סקר: 87 אחוזים מהציבור תומכים בהמשך הלחימה ברצועה

סקר חדשות10 מגלה: הציבור לא רוצה הפסקת אש • רק 7 אחוזים תומכים בהפסקת אש מלאה • 69 אחוז מהנשאלים בחיוב לשאלה אם הפעולה בעזה צריכה להסתיים במיטוט שלטון חמאס
יוני גרין
א' אב התשע"ד / 28.07.2014 09:13

מסקר חדשות10 שנערך על ידי מכון שריד ושפורסם אמש (ראשון), עולה כי 87 אחוז מהישראלים תומכים בהמשך הלחימה ברצועת עזה. רק 7 אחוזים תומכים בהפסקת אש מלאה ו-6 אחוזים השיבו כי אינם יודעים לענות על השאלה.

בהתאם לכך, השיבו 69 אחוז מהנשאלים בחיוב לשאלה אם הפעולה בעזה צריכה להסתיים במיטוט שלטון חמאס. רק 17 אחוזים השיבו לשאלה בשלילה ו-14 אחוזים השיבו כי אינם יודעים לענות על השאלה.

השיעורים הגבוהים מרשימים במיוחד לאור ממצאי הסקר הזהה שנערך לפני 12 יום ויומיים טרם הכניסה הקרקעית לרצועה. מאותו סקר עלה כי רק 73 אחוז מהציבור תמך בהמשך המבצע, ובסך הכול מדובר בעלייה של 14 אחוזים בשיעור התמיכה בהמשך הלחימה. נראה כי עמדתו של הציבור קונסיסטנטית וכי עמדתו אינה נשחקת בעקבות ההתפתחויות האחרונות במבצע, אלא להפך.

התמיכה הגורפת בציבור אירונית במיוחד לנוכח עמדתו הידועה של הקבינט המדיני-בטחוני, בראשות ראש הממשלה נתניהו. הלה הסכים שוב ושוב לקבלת הסכמי הפסקת אש, למרות הפרות חוזרות ונשנות מצד החמאס. זאת, ככל הנראה משום שהפסקות האש מספקות תשתית נוחה לפעילות של צה”ל בנטרול איום מנהרות הטרור ההיקפיות. עמדה זו, כאמור, מתגלה כמנוגדת כמעט לחלוטין לזאת של הציבור הרחב – אשר מעוניין לראות את צה”ל משיב באש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות