אבי גבאי קורא לגנץ: ‘יש סיכונים, אבל לך לממשלת אחדות עם נתניהו’

לראשונה מאז פרש מהחיים הפוליטיים התראיין יו"ר מפלגת העבודה לשעבר אבי גבאי אצל רינה מצליח: "תפקידם של מנהיגים זה לבחור בין ברירות, רעות בדרך כלל - מהן הברירה הטובה היא ללכת לממשלת אחדות" • ומה הוא עושה מאז שפרש מהחיים הפוליטיים?
חרדים 10
ט' כסלו התש"פ / 07.12.2019 20:00

יו”ר מפלגת העבודה לשעבר אבי גבאי העניק הערב (מוצאי שבת) ראיון לרינה מצליח, בתכנית ‘פגוש את העיתונות’ וסיפר על התמיכה בבני גנץ, הפחד מאלימות בבחירות השלישיות – ומדוע הוא מאוד מודאג.

זהו ראיון ראשון של גבאי, מאז חודש יולי – אז החליט לפרוש מהפוליטיקה.

גבאי: “אני חושב שבחירות שלישיות בישראל תוך שנה זה טירוף מערכות מוחלט. זה מסוג הדברים שאתה לא יודע איך הם ייגמרו. עברנו שתי מערכות בחירות בלי אלימות, ואנחנו לא בטוחים שמערכת הבחירות השלישית גם היא תהייה בלי אלימות. בסוף אני שואל את עצמי – לאן אנחנו לוקחים את החברה והמדינה שלנו?”

על כתבי האישום של נתניהו – אמר: “אני חושב שזה שיש ראש ממשלה שיש נגדו כתבי אישום והוא ממשיך לכהן כראש ממשלה זה בלתי נסבל, לא חשבנו שנרד כל כך נמוך. אבל אחרי שאני אומר את זה, יש 55 מנדטים שחושבים הפוך. תפקידם של מנהיגים זה לבחור בין ברירות, רעות בדרך כלל – מהן הברירה הטובה היא ללכת לממשלת אחדות”.

על יו”ר כחול לבן, ח”כ בני גנץ, אמר: “אני מאמין לגנץ באמת ובתמים שבשבילו ישראל לפני הכל. בלי ציניות, בלי אבל. בגלל זה אני חושב שהוא צריך לקבל כרגע את ההחלטה הלא פשוטה, שיש בה סיכונים, ולהקים ממשלת אחדות. אני אומר את זה ממקום של הערכה”.

ומה הוא עושה מאז שפרש מהחיים הפוליטיים? “אני מחזיר חובות. למשפחה שלי, לחברים, לעצמי”.

לשאלתה של מצליח האם הוא מתגעגע לתפקידו – ענה: “אני החלטתי לפני 5 שנים שאני רוצה לעשות דברים עבור הציבור, וזה לא הסתדר. מאוד חבל לי על זה, זה הציווי של ההורים שלי שעלו לארץ: תתעסק בלעשות טוב למדינה ופחות בלהביא כסף לילדים שלך. זה חבל לי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות