מרגישים את נחת זרועם”.

המתפללים במקום מנעו מהוויכוח לגלוש למחוזות של אלימות.

יצוין כי בשכונת מאה שערים נשמעים קולות רבים, הכוללים אנשים השייכים לעדה החרדית ולחסידות תולדות אהרון, שהנרצח וואלעס נמנה על קהלם, נגד הספדו של ר’ יעקב חאנון.

חמישה יתומים

אברהם וואלעס הי”ד נרצח ביום שני האחרון, ערב ט’ באב, כאשר המחבל מוחמד ג’עביס, דרס אותו באמצעות דחפור באתר בנייה ליד בכיכר זוועהיל בירושלים. זמן קצר לאחר מכן חוסל המחבל על ידי שוטר שהיה במקום.

וואלעס, בן 29, חסיד תולדות אהרן, שימש כמשגיח על החפירות שבוצעו באתר הבניה של איש העסקים הערשי פרידמן, מטעם ארגון ‘אתרא קדישא’. כמו כן, עבד במפעל הציציות המפורסם ‘וואלעס’ בירושלים.

הנרצח הי”ד הותיר אחריו אשה וחמשה יתומים קטנים.

הדפס כתבה

10 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא מבין???
    07/08/2014 14:12
    יוליק
  1. הרב חנון אמר משהו לא נכון?
    יש מי מגדולי ישראל החרדיים שלא חושב ואומר ככה?

  2. אז הקילקול הנורא חדר בסוף גם למאה שערים.
    07/08/2014 14:19
    מקו הנייעס
  3. באמת עצוב לשמוע שבמדינה דמוקטית אסור לבנאדם להשמיע את דעותיו

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   08/08/2014 02:02

      תבדוק את החוקים במדינה דמוקרטית

    • noko   08/08/2014 09:58

      ושום מדינה אחרת לא היתה שותקת על זה

  4. צריך לומר ביושר, אין אדם נתפס בשעת צערו אין לשכוח שבתו נשארה אלמנה עם 5 יתומים
    07/08/2014 14:57
    אלחנן
  5. אני כמובן חושב שהוא טועה ובהלוויה של קדוש שנרצח על קידוש ה’ ע”י ישמעאלי אכזרי צמא דם מג’אבל מוכאבר שמשם יצאו כמה רוצחים כבר, וביניהם הרוצח של הנערים הקדושים והצדיקים הי”ד מישיבת מרכז הרב וכו’ בוודאי שאין זה המקום להצדיק פראי אדם ברבריים כאלו עם כל הפשעטליך של התגרות באומות וכו’
    ובמלמתינו כאן בארץ היהודים עם הישמעאלים הערבים שביניהם יש ברברים גדולים ובכמות גדולה אין שייך לומר התגרות באומות כי דהפאקטו יש כאן מדינה ואם המדינה תתפרק מנשקה “כדי שלא יהיה התגרות” אז בדרך הטבע יהיה כאן שחיטה המונית ונהרות שלם דם הם כבר לא יצטרכו “לזרוק אותנו לים” כי יהיה כאן ים של דם רחמנא לישזבן וירחם המרחם על עמו ישראל ועל שארית הפליטה. ולכן גם לשיטת סטמאר המצב כעת כבר אינו קשור להתגרות באומות כי אם על “הבא להרגך השכם להרגו”
    ודבר זה פשוט ולא נהירא לי כוונתו של הרב יעקב צבי חנון שליט”א שהוא יהודי רציני בר אוריין ובר אבהן בקי בנגלה ובנסתר כידוע למכיריו, אך בענין זה נ”ל שטעה מאד ואע”פ כן יש להבין שהוא קנאי גדול וזה בדמו וכאמור אין אדם נתפס בשעת צערו. ועלי להוסיף שאע”פ שהוא קנאי גדול אבל הוא אינו קנאי כמו הסיקריקים הפסיכופטיים והתמהוניים בכל זאת מדובר באדם חשוב וממכובד ואינו מבטל זמנו כיושבי הקרנות מסטמאר יואל ואהל שרה.

    • קבלה תרומות מתושבי חו״ל   07/08/2014 15:31
  6. חאנון נשמע כמו שם ערבי אולי הוא הגיע משם
    07/08/2014 16:28
    דניאל
  7. מי שיש לו שנאה ליהודים חז”ל אומים שיבדקו אם הוא מזרע ישראל

  8. האם יענקל חנון אוהב יהודים?
    07/08/2014 23:39
    עדה'ניק
  9. אני בספק גדול, הוא אחד המסיתים הגדולים בתוך העדה נגד כל מי שלא חושב כמוהו, הגיע הזמן לשלוח אותו לדמוקרטיה האיסלמית בעזה, ושידרוש, יספיד ויגיד, מה שהוא חושב ואולי גם יפתח סניף להכשר “יראים” שהקים ברא כרעא דאבוה הצפיק מבית שמש חכם נחום חנון כדי לנגח את ההכשר של העדה בעקבות פרשת “גולובנציץ”

  10. יהודים התבלבלתם !
    08/08/2014 02:01
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  11. המלחמה היא לא נגד יהודים אחרים, אם כי נגד האויב. אצלם כולם יהודים- גם החרדי וגם האפיקורס שלא מל את בנו.
    והוא בכלל התפלל, הנסים שהקב”ה עשה לצבא במלחמה הזאת באו בגלל ובזכות החיילים שגם לחמו וגם ידעו לומר שמע ישראל.

  12. למה לשלוח אותו לעזה?
    08/08/2014 02:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  13. מה רע בבית חאנון?