אכזריות: חמאס ירה על בית חולים שדה שהקים צה”ל עבור הפלסטינים

מחבלי חמאס ירו 10 פצצות מרגמה לעבר בית החולים שנפתח בצדו הישראלי של מעבר ארז • המלחמה בעזה: 100 מטרות הותקפו, 150 מחבלים נלכדו • ומה עוד?
שי ייספיש
כ"ו תמוז התשע"ד / 24.07.2014 01:34

הם יורים גם בבתי חולים:  חמאס ירה אמש (רביעי) עשר פצצות מרגמה לעבר בית חולים שדה שהקים צה”ל בתחילת השבוע בצדו הישראלי של מעבר ארז. גורם צבאי אמר כי בידי ישראל מידע לפיו שלטונות חמאס מונעים מפצועים פלסטינים להגיע לבית החולים לקבל טיפול.

“הקמת בית החולים מתבצעת בשל הנסיבות המיוחדות בתקופה זו ומיועדת להענקת טיפול רפואי הומניטרי לאוכלוסייה הפלסטינית”, הודיע מדובר צה”ל אחרי הקמתו של בית החולים, המעניק שירותי רפואה בסיסיים כולל טיפול במקרים דחופים, לרבות נשים וילדים, וכן חדר לידה ואפשרות לאשפוז. הוא מאויש על ידי רופאים, אחיות, טכנאי רנטגן ומעבדה.

זו לא בפעם הראשונה שארגוני הטרור פוגעים באתרים המשמשים למטרות הומניטריות או מנצלים אותם לצורכיהם. ביום שלישי הודיעה אונר”א, סוכנות האו”ם לפליטים פלסטינים, כי גילתה מצבור של רקטות שהסתירו מחבלים בבית ספר של הארגון ברצועת עזה, בפעם השנייה בתוך כשבוע.

מה צה”ל עשה היום?

 במהלך יום רביעי תקף צה”ל מעל 100 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה. בין המטרות: משגרים מוטמנים, מנהרות טרור ומבנים צבאיים.

מתחילת המבצע תקף צה”ל למעלה מ-3333 מטרות טרור. מתחילת התמרון הקרקעי כוחות צה”ל הרגו למעלה מ-200 מחבלים.

בשעות הצהריים תקף כלי-טיס של חיל-האוויר תשתית טרור השייכת למפקד בכיר בארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי הפלסטיני באזור מערב ג’בליה, זוהתה פגיעה.

בשעות הצהריים המוקדמות זיהה כוח שריון ירי של חמושים רכובים על אופנועים לעברו. הכוח השיב באש, זוהתה פגיעה.

במהלך היום, נתפס מחבל לבוש מדי צה”ל בשטח רצועת עזה. כמו כן במהלך היום נתפסו כ-150 חשודים בפעילות טרור, אשר הועברו לתחקור כוחות הביטחון.

בנוסף, זוהו 12 מחבלים אשר הגיעו רכובים במסווה אמבולנס למבנה בדרום רצועת עזה. כלי טיס של חיל האוויר תקף שלושה מהמחבלים מחוץ למבנה, זוהתה פגיעה. לאחר זמן קצר, נתקף המבנה בו שהו המחבלים. זוהתה פגיעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות