בני גנץ מסכם את ‘צוק איתן’: “יהיה פה יותר שקט”

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ סיכם את המבצע בעזה: "תהיה יציבות להרבה מאוד שנים קדימה" • "חמאס ספג פגיעה קשה מאוד בכל אחד מהמערכים שלו. בכל מקום שאנחנו נוכל לפגוע בהם אנחנו נפגע" • "גאה לעמוד בראש הצבא הזה" • המשלחת הישראלית שבה לקהיר ודנה על הארכת הפסקת האש
נחמן וייס
י' אב התשע"ד / 06.08.2014 18:33

לסיכום: הרמטכ”ל רא”ל בני גנץ, ערך היום אחר הצהרים תדריך לכתבים באוגדת עזה, וסיכם את מבצע צוק איתן.

הרמטכ”ל קרא לתושבי הדרום, ובפרט לתושבי ישובי עוטף עזה, שחוששים לחזור לביתם בעקבות איום המנהרות וירי הרקטות, לחזור ולהמשיך בשגרת החיים.

“אני משוכנע שהציבור יכול לחזור לבתיו, לפתח את השדות, לחיות פה את חייו בצורה טובה ואיכותית כפי שהיה קודם, יש פה מנהיגות מצוינת, ציבור איכותי, התנהגות אחראית. כמו שהיה פה שקט קודם, יהיה פה עוד יותר שקט אחר כך. צה”ל לא הולך לשום מקום. הוא נשאר להגן, לפרוץ, מחפש את האתגרים הבאים, ויחד עם התושבים נמשיך לפתח את הביטחון במרחב הזה”.

למרות השקט שנשמר ביממה האחרונה, מבהיר גנץ: “לא סיימנו. אנחנו ערוכים לכל מה שנצטרך בהמשך. אם יהיו אירועים, נדע להגיב להם. אם יהיו התפתחויות מערכתיות, יש לנו הכוח, הנחישות והעוצמה הנדרשת, כמה שצריך ומתי שצריך. הפעולה נמשכה בעוצמה רבה בשבועות האחרונים. כוחותינו נמצאים כרגע מאחור, מתארגנים, ממשיכים להגן על המרחב ומוכנים להמשך”

בהתייחסו לנזק שנגרם לחמאס אמר, “חמאס ספג פגיעה קשה מאוד בכל אחד מהמערכים שלו המפקדים שלו יושבים במרתפי המחבוא שלהם, ובכל מקום שאנחנו נוכל לפגוע בהם אנחנו נפגע. יצאו החוצה מתי שיצאו – אם יצאו, יראו את היקף הנזק לכוחות הלוחמים שלהם ואת הנזק ברצועת עזה, לצערי הרב – בגלל חמאס. אני מקווה שהלקח הזה יופנם ברצועה, כי לא נהסס להמשיך להפעיל את הכוח שלנו ככל שיידרש על מנת להבטיח את ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל, מקרוב ומרחוק”.

גנץ התייחס לפגיעה בבלתי מעורבים במהלך הלחימה, “צה”ל עשה את כל המאמצים להתריע בפני האוכלוסייה, להרחיק אותה, לנסות למקד את הפעולה שלו, אבל הוא לרגע לא שכח שיש לו משימה: להגן על אזרחי מדינת ישראל”.

“אני חוזר עכשיו מפגישה עם המח”טים ועם מפקדי האוגדות במעין סיכום ביניים שעשינו”, סיפר הרמטכ”ל, כשהוא משבח את המפקדים, “אני רוצה לשקף לכם כמה אני גאה לעמוד בראש הצבא הזה, שאלה הם מפקדי השדה שלו. בכלל המערכים, עם נחישות רבה, עם מנהיגות גבוהה, עם הבנת המשימה, עם חתירה למימושה לנוכח כל כאב, נוכח כל קושי, נוכח כל אתגר מבצעי או אחר שמונח בשטח המערכה. הכוחות שהיו קדימה, שהובלו על ידי מ”פים, מג”דים, מח”טים ומפקדי אוגדות, משקפים פיקוד מצוין שמוביל פה מערכת שמכינה את עצמה במשך שנה ויותר, ממוקדת בסוג כזה של התרחשויות, נשענת על עשיית מפקדי הפיקוד בעבר, והתאים את מה שצריך היה להתאים. הם עשו עבודה מצוינת”.

גנץ דיבר גם על העבודה הטובה שהתנהלה בין הדרג המדיני לדרג הצבאי, “אני מבקש גם להדגיש את שיתוף הפעולה המאוד הדוק והמתאם המאוד צפוף של צה”ל עם הדרג המדיני. אנחנו זוכרים שאנחנו תחת פיקוד הדרג המדיני, ממשלת ישראל באמצעות הקבינט, ראש הממשלה ושר הביטחון. ישנה הכוונה אסטרטגית מאוד חזקה, תוך שיתוף פעולה צפוף. אסור שזה יישמע כחנופה, רק צריך שתהיה להבהיר: בסך הכול אנחנו עובדים ביחד, דרג מדיני מנחה את הדרג הצבאי, שפשוט מממש אותן בשטח בצורה מצוינת – אוויר, ים, יבשה”.

הרמטכ”ל סיים את התדרוך וסיכם: “אני רוצה לחזור על מה שאמרתי ללוחמים במקומות השונים שבהם הסתובבתי לפני כן, ואני חושב שהאמירה הזאת מאוד מאוד נכונה, אכן יש פה קיץ חם, אבל סתיו יבוא אחריו, הגשם ישטוף את אבק הטנקים, השדות יוריקו, ודרום אדום במובן החיובי של המילה – כלניות, פרחים ויציבות – יהיו פה להרבה מאוד שנים קדימה. אז אני מבקש להודות לציבור בכלל, לכל מי שתמך בצה”ל, ובעיקר למפקדים, ללוחמים, לטייסים, לשייטים ולמפעילים מאחור שעשו עבודה כל כך טובה”.

בתוך כך, המשלחת הישראלית לשיחות בקהיר, יצאה שוב למצרים. המשלחת בראשות ראש האגף המדיני-בטחוני במשרד הביטחון האלוף במיל’ עמוס גלעד, ושני קצינים בכירים נוספים. הדיונים יתמקדו לפי שעה בהארכת הפסקת האש ב-48 עד 72 שעות נוספות.

נכון לשעה זו, הפסקת האש שהחלה אתמול בשעה 8:00 למשך 72 שעות נשמרת ע”י שני הצדדים, למעט כמה אזעקות שהתבררו כאזעקות שווא.

פיקוד העורף מבהיר כי החל מהשעה 18:00 ניתן לחזור לשגרה מלאה, בכל רחבי הארץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות