בכירים מצריים: ישראל תכננה לחסל בכירים נוספים בג’יאהד האיסלאמי

במצרים טוענים, כי ישראל חיסלה את בכיר הג'יאהד האיסלאמי אל עטא למרות הבטחות קודמות שלה, שלא להתנקש בחייו • עוד טענו כי, על הכוונת הישראלית היו גם בכירים בלשכה המדינית ובזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי
דוד ליבוביץ
ט' כסלו התש"פ / 07.12.2019 18:41

חוסל בניגוד לסיכומים? בכירים מצרים שצוטטו היום (שבת) בעיתון “אל-ערבי אל-ג’דיד”, טוענים כי “ישראל חיסלה את בכיר הג’יאהד האיסלאמי אל עטא למרות הבטחות קודמות שלה, שלא להתנקש בחייו”, כך פורסם באתר ‘מעריב’.

לפי הבכירים המצריים, החיסול הביא להידרדרות ואף איום מצרי לא לתווך יותר בין ישראל לפלגים הפלסטינים, מה שמנע חיסולים נוספים של בכירים בג’יהאד.

עוד אמרו המקורות, כי על הכוונת הישראלית היו גם בכירים בלשכה המדינית ובזרוע הצבאית של הג’יהאד האיסלאמי. הגורמים המצרים סיפרו עוד לעיתון כי נלקחו צעדים ביטחוניים מצריים מונעים במסגרת ביקורים קודמים בקהיר של בכירי חמאס וג’יהאד אסלאמי כדי לדאוג שהם לא יחוסלו.

“ישראל לא דחתה את האפשרות שהם יחוסלו”, סיפרו הבכירים, “בצמרת המודיעין והביטחון הישראלית קיימת אי-הסכמה בנוגע למדיניות הזו”. עוד אמרו כי, “לראשונה שירותי הביטחון שאחראים על אבטחת המשלחות בסביבת מגוריהם משתמשים במכשור מתקדם כדי למנוע את החיסול שלהם”.

בחודש שעבר כזכור, חוסלו אל עטא ואשתו בתקיפה של חיל האוויר. בהודעת צה”ל נאמר כי מבנה בו הוא שהה הותקף, והוסיפו כי הבכיר היה אחראי לפיגועים רבים, בהם פיגועי ירי, רחפנים ורקטות, והוגדר כפצצה מתקתקת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות