הגר”מ מאזוז: נגיף הקורונה יסתובב בעולם, לא יגיע לארץ ישראל

יוסף גרינבוים
|
כ' שבט התש"פ / 15.02.2020 20:22
ראש ישיבת ‘כסא רחמים’, אמר ב’שבת נגידים’: “הקורונה לא תהיה אצל עם ישראל כי אנחנו מקפידים על דברי התורה בנטילת הידיים ובשאר מצוות”

הגר”מ מאזוז, ראש ישיבת ‘כסא רחמים’, אמר ב’שבת נגידים’ שהתקיימה במלון  ‘סי הוטל’ ביישוב נווה אילן, כי נגיף הקורונה לא יגיע לישראל.

בדברים שנשא בפני המשתתפים, אמר ראש הישיבה: “והייתם לי סגולה מכל העמים – מה זה והייתם לי סגולה?! הקורונה יכולה להסתובב בכל העולם, לישראל לא תגיע!”

כתב חרדים 10 מציין, כי ראש הישיבה הדגיש: “הקורונה לא תהיה אצל עם ישראל כי אנחנו מקפידים על דברי התורה בנטילת הידיים ובשאר מצוות”.

בתוך כך, צרפת הודיעה היום על מקרה מוות ראשון מנגיף קורונה במדינה. מדובר במקרה המוות הראשון כתוצאה מהדבקות בנגיף מחוץ לאסיה.

שרת הבריאות של צרפת אגנס בוזין אמרה כי מדובר בתייר סיני כבן 80 שאושפז במדינה.

מוקדם יותר היום הודיעה  שגרירות ארצות הברית ביפן כי מטוס נשלח לאזור, זאת כדי לחלץ את האזרחים הנמצאים בהסגר על ספינת התענוגות ‘דיימונד פרינסס’ מאז ה-5 בפברואר.

מחלקת הבריאות של ארצות הברית הודיעה כי  “וירוס הקורונה ככל הנראה יישאר איתנו מעבר לעונת החורף הנוכחית ואף מעבר לשנה הנוכחית”.

רוברט רדפילד, מנכ”ל משרד הבריאות האמריקני  אמר: “אנו לא יודעים הרבה על הוירוס. יש להתכונן למצב שהוא יתפשט בהיקפים גדולים יותר בתוך ארצות הברית”.

עד כה אושרו 15 מקרי קורונה בשבע מדינות שונות בארה”ב.

מספר החולים בעולם עלה אל מעל ל-66 אלף חולים.