רקטות למרכז, לשפלה ולדרום • הקבינט החליט: מרחיבים המבצע

אזעקות צבע אדום נשמעו הערב בגוש דן, השפלה, והדרום • שלוש רקטות יורטו - אין נפגעים • שלושה חיילים נהרגו בצהרים בקריסת מבנה ממולכד בחאן יונס • במהלך היממה נפצעו 27 חיילים בפעילות מבצעית ברצועת עזה • שרי הקבינט המדיני-ביטחוני החליטו להמשיך ולהרחיב את המבצע הצבאי
שי וייספיש
ג' אב התשע"ד / 30.07.2014 19:13

הפסקת האש הומניטרית הסתיימה בשעה 19:00, ושעות ספורות לאחר מכן הגביר חמאס את ירי הטילים לעבר יישובי ישראל. אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובי המרכז, השפלה, ובאופקים.

מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט את אחד הטילים שנורה לעבר המרכז, ושתי רקטות נוספות שנורו לאזור אופקים. שאר הטילים התפוצצו בשטחים פתוחים.

מוקדם יותר מסר דובר צה”ל כי שלושה חיילי צה”ל נהרגו ו-15 נוספים נפצעו בשעות הצהריים (רביעי), לאחר שמטען רב עוצמה התפוצץ בתוך בית שבו פעלו בחאן יונס.

הכוח זיהה פיר של מנהרה בתוך הבית ובתום סריקות באמצעים שונים, לאחר שהניחו כי הבית נקי ממטענים, הוחלט להיכנס אל הבית, על מנת לחשוף את המנהרה. עם זאת, הכוח לא זיהה מטען חבלה רב עוצמה שהוצמד לקיר החיצוני של הבית.

פיצוץ המטען גרם לקריסה של חלק מהמבנה ולפגיעתם של הלוחמים. תחת אש של מחבלים הצליחו הכוחות לחלץ את הנפגעים אל תוך שטח ישראל ולפנות אותם לבתי החולים.

בשורה של היתקלויות אחרות נפצעו מספר חיילים נוספים ופונו לקבלת טיפול רפואי. בסך הכל במהלך היממה נפצעו 27 חיילים בפעילות מבצעית.

מתחילת המבצע נהרגו 56 קצינים, נגדים וחיילים. הודעות נמסרו למשפחותיהם.

הקבינט: ממשיכים כרגיל

בתוך כך, שרי הקבינט המדיני-ביטחוני דנו אחר הצהרים האם להרחיב את המבצע הצבאי או להפסיקו, והחליטו כי המבצע יורחב.

גורם מדיני אמר הערב בתום ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני, כי צה”ל הונחה להמשיך ולתקוף בעוצמה את חמאס וארגוני הטרור בעזה, ולפעול לנטרול מנהרות הטרור ברצועה. הגורם הוסיף כי צה”ל ימשיך לפעול ולהרחיב את התקיפות, אך הוסיף כי ישראל תאפשר הפוגות הומניטריות לזמנים קצובים, באזורים שבהם לא מתקיימת לחימה, “כל עוד ההפוגות הללו לא יפגעו במאמץ לנטרול המנהרות, ולא יסכנו את חייהם של חיילי צה”ל”.

זמן קצר לאחר ישיבת הקבינט התייחס השר גלעד ארדן לנושאים שנידונו בישיבה. “הפעולה לנטרול המנהרות נמשכת ותימשך עד שנוכל לומר שכל המנהרות שאנחנו יודעים עליהן נוטרלו או הושמדו”, הוא צוטט בחדשות 2. “במקביל נמשכות הפגיעות בתשתיות ארגוני הטרור. אנחנו לא מחפשים שום הפסקת אש. אמנם בסוף מהלך צבאי אמור להגיע מהלך מדיני, אבל הוא צריך לעמוד בתנאים שישראל מבקשת – שקט לטווח ארוך ופירוז הרצועה”.

שר הביטחון משה יעלון אמר היום בהערכת מצב שקיים עם שב”כ ומתאם הפעולות בשטחים: “אנו לא מגבילים את עצמנו בזמן או במקום, ומגיעים לכל מקום שידוע לנו על מנהרות או פירי מנהרות, גם אם זה מצריך אותנו להעמיק את הכניסה לתוך שטחים שטרם היינו בהם”, הוסיף שר הביטחון. “כל האפשרויות המבצעיות נמצאות על השולחן, וחשוב מאוד להמשיך לשמור על ערנות ודריכות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האחיכם יצאו למלחמה ואתם תשבו פה?
    30/07/2014 20:30
    משה בן עמרם
  1. תרבות אנשים חטאים