30 אלף בהלווית החייל הבודד מקס שטיינברג הי”ד בהר הרצל

ההמונים הופיעו לאחר שברשתות החברתיות הופצה קריאה לחלוק כבוד אחרון לחייל הבודד • אביו של מקס: "אתה גיבור אמיתי. אנחנו יודעים למה הגעת לארץ, בגלל האנשים כאן"
אליעזר היון
כ"ה תמוז התשע"ד / 23.07.2014 12:20

עושים כבוד לנופל: כשלושים אלף בני אדם מלווים את החייל הבודד סמל ראשון מקס שטיינברג למנוחת עולמים. ללוויה הגיעו אנשים מכל חלקי הארץ, ועיריית ירושלים פרסמה הודעה כי בעקבות הלוויה ההמונית מתבקשים האנשים להגיע לאזור בתחבורה הציבורית בלבד. כמו כן ארגנה העירייה ‘שאטלים’ – הסעות מחניון טדי למסע הלוויה.

ההשתתפות ההמונית מתקיימת לאחר שאמש הופצה ברשת קריאה להגיע ללוויתו של החייל, ולחלוק לו כבוד אחרון.

בלוויה נשאו הוריו של החייל שהגיעו מקליפורניה דברי הספד נרגשים באנגלית: “אתה גיבור אמיתי. אנחנו יודעים למה הגעת לארץ, בגלל האנשים כאן”. כמו כן הספיד אחד ממפקדיו שסיפר על הצטיינותו של מקס בכל משימה, הרב רפי פרץ הרב הראשי הצבאי קרא את פרק תהילים פג. אביו ואחיו של החייל קראו קדיש.

יום קודם לכן, נטמן סמל ראשון שון כרמלי, גם כן חייל בודד מטקסס, בלוויה בה השתתפו עשרות אלפי בני אדם שנענו לקריאת חבריו ברשתות החברתיות לחלוק לו כבוד אחרון.

סמל מקס שטיינברג, בן 24, נהרג באסון הנגמ”ש בלילה שבין שבת ליום ראשון, בו קיפחו את חייהם 6 חיילים נוספים. הוא עלה מקליפורניה והתגייס לגולני בשנת 2012. לאחר מותו הועלה לדרגת סמל ראשון.

 חברו מתן חקק, פרסם בפייסבוק הספד נרגש: “אני רוצה לספר לכם על מקס שלי, אחי, היום הפכתי לאח שכול, היום נשרף לי הלב.

מהיום כל יום זיכרון יפרק אותי, מהיום אני מקדיש את עצמי לזכר שלך. אני מבטיח לך שלעולם לא תישכח, אני מבטיח לך שהמורשת שלך תמשיך, אני מבטיח לך שאני אנסה להיות אדם טוב יותר למרות שכמוך לעולם לא אהיה. הספקת להיפרד ממני ביום שישי בטלפון, הספקת להיפרד מאמא ואבא, מדיאנה, ממיכאל, מג׳ייק ומפייג׳ האחים שלך שכל כך אהבת.

 אני בטוח שעד הנשימה האחרונה שלך חשבת על העם שלך שאתה שומר עליו וידעת שאתה מוכן לתת את הכל למען הבית. יהי זכרך ברוך לעולם ועד גיבור שלי. אני אוהב אותך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות