ח”כ זוהר: “מתבייש שאתה כתב”. בן כספית: “אני מתבייש שאתה קיים”

עימות חריף בין המגיש בן כספית ליו"ר סיעת הליכוד • זוהר: "אתה כתב שידוע בעמדותיך המאוד־קיצוניות כנגד נתניהו. אתה רודף משפחת נתניהו סדרתי" • כספית: "את השטויות שאתה מדבר אי אפשר להדפיס"
חרדים 10
כ"ח חשון התש"פ / 26.11.2019 11:51

העיתונאי בן כספית התעמת היום (שלישי) עם ח”כ מיקי זוהר מהליכוד בתכנית שהוא מגיש עם ינון מגל ב-103FM.

השיחה התלקחה והתפתחה בתוך דקות לקרב מילולי אישי יוצא דופן בין המגיש ליו”ר סיעת הליכוד בכנסת.

בתחילה ביקשו מגל וכספית את התייחסותו של ח”כ זוהר לדברים שאמרה מוקדם יותר בתוכנית חברת הכנסת לשעבר לימור לבנת, ולפיהם הפגנת התמיכה בנתניהו היא “הפגנה נגד הדמוקרטיה”.

זוהר: “אני יודע שהשמאל כבר שנים חושב שגנבנו את המדינה, אבל אני אומר לכם דבר אחד: שמעתי את דבריה של לימור לבנת, יש לה זכויות רבות בתנועת הליכוד אך האופן בו הציגה את הדברים הוא מנותק מהמציאות ומתעלם מהרבה מאוד עובדות ומשנה באופן דרסטי את המציאות הפנים-ליכודית”.

לשאלה מה מהדברים שאמרה הפריע לו השיב: “כמעט כל מה שהיא אמרה הפריע לי. אך אני חושב שזה בעיקר הפריע לרוב מתפקדי הליכוד. אם היא חושבת שראש הממשלה כרגע נמצא בסיטואציה הגיונית, ונכון עשו מערכות האכיפה, שפעלו לשנות את גרסאות עדי המדינה, איימו על עדים אחרים שאם לא יעידו כנגד נתניהו אבוי להם… אם כל הדברים הללו בעיניה, כאישה שדוגלת בערכי דמוקרטיה מהמעלה הראשונה, אז צר לי”.

כספית הגיב: “באמת צר לי לשמוע את כל שאמרת עכשיו, שאין בו שום קשר למציאות. אנחנו באמת לא חיים באותה המדינה”.

המגיש התייחס לטענות ח”כ זוהר על הליכי חקירה פסולים, וציין כי הטעיות עדי מדינה קיימות מאז ומעולם כשיטת חקירה לגיטימית. “ככה המשטרה עובדת. בג”ץ מאשר עשרות פעמים מניפולציות חקירה. זה שאתם מנסים להרים יד על המערכת לא הופך אתכם לחכמים או צודקים. אני מתבייש בזה שאתה קיים בכלל”, תקף את חבר הכנסת.

בשלב זה ח”כ זוהר הסיר את הכפפות: “אני מתבייש בזה שאתה כתב”, הטיח בכספית, “אתה כתב שידוע בעמדותיך המאוד־קיצוניות כנגד נתניהו. אתה רודף משפחת נתניהו סדרתי”.

בן: “יש לך טעויות כתיב. אני נרדף משפחת נתניהו סדרתי. הייתי בליכוד הרבה לפניך ואהיה בו גם אחריך. את השטויות שאתה מדבר אי אפשר להדפיס, אפילו. אני חושב שנתניהו הוא איש מושחת”.

זוהר: “עמדותיך מאוד ברורות בענייני משפחת נתניהו ואין בהן שום דבר”.

בן: “הן מבוססות על עובדות ומרוחות היום ב־3 כתבי אישום חמורים. שלושה עדי מדינה שהם אנשי נתניהו”.

זוהר: “זה שכמה אנשי שמאל מוחאים לך כפיים בתקשורת ואנשי שמאל בפוליטיקה הישראלית, אתה באמת חושב שרוב הציבור קשוב להם?”

בן: “‘אנשי שמאל’ אתה יכול לכנות את החברים שלך”.

זוהר: “אנשי השמאל הם מבחינתי בסך הכל…”

בן: “…כל מי שמתנגד לנתניהו. גם לימור לבנת, גם גדעון סער וגם בוגי יעלון. כל מי שנזרק על ידי נתניהו הוא שמאל, נכון?”

זוהר: “הקנאה שלכם לכל הישגי נתניהו וחוסר היכולת שלהם להתמודד עם זה שהציבור כל כך אוהב אותו”.

בן: “כולי קנאה. אם הציבור היה כל כך אוהב אותו הוא היה מרכיב ממשלה, כבר פעמיים הוא לא הצליח. תפקח את עיניך ותראה שגם האהבה של הציבור היא לא מה שהייתה פעם”.

גם בהמשך השיחה השמיעו ח”כ זוהר ובן כספית טענות הדדיות בקול רם. “הצלחתם לגרום לכל גורמי האכיפה להגיע למצב שהם רק רוצים לרצות אתכם”, זעם זוהר.

בן השיב: “רוני אלשיך ימני פי מיליון ממך ועשה פי מיליון ממך למען הגנה על המדינה. כנ”ל גם לגבי אביחי מנדלבליט – אבל זה לא מפריע לך לשבת כאן ולשקר”.

זוהר: “בנוגע לעניין ימין ושמאל, כנראה שהלכתי ימינה מדי ויהיה קשה לעבור אותי”.

בן: “יש לי חדשות בשבילך, אפילו גדעון סער יותר ימני ממך”.

זוהר: “כל שבוע, כשאתה כותב טור, אתה מכווין אותו ישירות לאלו שחוקרים את ראש הממשלה וקורא להם כמעט בקול ברור לתפור את נתניהו. ואתה רוצה להגיד לי שאתה כתב אובייקטיבי?”

בן: “אני כותב טורים עם עובדות. לשמחתי, כל העובדות גם הוכחו”.

זוהר: “הגינות בסיסית לא תזיק כאן”.

במהלך העימות בין השניים שמר ינון מגל על פרופיל נמוך. אחר כך הודה: “די נהניתי”.

כששאל לפני סיום את ח”כ זוהר האם יגיע הערב להפגנת התמיכה בנתניהו, אמר: “אגיע ואומר את דבריי בלי פחד ובלי חשש. שיכתבו עליי השבוע שתקפתי את מערכות האכיפה”.

בן הפטיר לעברו: “מיקי מכלוף דרייפוס זוהר”, וחבר הכנסת הגיב: “אני לא מכנה אותך בכינויים. אני שומר על כבודך”.

בן ענה: “דרייפוס זה לא כינוי גנאי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות