המשרד של ש”ס מחמיא: רבני צהר הם המקצועיים ברישום נישואין

בפגישת עבודה בין מנהל אגף נישואין והרבנות לבין יו"ר 'צהר' הרב דוד סתיו - הוחלט על הידוק שיתוף הפעולה • הרב סאמין: "לפעילות צהר ישנה חשיבות רבה, לא מתפשרים על קוצו של יו"ד" • בבחירות לרבנים הראשיים אמר הגר"ע יוסף זצ"ל: "אדם שאינו ראוי, מסוכן לרבנות, מסוכן לתורה"
אריה ריבקינד
ח' כסלו התש"פ / 06.12.2019 12:29

מאחדים כוחות: פגישת עבודה משותפת שהתקיימה השבוע בין מנהל אגף נישואין והרבנות במשרד לשירותי דת, הרב חזקיהו סאמין לבין רב העיר שהם ויו”ר ארגון רבני צהר הרב דוד סתיו תמשיך את שיתוף הפעולה בין הארגון למשרד לשירותי דת.

במהלך הפגישה דנו השניים כיצד ניתן להמשיך ולשפר את השירות הניתן בלשכות הנישואין ולגרום לעלייה בנרשמים לנישואין דרך לשכות הנישואין.

מנתוני רבני צהר עולה, כי הארגון ממשיך ורושם עליה בכמות הנרשמים לנישואין .

בפגישה שהתקיימה השבוע במשרדי ארגון רבני צהר בעיר לוד השתתפו מבקר הפנים של המשרד ניצן מילר וחברי ועדת הביקורת של אגף נישואין ורבנות במשרד לשירותי דת.

הרב סתיו, יו”ר הארגון, הציג בפני נציגי המשרד לשירותי דת את תהליך רישום הנישואין ופתיחת תיקי הנישואין, תוך שהוא מציין בפניהם כי תחום הנישואין בארגון נמצא במגמת עלייה.

מנהל אגף הנישואין במשרד לשירותי דת, הרב חזקיהו סאמין, התרשם מפעילות הארגון וציין לשבח את בקיאותם בנהלים ופעילותם בתחום הנישואין.

“לפעילות ארגון צהר ישנה חשיבות רבה משום שהיא פונה לקהלים רחבים, וזאת מבלי להתפשר על קוצו של יו”ד”, אמר הרב סאמין.

בדו”ח הסיכום נכתב: “מעיון בהליכי העבודה לרישום נישואין בצוהר בסניף הראשי בעיר לוד ובמועצה המקומית שוהם, ומשיחות שהיו לחברי הוועדה הן עם הרב דוד סתיו ושאר הרבנים והן עם מנהלות התיקים על תקנות והוראות לרישום לנישואין של הרה”ר הנחיות והוראות המשרד לשירותי דת  ניכר כי כל העוסקים במלאכה הם מהבקיאים והמקצועיים בתחום. תיקי הנישואין מושלמים ומסודרים למופת. השירות הוא מעולה, ההרגשה והתחושה הכללית היא של פעילות מתוך שליחות”.

 בסיום הסיור, שתרם להידוק שיתוף הפעולה בין המשרד לשירותי דת לפעילות הארגון, הודה הרב דוד סתיו לנציגי המשרד לשירותי דת ושיבח את שיתוף הפעולה הפורה בין ארגונו למשרד לשירותי דת.    

כזכור, במהלך המירוץ בבחירות לרבניים הראשיים, יצא הגר”ע יוסף נגד ההבנות הסודיות שנרקמו אז בין אנשי הגר”ש עמאר ובין יו”ר צהר הרב דוד סתיו – ותקף אותו אישית “רשע” ו”לא ראוי לכלום”.

הגר”ע יוסף זצ”ל כינה אז בשיעורו את הרב סתיו, “אדם שאינו ראוי”, “אין לו יראת שמים בכלל”.

“החברים שלו, המפד”ל, המפלגה שלו, העידו לפני – האיש הזה מסוכן ליהדות, מסוכן לרבנות, מסוכן לתורה, ואני אחריש?”.

הגר”ע הוסיף אז: “הרב עמאר, כבודו במקומו מונח.. אבל משתמשים בשמו לבחור אדם רשע. לשים אותו רב ראשי, הוא לא ראוי להיות כלום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סאמין לא מייצג את משרד הדתות
    10/12/2019 16:46
    ארז
  1. אדם שפועל נגד גדולי ישראל לא ראוי לשמש בתפקידו