הסנטור צ’רלס שומר דורש: להתקין מערכת נגד טילים בכל מטוס מסחרי

הפלת מטוס הנוסעים המלזי באוקראינה נתנה תזכורת לחברות התעופה האזרחיות בעולם על האיום מצד ארגוני טרור שהצטיידו בטילי כתף • הסנטור מניו יורק דורש: מהיום כל מטוס יחויב להיות מוגן ירי
נחמן גור
א' אב התשע"ד / 28.07.2014 10:11

הסנטור האמריקני צ’רלס שומר דורש מהרשויות הפדרליות בארצות הברית להתקין במטוסי נוסעים אמריקנים מערכות הגנה נגד טילים, כמו אלה שנורו לעבר המטוס המלזי באוקראינה. 

לדברי שומר, דמוקרט מניו-יורק, ישנם 500,000 טילי קרקע-אוויר ניידים בעולם, עם מספר לא מבוטל שנרכש על ידי מחבלים – טילים ניידים הארוזים בצינור, מנגנון השיגור וסוללה שיכולים להכניס בתא מטען של מכונית.

הסנטור דורש כי מהיום כל מטוס יחויב להיות מוגן ירי, בדיוק כפי שמערכות כאלה מותקנות במטוסים צבאיים. לדבריו, עלות מיגון מטוס עולה פחות מעלות מערכת הסרטים של המטוס.

הפלת מטוס הנוסעים המלזי באוקראינה בשבוע שעבר נתנה תזכורת נוספת לחברות התעופה האזרחיות בעולם על האיום מצד ארגוני טרור שהצטיידו בטילי כתף שיצאו לשוק בשנים האחרונות, ממדינות כמו לוב, לצד ארטילריה מסוגים נוספים.

לפי אתר דה מרקר, בישראל זיהו את האיום על מטוסי הנוסעים עוד ב-2002, עת נורו שני טילי SA–7 לעבר טיסת ארקיע במומבסה שבקניה.

בעקבות האירוע החלו בחברת אל־אופ, חברה בת בבעלות מלאה של אלביט מערכות, בפיתוח מערכת ‘מגן רקיע’ שנועדה להגן על מטוסי נוסעים מפני ירי טילי קרקע.

משרד האוצר, תחת ממשלת שרון, הקצה 76 מיליון דולר לפרויקט ציוד חברות התעופה הישראליות במערכת הגנה מפני טילים בעקבות האירוע בקניה.

בימים אלה נפרשות בצורה הדרגתית מערכות הגנה מתוצרת אל־אופ על מטוסי הנוסעים של אל על ויתר חברות התעופה הישראליות. מדינות אחרות בעולם לא קיבלו עד היום החלטה דומה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות