הגר”ח הורה לתלמודי התורה, הישיבות והכוללים: להמשיך ללמוד

הגר״ח קנייבסקי על הלימודים בחיידרים, הישיבות והכוללים: "כרגיל - תוך כדי הקפדה על כללי הזהירות" • נתניהו קיים שיחת ועידה עם ליצמן וגפני, כדי לוודא יישור קו של הציבור החרדי עם ההנחיות • הרבנים הראשיים: "מקיימים דיונים ובדיקות לגבי חופות, תפילה במניין, הלוויות ועניינים נוספים"
יוסף גרינבוים
י"ט אדר התש"פ / 14.03.2020 23:59

למרות ההנחיות החדשות: מרן הגר”ח קניבסקי הורה הלילה (מוצאי שבת) כי לעת עתה יתקיימו הלימודים בתלמודי התורה, הישיבות והכוללים כרגיל – תוך כדי הקפדה על כללי הזהירות.

מחר יקיימו הגר”ח ומרן הגרי”ג אדלשטיין התייעצות לגבי ההמשך.

עוד קודם לכן קיים ראש הממשלה שיחת ועידה עם שר הבריאות יעקב ליצמן ויו”ר ועדת הכספים משה גפני כדי לקדם קריאה של גדולי התורה,  להעלאת המודעות לשמירה על הוראות משרד הבריאות – מתוך מטרה להוביל לסגירת תלמודי תורה.

בהמשך צפויה שיחה נוספת עם נציגי מועצות גדולי התורה, כדי לוודא יישור קו של הציבור החרדי עם ההנחיות.

ראש הממשלה עצמו אמר הערב במסיבת העיתונאים שקיים: “אנחנו עושים כמה מפגשים מחר: מפגש אחד, הוא מפגש מדעי שסיפרתי לכם עליו, מפגש שני, אני אפגש עם רבנים כי אני רוצה לשמוע אותם, אני מקווה שהם גם ישמעו אותי, ומפגש שלישי, קשור לאספקות מסוימות של חומרים ובדיקות שאנחנו עושים”.

הרבנים הראשיים פירסמו הערב קריאה לציבור: “חובה לשמור על הנחיות משרד הבריאות כפי שהם, כל הנחיה בריאותית היא ההלכה בעת הזו. הרבנים מקיימים דיונים ובדיקות מול גורמי המקצוע לגבי חופות, תפילה במניין, הלוויות ועניינים נוספים וברגע שתתקבל הכרעה היא תפורסם מיד”.

בהודעת הרבנים נאמר עוד: “הרבנים הראשיים קוראים לכל בית ישראל יחד עם שמירת ההנחיות הבריאותיות להרבות בתפילה ובתחינה לה׳ שיסיר מאיתנו את המגיפה הזו במהרה”.

כפי שדווח בחרדים 10, מרן הגר”ח קניבסקי ומרן הגרי”ג אדלשטיין, הורו בליל שישי – בעקבות החלטת ראש הממשלה לבטל את הלימודים עד להודעה חדשה, כי הלימודים ב’חיידרים’ ובישיבות ימשכו כרגיל, בניגוד להוראה.

לפי הוראת הגר”ח והגרי”ג, “לימודי הקודש בתלמודי התורה ובישיבות הקטנות והגדולות וכן בהיכלי הכוללים, לעת עתה הלימודים הקשורים ללימוד התורה, ממשיכים כרגיל כי זה קיום העולם.

“יש להקפיד ולהזהיר לקיים את הוראות ההיגיינה במשנה תוקף, שזהו דין דאוריתא של ‘ונשמרתם’”.

עם זאת, “בלימודי הבנות יש להישמע להוראות משרד הבריאות”.

יצוין, כי משרד החינוך הבהיר הערב, כי בניגוד לפרסומים המופיעים ברשתות החברתיות, מוסדות החינוך החרדיים כולם כאחד לא ילמדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עובדים על עצמם
    16/03/2020 08:42
    איציק
  1. 10 הבחורים ידביקו את עצמם ואח”כ כשיהיו בקבוצות אחרות – ידביקו גם אותם . כך במקום שהתורה תהיה מגנא ומצלא – תהיה מסכנא ומחריבא !!
    עדיף להתרחק מבחורי ישיבות אשכנזים ומכל מי שבא איתם במגע