כך העלילו חמישה שוטרים עלילה על עיתונאית אחת

עובדת היותי כתבת משפט לא סייעה לי מול השוטרים שלקחו לי את הטלפון, הטיחו אותי במדרכה והעלו אותי לזינזנה. בתחנה אמרה החוקרת שאני, בחורה בגובה מטר שישים, בכלל תקפתי אותם
גלי גינת
ח' אב התשע"ד / 03.08.2014 21:08

חוסר אונים, אין דרך אחרת לתאר זאת. זה מה שהרגשתי ששוטר בילוש בלבוש אזרחי הטיח אותי במדרכה, פשוט כי לא הסכמתי להפסיק לצלם בנייד חמישה שוטרים מפעילים אלימות כלפי מפגינה. זה גם מה שהרגשתי כשהוא הסביר לי, שמרגע זה אני עצורה על הכשלת שוטר, וגם כששנייה לאחר מכן חמישה שוטרים נאבקו איתי בכוח (וניצחו, אני בחורה קטנה) על הטלפון הנייד שלי, וזרקו אותי לתוך רכב של שירות בתי הסוהר.

אותה הרגשה נשארה גם כשניסיתי להסביר לאחד מהשוטרים, שמבחינה חוקית, אסור לו לקחת לי את הטלפון. “לא לקחתי, הוא נפל והרמתי אותו”, הוא הסביר לי בלי למצמץ. והוא לא הסכים להחזיר. חוסר האונים הגיע לשיא כשמצאתי את עצמי יושבת מול חוקרת, שאמרה לי שחמישה שוטרים – לא פחות – טוענים שבעטתי בהם.

17 אנשים נעצרו אתמול בהפגנת השמאל בכיכר הבימה. הפגנה פצפונת שספק אם הייתם שומעים עליה לולא הפגנת כוח ברוטאלית ומפחידה של משטרת מחוז תל אביב, מחוז כושל אפילו בקנה מידה של משטרת ישראל, שהפכה לשם נרדף לכל מה שמקולקל כאן.

למפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו, יש שאיפות גדולות, אבל אירועים מהסוג הזה אינם זרים לו – קידומו נעצר בעבר לאחר שבמסקנות ועד אור נקבע כי כמפקד מג”ב צפון ניהלו פקודיו עימות עם אזרחים ללא הצדקה.

הנסיבות, גם הפעם, דומות להפליא: את המפגינים המעטים שהגיעו לכיכר הבימה דחפו היס”מניקים לכיוון רחוב תרס”ט. גם אני ודוד הצלם היינו שם באמצע, אבל בשלב מסוים דוד נעלם ואני שמעתי צעקות של בחורה. כשהתקרבתי ראיתי מפגינה שרועה על הרצפה, כחמישה שוטרים אחוזים בחוזקה בידיה וברגליה והיא צורחת שיעזבו אותה, שאסור להם לגעת בה, שהם מכאיבים לה.

הרמתי את הטלפון הנייד והתחלתי לצלם. אדם בלבוש אזרחי התקרב אלי ואמר לי להפסיק לצלם. לא זזתי.

הוא נצמד אלי וניסה להזיז אותי אחורה באלימות, אבל המשכתי. בשלב הזה הוא החליט לעצור אותי, הטיח אותי על אותה בחורה שעל הרצפה ואמר לי שכרגע הכשלתי שוטר. המצלמה עדיין רצה, כפי שאפשר לשמוע בסרטון.

כשבאתי להתרומם, יד של אחד השוטרים תפסה אותי והורידה אותי בכוח למטה, והבחור על אזרחי אמר לי שאני עצורה. ואז הגיע הרכב של שב”ס. הבנתי שאין לי הרבה ברירות, התרוממתי מהרצפה ונכנסתי לתוכו. השוטרים, למען הסר ספק, ידעו שאני עיתונאית ונזכרו שבעצם הטלפון הנייד עדיין אצלי.

שוטר ניסה לקחת לי אותו מהיד. אמרתי לו שאסור לו.

תוך שניה חמישה שוטרים נאבקו בי, בחורה בגובה מטר שישים, על הטלפון.

בסוף אחד עקר לי אותו מהיד בכוח ודחף אותי על שאר המעוכבים שישבו ברכב, תוך שהוא צועק “תפסיקי לבעוט”. גם אם הייתי רוצה, לא באמת יכולתי לבעוט בחמישה שוטרים.

ניסיתי להסביר להם שאני עדיין לא עצורה ובשל כך הם לא יכולים לקחת לי את הטלפון. שאר המעוכבים ברכב החזיקו כולם בטלפונים שלהם ודיווחו על דבר העיכוב.

“על פי החוק מותר לי לקחת לך את הטלפון מחשש שתקליטי”, הסביר השוטר איציק דלויה, “זה חוק ההאזנות”.

הסברתי לו בטון הכי נחמד שהצלחתי לגייס שאין באמת חוק כזה, ושהוא פשוט עובר על החוק. הוא עבר להתווכח עם הבחורה קרן, שאמרה שאסור לו לעצור בלי לעכב. הוא הסביר לה שהיא הולכת לבלות מאחורי סורג ובריח הלילה.

ביקשתי שוב את הטלפון. “הטלפון שלך אצלי, לא לקחתי אותו”, הסביר השוטר פארח חמד, “הוא נפל והרמתי אותו”.

הסתכלתי עליו בתדהמה. הטלפון נלקח לי מהידיים, הוא מעולם לא נפל.

בשלב זה הרכב התחיל לנסוע. עשה סיבוב לנתיבי איילון ואחרי עשר דקות חזר בדיוק לאותו המקום, “תיזהר מהצלמים”, אמר איציק דלויה לשוטר שישב לידו.

“קחי”, השוטר חמד החזיר לי את הטלפון מיד כשחזרנו לכיכר. הסרטון האחרון שצולם שם, אותו סרטון שלי מנסה לחלץ את הנייד מידיהם של השוטרים, לא היה.

“את כתבת משפט, לא? אז את יודעת שאסור לתקוף שוטר”, הוא אמר. בשלב הזה כבר חשבתי שאני הוזה. אותו שוטר גם לא שכח לצעוק לי, או לקרן שישבה לידי בזינזנה דרך החלון: “הכנתי לך את החדר בנווה תרצה”, לפני שהלך.

כשישבתי בזינזנה הבנתי: המשטרה היא כל מה שאומרים עליה

הגענו לתחנת גלילות.

לזכותם של השוטרים בתחנה ייאמר שרובם באמת לא הבינו מה אני עושה שם. אבל לא החוקרת שישבה מולי, שעיינה בדוח ושאלה למה בעטתי בחמישה שוטרים. הסברתי לה שמעולם לא קרה כזה דבר. היא המשיכה: “אז חמישה שוטרים משקרים?”

עניתי לה שכנראה שכן. “למה להם? הם מכירים אותך?”, היא שאלה שוב.

ניסיתי להסביר לה שאין סיכוי שאני יכולה להתמודד עם חמישה שוטרים גם אם הייתי רוצה. היא הסבירה לי שלבעוט דווקא יכולתי מצוין. ולך תתווכח עם דבר כזה. אני, שבחיים לא הסתבכתי עם החוק ובטח שלא נחקרתי.

לונג סטורי שורט, סביב השעה 1:30 בלילה שוחררתי הביתה בתנאים מגבילים. על שקר גס ובוטה של שוטרים, עובדי מדינה, אנשים שאמורים לשמור על הביטחון שלי, שילמתי מאתיים שקל ואסור לי להתקרב לכיכר הבימה או לכיכר רבין ל-15 ימים.

זה ההיגיון נוסח משטרת ישראל: גם כשהם כבר יודעים שלא באתי להפגין, אלא לסקר, הם עדיין בוחרים להרחיק אותי מהפגנות. שלא לדבר על זה שאפילו שלא הייתי בכיכר רבין או בסביבתה השבוע, זה עדיין לא הפריע להם להרחיק אותי משם.

אז מה הנזק בסך הכל? כמה סימנים כחולים, וההבנה כמה קל למערכת לשקר, וכמה המילה שלך כאזרח לא שווה כלום. אתמול בלילה הבנתי שמשטרת ישראל היא כל מה שאומרים עליה. משטרה שקרנית, פחדנית, משטרה שמתאמת עדויות ובעיקר משטרה אלימה. למה? סתם כי מתחשק לה.

בנצי סאו, מפקד מחוז ת”א, חושב שהוא הולך להיות המפכ”ל הבא, אבל בינתיים נראה שבקושי על צוות הבריונים חמומי המוח שלו הוא מצליח להשתלט. אותו איציק דלויה שאיחל לנו לילה טוב בכלא, שידע שאני עיתונאית והחרים לי את הטלפון הנייד, שבחשבון הפייסבוק שלו ניתן למצוא בדיוק את מה שהוא חושב על שמאלנים (בוגדים זה עוד עדין), הוא בטח לא הבחירה הטבעית ללכת לפזר הפגנה כזו.

אתמול כשישבתי בזינזנה בלי אוויר במשך שעה ואף אחד לא ידע איפה אני, רק בגלל שצילמתי שוטרים שחושבים שמותר להם הכל עוצרים באלימות מפגינה, הבנתי שכנראה אני לא הראשונה ובטח לא האחרונה שזה קורה לה.

המחשבה הזו לא נותנת לי מנוח.

גלי גינת היא כתבת המשפט של אתר וואלה

הדפס כתבה

22 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברוכה הבאה למועדון
    03/08/2014 21:40
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. כן, את בהחלט לא הראשונה, ובינתיים מן הסתם גם לא האחרונה.
    אבל אני מכיר סיפורים גרועים לעין ערוך, סיפורים מצמררים, של ניצול המדים.
    אם אני אשווה את ארגוני הפשע בישראל, הארגון במדים הכחולים הוא הגרוע בהם.
    בכל אופן, אם לא צילמת אחרי זה שום דבר, אפשר לשחזר את הסרטון המחוק.
    אני מסכים לעשות את זה בעצמי, אם זה יביא תועלת.

  2. נעים להכיר
    03/08/2014 22:54
    נתן
  3. זהו אחד הגופים היותר מושחתים, הם בעצם המראה של כל השלטון פה, כל מי שנפגש בהם אי פעם, לעולם לא יחייג, ובאף מצב, את המספר 100.

  4. זוכרת את ההתנתקות?
    03/08/2014 23:00
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. את יודעת מה השוטרים עשו שם לאזרחי המדינה? לאנשים שהפגינו נגד גירוש מביתם?
    אלימות השוטרים היא לא דבר חדש.

  6. תרגיעו
    04/08/2014 00:24
    יוסי
  7. היא פעילת שמאל.. שהיא במקרה עיתונאית וכמובן שהיא צילמה כמו שמאל {2}

    • אני חצי משורר   04/08/2014 14:35

      היא פעילת סמול , לא השמאל , טעות נפוצה שמחייבת תיקון

  8. פאשיזם
    04/08/2014 07:22
    פאשיסט
  9. השוטרים דחפו את כולם באגרסיביות מהכיכר לרחוב ובחדשות הודיעו שנעצרו מפגינים בגין נסיון לחסום רחובות. . השלטון מבסס את עצמו על מערכת של שקרים, אלימות והפחדה. ומאחד את כולם סביב אוייב חיצוני. פאשיזם בהתגלמותו הקלאסית.

  10. כך צריך לנהוג!
    04/08/2014 12:22
    עובדה
  11. זה מה שקורה לשמאלנית מטומטמת!!!

  12. פשוט נורא - והנה עוד סיפור אישי שימחק עוד שניה בגלל שככה זה קורה
    04/08/2014 13:01
    אסא רשף
  13. איך אפשר לנער את המערכת? איך ????
    אנשים שנתנו להם מדים ומרגישים כח עצום.
    אולי תנסי לבדוק אם היו מצלמות עירוניות שתיעדו את הנושא?
    אם לא תילחמי – את תהיי עוד מקרה שאפילו לא נחשב מקרה.

  14. זיכרון טוב זה אלצהיימר
    04/08/2014 14:30
    אני חצי משורר
  15. גברתי , לבי לבי עם הטלפון שלך והעבדה הכבדה שפקדה אותו בעקבות האירוע , מחיקת זיכרון , שני דברים שאפשר לעשות , להוריד קובץ של הסרט טוטל ראקול או להשכיב הרבה כסף בניסיון לשחזר , האנשים בהם הלמו השוטרים ברובם בעלי אמצעים כספיים היכולים לעזור לך במשימת השחזור , תבקשי שירחמו גם על האייפון ולא רק על חלפי המגן האנושיים מעבר לגבול , יש סיכוי שיירתמו למשימה ויפרישו מכספם ויש סיכוי שגם לא כי הם קמצנים ברגשות , בהצלחה בכל מקרה

  16. את המדרון החלקלק הזה היה צריך לעצור בעמונה
    04/08/2014 14:36
    בנימין
  17. אבל אז לא רצינו לעשות כלום, כי זה שירת את האידיאולוגיה שלנו. עכשיו זה מתפשט.

  18. מעניין איפה היית כששטורים כיסחו מפגיני ימין
    04/08/2014 14:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  19. ככה זה כשעוצמים עינים כשנוח חוטפים בוקס לפנים כדי שתתחילו לפקוח עיניים….

    • יהודית   06/08/2014 16:09

      מי שמהימין/השמאל ומסכים שיעשו את זה לעיתונאי בנימוק שהוא סמול/ימין, בהמשך הרי לא יהיה מי שיגן עליו כשהמשטרה תתנפל עליו כמפגין/מצלם מהימיןשמאל?

  20. כמה רוע וצביעות אנשים רוצים שהמשטרה תגן עליהם מ
    04/08/2014 17:12
    אלער קלר
  21. אנשים רוצים שהמשטרה תגן עליהם מ”חוליגנים אלמים” בהפגנות שלהם , ואלה בדיוק האנשים שתמיד מבקרים ומלאי טענות, אנשים נרגנים,
    שוטרים הם בני אדם , כמוכם כן , אני לא שוטר מעולם לא הייתי ולא אהייה , תבקרו קצת את עצמכם קודם אולי הרפש הוא דווקה אצלכם

  22. ומה עם הגשת 5 תלונות למח
    05/08/2014 03:20
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  23. תתלונני במח”ש על כל אחד מהשוטרים בנפרד.
    הזבלונים האלה פוחדים ממח”ש כמו מאש. כי אז פתאום מישהו אחדר מתחיל לנבור להם בתוך הישבן המסריח שלהם, ואולי (אופסי!…) לשלוף משם מקרים דומים מן העבר.
    ואז השוטר שכבר יש לו עבר אלים, יכול גם לחטוף כאפה יפה.
    תנסי מה אכפת לך לא עולה כסף

  24. משטררררע מושחתת
    05/08/2014 08:35
    ברי
  25. כל עוד בראשות מח”ש (מחלקת חסרי שכל ) עומד איש חדל אישים וחסר כישורים , והיא מהווה רק חממת פטרי לכל הפסולת האנושית שנזרקו ממקומות קודמים , לא יהיה כל מורא על המשטררררע והיא תמשיך להתנהל בעבריינות ואלימות , שלא לאמר חוסר תבונה , אתם יכולים לשאול בתחנה הרקובה והמושחתת שם השוטרים נוטלים גם שלמונים מעבריינים ומשתפים איתם פעולה כנגד אזרחים הגונים . . . תחנת השכונות דרום ת-א ! ! !

  26. אלימות השוטרים
    05/08/2014 12:41
    דוד
  27. ממליץ לך להתלוות לניידת לראות עם מה השוטרים מתמודדים
    זה קל להעביר ביקורת
    ניסית לצלם את השוטר על מנת לגרום פרןבוקציה !!! לפרסם בעיתון בפייסבוק וכו וכו ששוטר אומר לך מה לעשות אסור לך להתווכח איתו אלא לעשות ( למעט פעולות לא חוקיות ) !!!
    הבעיה היא שלא מפחדים מהמשטרה – סעי לארה”ב ותראי איך שוטר מתנהג עם אם לא מקשיבה לו
    סעי לספרד ותראי שוטר שמכוון אלייך נשק בזמן שהוא מדבר איתך
    במיוחד בימים כאלה ששוטרים מסכנים את חייהם על מנת להציל את חיינו רק להלל ולשבח אותם.

    • אן   06/08/2014 09:30

      השוטרים בעצמם עשו פעולות לא חוקיות, זה נראה לך בסדר? זה צריך להכעיס אותך ולהפחיד אותך! מישהו עשה עבודה ממש טובה בלשטוף לך את המוח אם הוא גרם לך להילחם נגד אינטרסים הפוכים משלך.
      וממש מצחיק לתת את השוטרים בארה”ב כדוגמא לאיך שוטרים צריכים להתנהג…

  28. אני רק עצה
    05/08/2014 16:36
    עלום
  29. לידיעה כללית – יש מקומות שמתמחים בשחזור זכרון. בגדול זה אומר שניתן להציל גם סרטון ש”נמחק”.
    אני ממליץ בחום, במיוחד למישהי בתחום העבודה שלך למצוא ולהכיר אחד כזה. כדי שבפעם הבאה הכתבה תהיה מלווה בסרטון המחוק וכולם יוכלו לראות את פניה של משטרת ישראל.

  30. ניתן לשחזר קבצים מחוקים
    05/08/2014 17:20
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  31. גשי למעבדה מקצועית, ניתן לשחזר קבצים מחוקים מזכרון הטלפון (בתנאי שלא נרשמו קבצים חדשים מאז שדרסו את הקיים.

  32. למה ? אם נרצה נכנס לוואלה לקרוא על השמאלנית הזו.....
    06/08/2014 01:07
    העתק הדבק
    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   06/08/2014 07:43

      גם אם דרסו את הסרטון וגם אם צילמת עוד הרבה סרטונים מאז, סביר להניח שרישום של אותו סרטון נשאר, אין משהו שבאמת יכול להמחק מהדיסק קשיח אלא אם כן משחיתים אותו פיזית, בכל מקרה הסרטון שלך וודאי עדיין שם, ואפשר לשחזר אותו, ובאמצעות תוכנות פשוטות.
      את יכולה בתור התחלה לנסות באמצעות תוכנות חינמיות שנמצאות באינטרנט דוגמת http://www.recovermyfiles.com/
      או
      http://www.pandorarecovery.com/
      או
      https://www.piriform.com/recuva

      סביר להניח שזה יעבוד. התוכנה רצה על הזיכרון ונותנת אחרי זמן מה רשימה של כל הקבצים שהיא מצאה שניתנים לשחזור, כל מה שאת צריכה זה למצוא את הסרטון בשם שאמור להיות (בטח לפי תאריך ושעה או מספר סרטון בהיה אמור להיות) ולשחזר אותו ספציפית, אם תוכנה אחת לא עבדה, השניה תוכל לעבוד.
      במקרה ולא הסתדרת תוכלי ללכת לבעל מקצוע, וכיוון שלא מדובר בשחזור פיזי, זה לא יקר במיוחד, אם שיש נטיה לדרוש מחירים מופקעים על שחזור.

  33. להגיש תלונה למח
    07/08/2014 01:32
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  34. את חייבת להגיש תלונה למח”ש וגם לכל אחד מארגוני זכויות אזרח ולהגיש תביעה במחוזי נגד פגשעי השוטרים שהכו אותך וגנבו לך את הטל’. לפחות תנסי.