סקרים בערוצי החדשות המרכזיים: בעד נתניהו, נגד סיום המבצע

חדשות 10: 56 אחוז סבורים שנתניהו 'מתפקד ברמה גבוהה', 63 אחוז נגד סיום המבצע • חדשות 2: 73 אחוז השיבו שהמבצע לא שיפר את ההרתעה, 62 אחוז מרוצים מתפקוד נתניהו • "נמשיך במבצע כמה זמן שיידרש, יופעל כמה כוח שצריך"
אליעזר היון
ח' אב התשע"ד / 03.08.2014 23:36

נגד סיום המבצע אך בעד תפקודו של ראש הממשלה: מסקר חדשות 10 שהתפרסם אמש (ראשון) במהדורה המרכזית, עולה כי במקביל להתנגדות חד-משמעית לסיום הפעולה הקרקעית בשלב זה, חלה דווקא עלייה מסוימת ברמת שביעות הרצון מתפקודו של ראש הממשלה ודרך ניהולו את המבצע.

הסקר נערך על ידי מכון שריד ובמהלכו השיבו כ 63 אחוזים, כי הם מתנגדים לסיום המבצע. יצוין, כי בשבוע שעבר השיבו כך על אותה שאלה 81 אחוזים.

באשר לשאלת תפקודו של ראש הממשלה השיבו 56 אחוזים כי הוא מתפקד ברמה גבוהה – נתון גבוה מן השבוע שעבר.

עורכי הסקר מסבירים את הסתירה בין ההתנגדות הגורפת ליציאה מעזה, לעלייה בתמיכה בהתנהלותו של ראש הממשלה בעובדה שהציבור מצוי באי וודאות בכל הנוגע להמשך המבצע.

לצד הידיעה כי צה”ל יסוג מרצועת עזה, מסר היום דובר צה”ל כי המבצע עדיין לא הסתיים וכי פעילות עדיין נעשית בשטח.

ומה בערוץ 2?

גם הערוץ המתחרה פרסם סקר בו נשאלו המשתתפים האם שופרה ההרתעה בעקבות המבצע.

על פי תוצאות הסקר 73 אחוזים מהציבור סבורים כי כושר ההרתעה הישראלית לא שופר בעקבות המבצע. רק 22 אחוזים סבורים כי ההרתעה הישראלית שופרה בעקבות מבצע ‘צוק איתן’.

באשר לתמיכה לה זוכה ראש הממשלה, מציג הסקר נתונים הפוכים מזה של חדשות 10, והמגמה בתמיכה נחלשת. רק 62 אחוזים מהמשיבים השיבו כי הם מרוצים מתפקודו של נתניהו, זאת לעומת 74 אחוזים בשבוע שעבר.

יצוין כי עם תחילת המבצע הקרקעי זינקו אחוזי התמיכה בראש הממשלה ל-82 אחוזים, זאת לאחר שבתחילת מבצע צוק איתן – האווירי – קיבל ראש הממשלה 62 אחוזי תמיכה.

“חמאס מעוניין שתושבי עזה יסבלו”

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים אמש (ראשון) התייעצות ביטחונית בבסיס הקריה בתל אביב בהשתתפות שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ”ל בני גנץ וראש השב”כ יורם כהן. ההתייעצות עסקה בהמשך הלחימה והצעדים הבאים במבצע צוק איתן.

נתניהו הכריז: “מבצע ‘צוק איתן’ נמשך עד להשגת יעדיו – השבת השקט והביטחון לתקופה ממושכת לאזרחי ישראל, תוך פגיעה משמעותית בתשתיות הטרור. ייקח כמה זמן שיידרש, יופעל כמה כוח שצריך.

לאחר השלמת הפעולה נגד המנהרות, צה”ל ייערך להמשך הפעולה לפי צורכי הביטחון, עד שנשיג את מטרות המבצע”.

ראש הממשלה התייחס לטענות הגוברות נגד ישראל על פגיעה באזרחים חפים מפשע במהלך תקיפות צה”ל: “חמאס מעוניין שתושבי עזה יסבלו מתוך מחשבה שהעולם יאשים את ישראל בסבלם.

ישראל איננה מכוונת ירי לעבר אזרחים ומצטערת על כל פגיעה בשוגג באזרחים. לעומת זאת החמאס משתמש בתושבי עזה כמגן אנושי ויורה במכוון לעבר תושבי ישראל”.

בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי, מסר בריאיון לסוכנות הידיעות הפלסטינית מען,  כי היום תחול הפוגה הומניטרית מהשעה 10 בבוקר עד חמש אחר הצהריים.

 ההפוגה תחול בכל רצועת עזה, למעט באזור מזרח רפיח, שם עדיין מתנהלת לחימה.

האלוף מרדכי מסר כי אם הפסקת האש תופר, הצבא יגיב באש לעבר מקור הירי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    :::::::זהירות:::
    04/08/2014 00:03
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. זהירות, המלחמה האמיתית – מלחמת צה”ל בחרדים.

    היות והחרדים אנשים טובים ומכירים טובה לחיילים ומתפללים ואף לומדים לשלומם, ישנם גורמים בתוך הציבור החרדי, שרוצים לקחת את זה צעד קדימה, ולהטמיע את הצבא ולהכשיר את השר”צ הטמא (שירות צבאי) בושה מה שהולך באתר שלהם….