מוחמד זועבי שגינה הטרור – הוברח לחו”ל; ועדת הפנים תדאג לאמו

במהלך דיון בוועדת הפנים של הכנסת ביקשה יו''ר הועדה מראש אח''מ במשטרה לקבל סטטוס מדויק על חקירתה של ח''כ זועבי בגין הסתה • ח''כ רגב: "יש תחושה שהפרקליטות מתנהלת בשלומיאליות ואיטיות מרגיזה"
שרי רוט
א' אב התשע"ד / 28.07.2014 14:14

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת בראשותה של ח”כ מירי רגב דנה היום (שני)  בהסתה הקשה המתנהלת בחודשים האחרונים, וביקרה את נציגי המשטרה והיועץ המשפטי על התנהלותם ואי-אכיפתם את ההוראות האוסרות הסתה בקרב אזרחים וחברי כנסת במדינת ישראל.

בדיון השתתפו, בין היתר, המשרד לביטחון פנים, המשנה ליועץ המשפטי, פורום קצינים נוצרים, ושרה זועבי – אמו של מוחמד, שהוברח בשבוע שעבר לארה”ב לאחר שקיבל איומים על חייו, אחרי שהביע את דעותיו בעד ישראל ונגד הטרור הפלסטיני.

“ההסתה באה לידי ביטוי בצורה קיצונית, ומחייבת טיפול עמוק,” אמרה ח”כ רגב. “לא יתכן שכך ידברו על חיילים בשעה שהם מחרפים נפשם על בטחוננו. החל מביטויים אנטי יהודיים הנאמרים ברשתות החברתיות ובהפגנות, ממשיך באיומים המופנים כלפי תומכי ישראל – כמו הכומר גבריאל – שסופג איומים קשים בעקבות פעילותו לגיוס נערים נוצרים לשורות צה”ל, ואם זה הפלג הצפוני של ערביי ישראל המביע תמיכה פומבית בחטיפת חיילים, ועד ליריקות ואבנים המושלכים על שוטרים, ותמיכתם של חברי כנסת בארגוני טרור”.

ח”כ רגב פירטה שורה של ביטויים וקריאות להסתה. בתוכם הציגה דברים שאמרה וכתבה ח”כ חנין זועבי בעד החמאס, ודברים שאמר ח”כ אחמד טיבי כי יבורכו אלפי שאהידים במולדת ובניכר, וקרא לצעירים הערביים להיות כמותם.

על עובדות אלו אמרה ח”כ רגב: “אין משמעות לשאהיד כי אם כוונה לפגוע בחפים מפשע”.

ח”כ רגב אמרה: “אני נגד הסתה גם מימין וגם משמאל. לאמירות אלו אין מקום במדינה דמוקרטית, ובוודאי שלא בימי מלחמה. ככלל, אין בעיה עם קיום הפגנות. אדרבה, חשוב שיהיה חופש ביטוי בשני הצדדים, גם ליהודים וגם לערבים, גם מימין וגם משמאל.

“הבעיה היא כשאומרים אמירות שהן בגדר הסתה, כפי שחוק העונשין מגדיר, ועל כל הגורמים לפעול כפי שנוהגים במקרים דומים בכל מדינה מתוקנת.

“לא יתכן שדמוקרטיה תהפוך לאנרכיה. משני הצדדים. אחר דיונים ושיחות שקיימתי ועודי מקיימת עם גורמי המשטרה והייעוץ המשפטי, יש לי תחושה שהפרקליטות מתנהלת בשלומיאליות ואיטיות מרגיזה.

“זה דיון שלישי שאני כבר מקיימת, ואבקש לקיים עוד דיונים על הסתה במהלך הפגרה”.

ח”כ רגב פנתה למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו”ד רז נזרי, ולראש אח”מ ניצב מני יצחקי, ואמרה: “חייבת להיות מדיניות ברורה של יד קשה נגד מי שקורא להסתה, גם כנגד אזרחים וגם כנגד חברי כנסת”, וביקשה לוודא עם המשטרה כי ח”כ חנין זועבי זומנה לחקירה, שהנוהל מתקיים ושאכן תגיע לחקירה.

“אני מבינה שהגברת חנין זועבי לא יכולה להגיע לחקירה, מה יגרום להביא אותה? לסדר לה רכב מפואר עם פרחים? אני מקווה שהיא תועמד לדין וחסינותה תוסר. הגיע הזמן להעביר מסר חד וברור של מה מותר ומה אסור”.

שרה זועבי, אמו של הנער מוחמד, השתתפה בדיון וסיפרה כי לאחרונה מאיימים על חייה ועל חיי בנה, וכי בעקבות כך בעל הבית הוציאה מהדירה, מה שהביא בין היתר להברחת בנה בשבוע שעבר לחו”ל.

ח”כ רגב ששמעה על הדברים הבטיחה לזועבי כי ועדת הפנים תדאג להעניק לה הגנה מלאה, ביטחון אישי וקורת גג.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אני מאוהבת בילד הזה!!!!!!!
    28/07/2014 20:21
    יהודיה גאה!
  1. אני מאוהבת בילד הזה!!!!!!!

  2. נשמה
    28/07/2014 21:09
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. שהשם ישמור אותו מהחלאות

  4. מוחמד ושרה זועבי
    29/07/2014 01:08
    סופיה
  5. כל הכבוד לילד האמיץ הזה שלא פחד להביא את דעתו וחבל מאוד שהוא נאלץ לעזוב את הארץ. בושה לבעל הבית המנייק – שלא תהיה לו מנוחה עד סוף ימיו.
    כל הבוד לועדת הפנים על הטיפול באמו שרה. עשיתם את הדבר הנכון.

  6. תשוו היחס המעריץ בשמאל לגדעון לוי, שכתב היום שמטרת המבצע הוא להרוג ערבים,
    29/07/2014 15:50
    עמית
  7. ובכך המציא עלילת דם אנטישמית חדשה, והיחס למוחמד זועבי.
    זה יספר הכל על החשיבה האמיתית של השמאל לגבי חופש ביטוי: כל דעה שלא שלהם חייבת להיפסל.
    ואפשר גם לשאול למה הם מתנגדים כל כך לדעתו של מוחמד זועבי .

  8. כל הכבוד לו
    29/07/2014 20:23
    י
  9. השם ישמור אותו מהחלאות אל תדאג
    מי שבעד ישראל ואוהב יהודים השם מגן ושומר עליו זה העם הנבחר שלו

  10. הוברח לחול
    30/07/2014 23:06
    צביה
  11. למירי רגב אשרנו שאת צדיקה אוהבים אותך כול עם ישראל . הילד הזה אמר את האמת לכן צריך לגרום לגברת הערביה ושונאת ישראל לעוף מכנסת ישראל ישר כוח

  12. מוחמד זועבי
    12/01/2015 22:30
    אמא ללוחמת בצהל
  13. כאמא התביישתי שאמרו בכתבתו של רוני קובן (ינואר 2015) שיישובים לא רצו שהאם ובנה יתגוררו בקרבה. הייתי גאה אילו היה לי שכן כמו מוחמד והייתי שמחה אילו היה בן בית אצלי. בנותיי למדו בכן עם ילד מוסלמי מדהים שעבר עם אימו להתגורר ביישוב אחר בגלל גירושיה של האם והאם הייתה מסיעה את בנה אליי כדי ללמוד אנגלית עד בטרם התחילו ללמוד מקצוע זה. מאחלת למוחמד חיים מוצלחים ועתיד מזהיר. אל תהסס להתגייס ולתרום למדינה וכמובן, לשמור על אימך המיוחדת במינה. כל טוב!