ישראל וחמאס: “אין הפסקת אש” • 2 פצועים קל בפגיעה בבית ביהוד

גורמים ערביים הבהירו כי הצדדים טרם הגיעו להסכם הפסקת אש מלא, בשל סירוב מצרים להכניס התיקונים שביקש חמאס • גורמים ישראלים מכחישים דיווח על הפסקת אש או הפוגה הומניטרית • בנט: לא אסכים להפסקת אש שלא תכלול פיתרון מלא של מנהרות הטרור
אליעזר היון
כ"ד תמוז התשע"ד / 22.07.2014 00:57

מגעים אינטנסיביים לקראת הפסקת אש בין ישראל לחמאס: בישראל מכחישים הבוקר (שלישי) את הדיווחים בנוגע להפסקת אש שתחל היום. “בשלב הזה אנחנו לא יכולים לדבר על הפסקת אש קרובה – לא הפסקת אש כוללת ולא הפוגה הומניטרית”,  אמר גורם מדיני לוואלה.”הנושא השני עלה בצינורות שונים, אבל אין עליו הסכמה”. הגורם הוסיף, כי הלחימה נמשכת וכי ישראל מתכוונת להשלים את המשימה ולפגוע במנהרות.

בקהיר מתנהלים מאז אמש מגעים בין נציגי הרשות הפלסטינית, בראשות מפקד המודיעין הכללי מאג’ד פראג’, לבין נציגים מצרים, על הכנסת שינויים ביוזמה המצרית להפסקת אש. פראג’, שנכח בפגישה בקטאר בין ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל ליו”ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, יצא לאחריה בבהילות לקהיר.

גורמים ערביים מסרו הלילה לאתר וואלה, כי הצדדים טרם הצליחו להגיע להסכם הפסקת אש מלא, בגלל התעקשות מצרים שלא להכניס ליוזמת הפסקת האש שניסחה את התיקונים שדורש חמאס. לדברי הגורמים, רשימת הדרישות שהארגון ביקש להכניס ליוזמה המצרית, גדולה מכפי שפורסם בכלי התקשורת.

עוד בטרם ההסכמה על הפוגה רחבה, דיווח הלילה אתר חדשות פלסטיני המזוהה עם הג’יהאד האיסלאמי כי הבוקר תיכנס לתוקף הפסקת אש הומניטרית בעזה. הפסקת האש תימשך חמש שעות, החל מ-10:00 ועד 15:00. אולם גורמים ישראליים הכחישו הבוקר את הדיווחים הללו.

על פי ההסכם המתגבש, תוכרז הפסקת אש הומניטרית ארוכת טווח, בחסות מזכ”ל האו”ם באן קי מון שמגיע לישראל.

ברשת אל-מיאדין הלבנונית, שצוטטה באתר וואלה, דווח אמש כי ההסכם יכלול קריאה להסרת המצור מעזה, אולם מבלי לקבוע כי המעברים ייפתחו. עוד דווח כי סוגיית משוחררי עסקת שליט תיפתר במעקב מצרי. זאת מאחר שמצרים היא שנתנה את החסות לעסקת שליט. עוד דווח כי חמאס דרש ערבויות בינלאומיות, והג’יהאד האיסלאמי מצדו סירב שהן יהיו ערבויות אמריקניות, אלא דרש הסכמה מצרית בעניין.

השר נפתלי בנט אמר בראיון לערוץ 2, כי הוא לא יתן יד לכל הסדר של הפסקת אש לפני שסוגיית ‘מנהרות הטרור’ תיפתר. גם ראש הממשלה נתניהו התייחס אתמול בנאומו לשאלת המנהרות והבטיח כי היא תיפתר בדרך צבאית או מדינית.

נשיא ארצות הברית ברק אובהמה בירך את היוזמה להפסקת האש והבהיר כי הדבר החשוב ביותר הוא הפסקת הרג האזרחים. “אנו צריכים להתמקד בהבאת הפסקת האש למזרח התיכון”.

הסכם הפסקת האש חייב עדיין לקבל את הסכמתה של הזרוע הצבאית של החמאס שאינה מחויבת בהכרח להנהגה המדינית של הארגון. מוחמד דף ואנשיו חיזקו את מעמדם בימיה האחרונים של הלחימה והם עשויים להתנגד להפסקת אש שתפגע במגמה הזו.

בתוך כך – ירי הרקטות נמשך: אזעקות נשמעו הבוקר (שלישי) בכל אזור גוש דן והשפלה.

שתי רקטות יורטו על ידי מערכת ‘כיפת ברזל בשמי גוש דן. הדי הפיצוצים נשמעו בכל האיזור.

בית ביהוד נפגע ישירות מרקטה, וגרם נזק. מספר נפגעי חרדה טופלו על ידי צוותי מגן דוד אדום. שני אזרחים נפצעו באורח קל.

קודם לכן בשעות הבוקר מערכת כיפת ברזל יירטה שבע רקטות מעל אשדוד. רקטה נוספת התפוצצה סמוך לבית ספר בעיר וגרמה לנזק קל. אין נפגעים.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איסמעייל הנייה
    22/07/2014 01:08
    בני
  1. יש לזה קשר לשמועות שרצות בוואצאפ על לכידתו?

  2. מדינה מפגרת לא פחות
    22/07/2014 01:17
    חי
  3. פחדנים נמאסתם

  4. מה הפסקת אש. רציני??
    22/07/2014 01:18
    noko
  5. שהכל יחזור על עצמו עוד שנה??

  6. אחדות בעם ישראל?
    22/07/2014 08:02
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. לעולם לא תהייה אחדות כל עוד החרדים לא ישרתו בצה”ל ולא יעבדו למחייתם